2017-09-14 20:25:49
No to mały update bo trochę pogrzebałem ostatnio.
Na początek konserwacja spodu i profili wewnętrznych. To co było z nalotem rudej wyczyściłem szlifierką, posmarowałem środkiem na rdzę, epoksyd i baranek. W podłużnicy jest malutka dziurka, ale byłem już u dobrego blacharza który określił to jako 'więcej rozbierania niż roboty'. To co jest mokre - wylewająca się konserwa profili.
Tak wyglądał po myciu i na cotygodniowym krakowskim spocie z młodszym bratem już na krakowskich tablicach. Nie wiem czy tylko mi się wydaje ale numery chyba nie sa z przypadku. Wg mnie to F - E55 - Ford Escort
I co miesięczny spot krakowskich fordów
Wpadł kompletny nowy układ wydechowy - seryjny zamiennik do 1.6. Okazało się że zamiennik słabej firmy więc musiałem zlecić montaż fachowcom. Tłucze się blacha nad tłumikiem przy zbiorniku paliwa i nie za bardzo jest jak ją przymocować. Jakieś rady?
Dekielki nie miały znaczków, na domiar złego jeden zgubiłem w drodze do domu po zakupie auta ale na szczęście udało się kupić w internecie.
Słoneczna niedziela nastała, więc jest i przejażdżka essem. Gwint skręciłem dużo niżej. Przód ma 1cm do końca, tył w połowie ze względu na moje obawy o nadkola (aby ich nie wyrwało przez szerszy rozstaw kół)
Po przeczytaniu artykułu o ciekawych wersjach essa na forum, okazało się że mam gałkę zmiany biegów z escorta GTI wypuszczanego na rynek UK.
I jeszcze foto po oględzinach u blacharza
Zakupiłem cały kosz z pompą od fiesty żeby elektroniczne zegary nie pokazywały paliwa na odwrót. W końcu jest tak jak ma być
Dla ciekawskich mam info że fiesta ma pływak z innej strony niż escort.
Musiałem przelutować całą instalację od zegarów bo co chwilę świeciła się inna kontrolka.
Dziś malowałem pokrywę zaworów na kolor pomarańczowy, oraz blachę termiczną nad kolektorem wydechowym w kolor srebrny. Farba oczywiście wysokotemperaturowa.
I końcowe foto jak pomarańczka startuje w przestworza
Obecnie jestem na etapie poszukiwania spryskiwaczy reflektorów, baniak 8L był zamontowany w aucie. Oprócz tego za jakiś czas wpadną rozpórki kielichów przód + tył. Zamówiłem oryginalną puszkę powietrza bo ten stożek ani nie wygląda, ani nic nie daje. Świeżo zapłacone ubezpieczenie, za miesiąc przegląd techniczny ale sądzę że nie będą się mieli do czego doczepić. Myślę również nad powłoką ceramiczną, ale nie wiem czy zostanie nałożona przed zimowaniem auta czy po.
Na koniec zostawiam temat ABSu który nie działał. Przyjechał do mnie Luki z fordiag`iem, pokasował błędy i kontrolki zniknęły. Sądzę że temat będzie rozwiązany, ale muszę się przejechać i sprawdzić - nie miałem czasu póki co. Po diagnostyce można śmiało powiedzieć że silnik jest w b. dobrym stanie, wszystkie czujniki chodzą elegancko.
To tyle, będę informował na bieżąco
-----------------
był escort mk6 1.6 16V ghia
był escort mk5 xr3i 1.8 RQB
był escort mk7 RS 2000 black&white
był Focus c-max 2.0 tdci
był escort mk7 electric orange
był Focus ST 2.5 T
obecnie Mondeo mk5 2.0 ecoboost
obecnie Escort Cabrio mk5 xr3i RQB
[ wiadomość edytowana przez: konus19 dnia 2017-09-14 20:28:49 ]