Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Artykuł] Escort Mk7 GTi - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2017-09-11 17:26:38

Tak w sumie, to jak ktoś ma jakieś dojścia w UK to można sobie ogarnąć wszystkie rarytasowe detale (ja to bym kierownicę przytulił ) łącznie z oznaczeniami, i ogarnąć GTi na europę. Ciekaw jestem, czy VIN podaje to oznaczenie, bo nie każde podaje.
Bardzo fajna alternatywa dla RS, jak komuś nie zależy na N7A pod maską.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2017-09-11 15:46:48

Mam taką gałkę u siebie właśnie. Kupiona w UK. Dodam wieczorem fotkę

-----------------
był escort mk6 1.6 16V ghia
był escort mk5 xr3i 1.8 RQB
był escort mk7 RS 2000 black&white
był Focus c-max 2.0 tdci
był escort mk7 electric orange
był Focus ST 2.5 T
obecnie Mondeo mk5 2.0 ecoboost
obecnie Escort Cabrio mk5 xr3i RQB
2023-12-23 23:55
  
 
 2017-09-11 09:38:22

Wow! Świetny artykuł.
Oznaczenie GTI faktycznie tylko na UK, ale weń wzór tapicerki widziałem w jakiejś wersji z kierownicą po naszej. Fajna gałka. Skrzynia iB5 a gałka jak z cossa.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2017-09-10 23:36:21

To i ja dorzucę coś od siebie

Escort Mk7 w Anglii jest znany jako Mk6, więc tak naprawdę powinno być Mk6 GTi. Auto według mojej wiedzy występowało jedynie na wyspach i co za tym idzie posiadało kierownice po niewłaściwej stronie (Jedno źródło podaje również informację o tym, że był dostępny na rynku niemieckim, ale nie znalazłem potwierdzenia)



Wersja dostępna była od połowy 1997r. do lipca 1998r.

Do wyboru było kilka wersji nadwoziowych:
- 3 drzwiowy hatchback – tych chyba było najwięcej
- 5 drzwiowy hatchback
- 5 drzwiowe kombi – ta wersja jest najrzadsza
Nie mogę znaleźć info o tym, czy ta wersja występowała również w sedanie lub cabrio.








Do napędu wykorzystano 1.8 litrowy silnik Zetec, o mocy 115 KM i momencie wynoszącym 160 Nm. Czyli, o ile się nie mylę to jest to RKC



Dane fabryczne dotyczące osiągów:
Prędkość maks.: 196 km/h / 122 mph
0-60 mph: 9,4 s
0-100 km/h: 9,9 s

Dane testowe:
Prędkość maks.: 193 km/h / 120 mph
0-60 mph: 9,5 s
0-100 km/h: 10,1 s

Czasy na ¼, 1000 i uzyskana prędkość:
0 - 1/4 mili: 17,2 s
Prędkość na 1/4 mili: 132 km/h / 82 mph
0 – 1000 m: 31,4 s

Zużycie paliwa:
Miasto: 11,4 – 13,7 l/100 km
Trasa: 7,2 - 8,6 l/100 km
Średnio: 9,6 l/100 km




Czym auto różniło się od zwykłego Escorta?
Z zewnątrz zastosowano pełen pakiet RS, czyli boczne progi, dokładki tylnego zderzaka, oraz 3-nożny spojler na tylną klapę. Fabrycznie sprzedawane było na alufelgach - 15” Cossilookach. Oprócz tego samochód posiadał zderzak z halogenami, oraz grill plaster miodu.






Auto można było również poznać po plakietkach GTi, umieszczonych na błotnikach, oraz tylnej klapie.





W środku także można było zauważyć zmiany. Każdy Escort GTi posiadał:
- białe zegary,
- trójramienną, skórzaną kierownice z dziurkowaną skórą
- pół-skórzane fotele z charakterystycznym wzorem tapicerki
- skórzaną gałkę zmiany biegów z białą/srebrną plakietką biegów

Po analizie fotek wydaje mi się, że w skład wyposażenia standardowego wchodziły:
- Elektryczne szyby przednie
- Klimatyzacja







Zbliżenie na gałkę zmiany biegów z GTi


Fotele i kanapa:

2020-06-08 01:05
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM