| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-05-11 22:09:54 Qrde, nie ma edit ???
Fajny link:
Porownanie klockow EBC----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-05-11 20:27:04 Jest seria 2000 i 6000.
Nie ma w opisie klocka napisane wprost "miekkie" czy "twarde" ale wnioskujac z opisu, seria 2000 jest miekka a 6000 twarda.
Czerwone tez sa raczej miekkie. Rozmawialem z kims kto ma zalozone nacinane tarcze + klocki red i mowi, ze scieraja sie szybciej niz normlane klocki, co by potwierdzalo ta teze. Jezdzi juz 4 komplet z red stuffami i mowi ze jest ok.
Ogolnie wydaje mi sie, ze caly problem z EBC polegajacy na przegrzewaniu tkwi w gladkich tarczach, ktore nie odprowadzaja ciepla.
A efekt jest taki: jak mamy zwykle dupiast seryjne hamulce to zdajac sobie z tego sprawe sila rzeczy jezdzimy, hmm, bardziej zachowawczo. Rzadziej sie czlowike rozpedza do duzych predkosci , kiedy wie ze musi hamoac za chwilke.
W momenice kiedy zalozy "tjuning" to jezdzi jak przyslowiowy wariat  Czyli czesciej ostro hamuje z duzych predkosci. W miescie taka duza predkoscia jest 100kmh, 2 shamowania 100-0 powoduja ze tarcze sa naprawde gorace. Wtedy sa wrazliwe na uszkodzenie: np. stojac na hamulcu na skrzyzowaniu, na czerownym ,albo zostawiajac auto pod domem z "gorejacymi" tarczami. Wtedy one sie chlodza nierownomiernie (tam gdzie klocek przykrywa tarcze) i w efekcie koncowym, po paru takich cyklach szlag trafia tarcze.
Wentylowana i nacinana/nawiercana tarcza latwiej odaje cieplo, ale i tak trzeba uwazac zeby nie przesadzic, bo mysle, ze i takie tarcze mozna zalatwic. Dlatego po ostrej jezdzie, dobrze jest z 5 minut pojezdzic kolo domu zeby sie schlodzily. Wbrew pozorom tarcza tak szybko nie stygnie !! Podotykajcie to zobaczycie ile czasu sie to chlodzi (jak jest goraca to wystarczy dotknac felgi  albo tylko zblizyc reke, bo grozi to poparzeniem. Mozna tez "poslinic" palec  jak jest gorace, to slychac tylko csssyyytt.
A jak juz pisalem, roznica w wnetylowanych, z nacienciami i bez jest taka, ze nacinany przod mozna dotknac a gladkiego tylu nie (taki goracy).
Tak czy owak  Ja zakladam w przyszlym tygodniu EBC, ktore czekaja juz w pudelku  Mam nadzieje, ze nacinane tarcze dadza rade + swiadomosc temperatury - szczegolnie gdy sie jezdzi po miescie (np. z domu do pracy), bo wtedy odcinki drogi sa na tyle krotkie ze latwo po prostu przesadzic.
A co do hamowania z duzych predkosci. Na textarach mialem ostre hamowanie ze 140 i poprostu malo nie przyrznalem. Nie moglem na tym gownie ABS'u wlaczyc ! dopiero gdzies przy 60 zastukal.
Na redach nie ma z tym problemu. Nacisakch i drzesz gume o asfalt. Hamowalem na tych klockach 200-0 awaryjnie i naprawde daly rade. Tyle ze gladkie tarczy powiedzialy papapa, po ilus tam cyklach rozgrzania i niewlasciwego schlodzenia. bo mozliwe ze da sie na gladkich tarczach jezdzic, tylko wtedy trzeba miec ta swiadomosc i je chlodzic, tylko to wtedy do dupy jest taka robota.
Najlepsze by byly duzo wieksze tarcze. Takie jak ma np. BMW5. Tam to sa tarcze ! Z tylu sa wieksze niz w omedze z przodu.....
Tylko nie wiem czy da sie od innego auta zaadaptowac zaciski itd.....
Pozdr,
Vino ----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2008-05-11 19:59:02 Vino napisz więcej o tych grinstafach.
wiem, że nawiercanie w omedze być musi. napewno poprawi chłodzenie
na powrocie ze zlotu się przekonałem jak mierne są fabryczne hamulce w omedze i jak się szybko przegrzewają
z 240 km/h do 100 hamowanko przed litewskim tirem to hartkor max, hehe ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
2013-08-03 22:11 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-05-11 19:50:52 fatboy ? Dlaczego tylna tarcze masz niewentylowana ??
Dlugo ci ta tarcza nie pociagnie cos czuje...na tym greenie..
Mi szlag trafil wentylowana, z tylu. Z tylu wbrew pozorom tarcze tez sie grzeja, bo tej masy z tylu troche jest do zatzymania.
Ja mam teraz z tylu wentylowana, nacinana.
A tak jeszcze na marginesie, to wiecie panowie, ze sa dwa rodzaje zielonych klockow ? Twarde i miekkie.  ----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-05-07 21:25:28 Cytat:
| 2008-05-07 21:21:53, jorgi pisze:
to są tarcze EBC ?
|
|
Myslalem o EBC Turbo Groove (te same co kupil AndrzejMT), ale jak uslyszalem ze przez naciecia hamowanie jest glosniejsze, to jednak wzialem tylko nawiercane, ale Zimmermanna, dokladnie Zimmermann Sport
PS.
Sorka za priva, nie ten przycisk wcisnalem  ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
2020-06-15 02:09 | |
jorgi LOB NET MEMBER
 Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2008-05-07 21:21:53 to są tarcze EBC ? ----------------- jorgi |
2013-06-13 15:50 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-05-07 21:18:08 i przyszly w koncu moje tarcze i klocki. Niestety przy probie wymiany rozpieprzyplem sobie klucz, doslownie pekl w 3 miejscach, wiec jedynie wymienilem przednie kola by spokojnie dojechac na zlot  Na szczescie klocki powinny wytrzymac podroz w obie strony. Po powrocie Omcia przejdzie wymiane tarcz i klockow oraz drobny lifting nadkoli i innych czesci karoserii. Szkoda, ze nie wyrobilem sie przed zlotem, to na pewno bym wygral Piekna i Bestie
Teraz przynajmniej pochwale sie zakupem
Tak w ogole tylne klocki naprawde sa tak male? Przednie tez jakies wielgachne nie sa. Za to przednia tarcza wymiata
----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2008-05-07 21:18:35 ] |
2020-06-15 02:09 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-04-22 17:45:22 a co powiecie na polaczenie tarcz EBC (do ktorych dalem link nizej) i klocki greenstuff EBC??
Z tylem raczej nie bede tak szalal  ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
2020-06-15 02:09 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | |
2014-04-18 16:58 | |
jorgi LOB NET MEMBER
 Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2008-04-22 16:58:24 jak już masz to to bierz tarcze EBC... Mikoda moim zdaniem odpada... ----------------- jorgi |
2013-06-13 15:50 | |
ericsson LOB MEMBER
 Opel Omega 3000 24v Sopot | 2008-04-22 15:03:47 Jak już jesteśmy przy temacie to sie pochwale sie
- przyszły tuning klocki i tuning naklejki
I też się zastanawiam nad wierconą Mikodą, choć trochę się boję bo słyszałem, że wystarczy je pare razy zagrzać i biją mocniej niż Andrzej Gołota
W grę wchodzi też Zimmermann, ale to już będę musiał przysiąść sam na sam z portfelem
Póki co - szkoda, że mnie mam do czego ich założyć
Pozdrawiam,
Eryk ----------------- "Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.." |
2024-04-24 21:18 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2008-04-22 13:13:36 jak zjadę u siebie to co jest wezmę na przód wierconą mikodę + greensuff. Ryzyk-fizyk ----------------- ...hodowca. |
2024-01-14 01:03 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-04-22 10:23:08 ja sie juz totalnie pogubilem i nie wiem co zakladac, jaki zestwik. Co bym nie wsadzil to kupa :/
Tarcze wynika ze:
EBC lub Zimmermann
z tego co piszecie inne sie nie nadaja. Teraz tylko jakie klocki do tego. Znajomy sobie chwali Ferodo, ja myslalem o Textarach, ale tu piszecie ze kupa, ale de facto to nic nie pozostaje i mam juz totalny metlik co zakupic, a zakupic musze szybko. ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
2020-06-15 02:09 | |
dARTi LOB WETERAN
 czarna mamba Radomsko | 2008-04-09 10:22:58 u mnie najlepiej dawały rade textary na ... mikodzie
teraz textary na textarach
hmm to już nie to
hamują skutecznie ale mają tendencja do telepania przy określonej temperaturze
tak wygląda jakby się nierównomiernie nagrzewały bo jak się już dogrzeją dobrze telepanie ustaje  normalnie jak w bolidzie F1 ----------------- only at J E E P ... |
2015-12-15 21:08 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-04-08 21:54:47 Cytat:
| 2008-04-08 21:45:28, MEGA_3 pisze:
EBC red/green, textar, ate i lucas kupa więc już wiele do wyboru nie pozostaje
|
|
I to jest wlasnie slabe
Eeee w zielonych jest jeszcze nadzieja
Moze nawet i czerwone by daly rade, gdyby tarcza byla wlasciwa  ----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2008-04-08 21:45:28 Cytat:
| 2008-04-08 15:30:56, Vino pisze:
MEGA, ja jestem rozczarowany redstuffami. Raz ze szlag trafil tarcze a dwa ze klocki tez szlag trafil (zeszklily sie i popekaly). ps. i niech mi nikt nie mowi ze zle docieralem....
|
|
EBC red/green, textar, ate i lucas kupa więc już wiele do wyboru nie pozostaje
----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
2013-08-03 22:11 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-04-08 17:13:42 Eeeee.
Sila hamowania to tarcie. Jak jest tarcie to jest temparatura i basta.
Tarcze sie wierci i nacina zeby sie lepiej chlodzily.
Gdyby to bylo bez sensu, to nikt by nie zakaldal wierconych/nacinanych tarcz to tych wszystkich porsche, amg, MPower itd. jezdzilo by to na "gladkich". Ale nie jezdzi, dlaczego ? Bo by sie nie schlodzilo.
Zwykle auta maja zwykle klocki i tarcze ze wzgledu na oszczednosci. Przystosowane sa do tego zeby jezdzic 90-130kmh i z takich predkosci hamowac na nie wiecj niz 70m (tyle chyba wymaga homologacja). Tak samo ustawione sa silniki, walki, komputery i spalanie, pod te predkosci.
Prawie kazdy kto jezdzil na lepszym niz seryjny ukladzie hamulcowym wie o co chodzi i juz do seryjnego nie bedzie chcial wracac.
A te weglowe to ceramiczne. I tez chodzi o temperature.
Pozdr,
Vino ----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
jorgi LOB NET MEMBER
 Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2008-04-08 16:49:25 Cytat:
| 2008-04-08 15:30:56, Vino pisze:
MEGA, ja jestem rozczarowany redstuffami. Raz ze szlag trafil tarcze a dwa ze klocki tez szlag trafil (zeszklily sie i popekaly). ps. i niech mi nikt nie mowi ze zle docieralem....
|
|
Dociera się pierścienie do gładzi cylindrów a klocki się układa  Ok, żartowałem
Ale ja nie o tym tutaj... ostatnio gdzieś w necie i nie tylko tam kopałem na temat tegoż podzespołu hamulcem zwanego i dokopałem się do takich oto wniosków.
1. Nacinanie tudzież wiercenie tarczy generalnie ją osłabia. Czyli psuje. Pierwsze przegrzanie i tarcza do śmietnika bo się krzywi na ten przykład. W tym momencie klocki są co najmniej zagrożone.
2. W związku z powyższym należy potraktować tarcze jako kawał metalu który owszem powinien być wentylowany ale nie nacinany tudzież wiercony, chyba że owe otwory są robione w procesie produkcji tarczy (odlew czy jak oni to tam rzeźbią). Zdaje się że EBC takie właśnie tarcze sprzedaje
3. W obecnych czasach przy DOBRYCH klockach hamulcowych i w miarę sensownych tarczach (patrz 1 i 2) nie ma problemu gazów między klockiem a tarczą więc aby skuteczniej hamować należy operować wielkością tarczy - większa powierzchnia tarcia, mocą zacisku - większa siła tarcia i jakością klocka, który w połączeniu z poprzednimi pozwala skutecznie i SZYBKO zahamować. SZYBKO jest tutaj pojęciem kluczowym gdyż nie skuteczne hamulce po pierwsze nie zatrzymają auta a po drugie przegrzeją się co jest już pierwszym krokiem do wtopy.
4. Pozostaje problem klocka, dobrego klocka. Otóż nie ma takiego, uniwersalnego. Z tego też powodu trzeba wybierać to co lepiej pasuje do stylu jazdy a raczej zatrzymywania się, lepiej pasuje do reszty układu. Na specjalne okazje trzeba zakładać specjalne klocki lub całe zestawy aby osiągnąć max skuteczność.
5. Dobry zestaw hamulcowy nie jest trudno dostać, co najwyżej trzeba za niego wyłożyć trochę pieniędzy. Np. około 10 kzł za kit Tarox'a
Tylko że wtedy problem się zaczyna z oponami. Co z tego że hamulec mamy skuteczny jak auto się nie zatrzyma ponieważ "jedzie" na poślizgu samej gumy ? Tutaj przychodzi czas na slicki i całą mitologię z tym tematem związaną. Generalnie taki zestaw służy już do testowania wypadania gałek ocznych przy ekstremalnych wyczynach na ekstremalnych imprezach. Na codzień rodzina raczej nie byłaby zadowolona z takich skutecznych hamulców
A, zapomniałem jeszcze dodać o tarczach "węglowych", nie wiem dokładnie z czego się one tak naprawdę składają bo to nie są elementy dla zwykłego śmiertelnika ze względu na koszty. Generalnie o to chodzi że są w stanie pochłonąć bardzo dużą ilość ciepła a przez to przegrzać je bardzo trudno. Raczej nigdy nie są dziurawione w żaden sposób.
Oczywiście siła marketingu jest ogromna i jako że dziurki i rowki się bardzo podobają to już wszyscy zatracili granicę między wydajnością a wyglądem. Producenci produkują to co użytkownicy chcą sprzedawać a Ci którzy potrzebują elementów do konkretnych wyczynów przeważnie mają jakimś dziwnym cudem pieniądze i ludzi, którzy im te cuda znajdują
To kończę już ten przydługi wywód do którego zapewne ktoś się chętnie przyczepi
Ale prawda gdzieś tam jest
----------------- jorgi [ wiadomość edytowana przez: jorgi dnia 2008-04-08 16:49:57 ] |
2013-06-13 15:50 | |
Vino LOB SYMPATYK
 M5 Warszawa | 2008-04-08 15:30:56 Cytat:
| 2008-04-07 22:47:31, MEGA_3 pisze:
zakładam niedługo redstuffy z powodu braku ferodo DS performance czy też DS 2500 do omegi. tarcze nacinane mikody. zestaw ma hamować, zobaczymy tylko jak długo, hehe bo połączenie to conajmniej hartkor max jak to mówiono wiele razy, podstawa to dobre klocki
|
|
MEGA, ja jestem rozczarowany redstuffami.
Raz ze szlag trafil tarcze a dwa ze klocki tez szlag trafil (zeszklily sie i popekaly).
ps. i niech mi nikt nie mowi ze zle docieralem.... ----------------- |
2014-04-18 16:58 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2008-04-07 22:47:31 zakładam niedługo redstuffy z powodu braku ferodo DS performance czy też DS 2500 do omegi.
tarcze nacinane mikody.
zestaw ma hamować, zobaczymy tylko jak długo, hehe  bo połączenie to conajmniej hartkor max
jak to mówiono wiele razy, podstawa to dobre klocki ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
2013-08-03 22:11 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 4 5 6 ] |
|