Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[jaszczur] Fiesta MK4 - Traktorek vel Poligon Doświadczalny - Strona 4.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 Autor 
 2016-10-12 22:22:46



Wychuchany pomierzony, umyty i gotowy
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-10-10 11:08:35

Graty które gromadzę, w innych projektach (vagi) są w stanie zrobić ok. 200-250KM. Co będzie tutaj - się okaże.

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-10-10 12:20:15 ]
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-10-10 10:16:58

jaką moc planujesz albo przewidujesz?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2016-10-10 08:32:28

Jako że posucha na forum, a temperatury i aura za oknem sprawiają że kości bolą, stwierdziłem że jest to doskonały moment by zacząć wreszcie coś działać w temacie.



Zabrałem się za rozbieranie dawcy pod nowy silnik...


Pierwsze zdjęte panewki ze stopek korbowodów napawają optymizmem: ładny kolor, prawie brak rys:


Główne panewki pod podporami też nie wyglądają najgorzej:



Jednakże im dalej w las, tym ciemniej, i więcej krzaków; to są panewki z korbowodów:



Sam wał wygląda ładnie, żadnych rys, pod paznokciem nic nie czuć:


Poradzono mi żebym nie ruszał wału, jedynie zapodał nowe panewki, i tyle. Tak też uczynię. Z modyfikacji samego silnika, zamierzam dać blok do nazwijmy to "zabielenia" powierzchni - żeby nie było cudów z uszczelką pod głowicą. Same cylindry wyglądają ładnie, widać jodełki, żadnych nienaturalnych rys. Sprawdzę jedynie jaka jest szczelina w pierścieniach - starych i nowych.

Dodatkowo paczuszka z kucizną już w drodze: chyba jedyną zamówioną ever do tego silnika:


[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-10-10 08:33:10 ]
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-05-31 20:55:59

A ten tu czego znowu?
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-05-31 20:16:00

ten silnik to kupa .........
a nie to nie to forum
2016-08-28 10:03
  
 
 2016-05-28 10:09:55

jethro, podstawowa regeneracja + kute koło kompresji = 1490 brutto

A co do elringa - nie chciałem elringa, ale dostałem elringa
To jest metalowa uszczelka, a nie kompozytowa, więc mimo wszystko powinno być dobrze.

Kubzik, no tak też sobie myślę.
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-05-28 06:46:43

170koni toż to będzie pocisk a nie traktorek.
2021-01-03 23:57
  
 
 2016-05-28 04:13:13

ile Perun sobie policzył za robotę?
ale upg, mam nadzieję, że elringa nie kupiłeś?

-----------------
niebiesko-czarna patologia
2020-03-13 16:18
  
 
 2016-05-28 01:23:50

Traktorek sobie jeździ po powrocie z Chorwacji, dzielnie nabija kilometry, nic się z nim nie dzieje.
W tak zwanym czasie, trwa kompletowanie części pod nowy silnik.

Oczywiście podstawy, typu uszczelki, panewki, pierścienie, wysprzęglik, już dawno kupione, i czekają:




Pierdółka w postaci licznika z obrotomierzem, którego w chwili obecnej Fiesta nie ma:


Nowiutkie końcówki wtryskiwaczy z dyszami 0.250, które kupiłem za śmieszne pieniądze w Germanii:


Wylądują one oczywiście we wtryskach z Rovera:


Które będą zasilane przy pomocy odpowiednio wyprofilowanych przewodów wysokiego ciśnienia, które zamówiłem, te już nie będą pękać:


To wszystko wyląduje w głowicy która jest już po kompletnym remoncie i regeneracji:


Ale najbardziej dziś ucieszył mnie ten widok:







Jest to turbina hybrydowa z iveco 2.5 (T3), po regeneracji i modyfikacji w Perun Turbo. Modyfikacja polegała na założeniu znacznie wydajniejszego i lżejszego, kutego koła kompresji, dzięki temu turbo będzie tłoczyć sporo więcej powietrza, i sporo dłużej, dając znacznie mniej "górzysty" przebieg momentu.



To jest to samo turbo które na zlocie fordtechu powitało wszystkich kupą dymu i radości - ze względu na późne wstawanie (od 3 tyś obrotów). Powyższa modyfikacja spowoduje że dymu będzie znacznie mniej, a mocy znacznie więcej.

Turbinka wygląda jak nowa, nie mogę się już doczekać aż zacznę to wszystko składać, i jak zacznie to żyć.

Oczywiście dostałem w paczce stare części, czyli oryginalne koło kompresji oraz łożyska i uszczelnienia:




Taka turbina + wtryski 0.250 + pompa 12mm nad którą się jeszcze zastanawiam, pozwala vagowcom na swobodne wykręcanie >200-250KM z jakimiś kosmicznymi Nm. Ale z racji fiestowej skrzyni, przegubów, półosi, samej stosunkowo niewielkiej masy fiesty, a co najważniejsze - praktycznie niewiadomej wytrzymałości fordowskich korbowodów, tłoków i słupków - nie celuję w taką moc. Na początek poskładam jakąś średnią pompę 11mm, i przyceluję najpierw w okolice 170KM. Co będzie później - się zobaczy.

c.d.n

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-05-28 01:42:02 ]
2021-11-22 09:24
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM