Brake-By-Wire w nowym modelu koncepcyjnym Renault

Brake-By-Wire w nowym modelu koncepcyjnym Renault - Samochody26.09.2002
Renault wybrał Delphi na swojego partnera na potrzeby zastosowania zaawansowanego systemu hamowania "brake-by-wire" w nowym pojeździe koncepcyjnym Ellypse, prezentowanym na Mondial de l'Automobile 2002 ...

Delphi użyczy koncernowi Renault technologii "brake-by-wire" na potrzeby nowego samochodu koncepcyjnego przyjaznego dla środowiska.

Paryż, Francja - Renault wybrał Delphi na swojego partnera na potrzeby zastosowania zaawansowanego systemu hamowania "brake-by-wire" w nowym pojeździe koncepcyjnym Ellypse, prezentowanym na Mondial de l'Automobile 2002 (Paryskim Salonie Samochodowym).

Ellypse został zaprojektowany w celu zilustrowania zaangażowania Renault w sprawy podtrzymania tempa rozwoju poprzez tworzenie konstrukcji łączących w sobie bardzo dobre osiągi i komfort z funkcjami przyjaznymi wobec środowiska.

Brake-By-Wire w nowym modelu koncepcyjnym Renault - Samochody 1 Opracowany przez Delphi Elektromechaniczny Układ Hamulcowy (EMB) jest dużym krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu poprzez zastąpienie tradycyjnych hamulców hydraulicznych elektrycznie sterowanymi siłownikami. Eliminuje to zastosowanie płynu hamulcowego, który trudno usunąć przy recyklingu po zakończeniu eksploatacji pojazdu, upraszcza proces produkcji oraz powoduje, że okresowe wymiany płynu stają się niepotrzebne.

- Nasza współpraca z Renault układa się bardzo dobrze i jesteśmy bardzo zadowoleni, iż możemy współpracować również przy tym przyjaznym dla środowiska pojeździe. Ochrona środowiska leży na sercu obu firmom - twierdzi Jean Botti, główny technolog w Centrum Nowych Opracowań sektora Systemów Napędowych w Delphi - Delphi stara się pomóc swoim klientom w produkcji pojazdów przyjaznych dla środowiska. Ellypse pokazuje, jak można dokonać w tym kierunku dużego kroku naprzód.

Każdy zacisk hamulca EMB składa się z silnika prądu stałego, stopnia redukcyjnego oraz śruby z nakrętka kulową i rozmiarami tylko nieznacznie przewyższa zacisk tradycyjny. Zadanie sterowania układem spoczywa na centralnym procesorze, zaś z punktu widzenia kierowcy, tradycyjny sposób reakcji hamulca jest symulowany za pomocą emulatora dotykowego umieszczonego w pedale. Zestawy hamulcowe mogą być dostarczane jako moduły "plug-and-play", gotowe do natychmiastowego montażu w pojeździe.

Brake-By-Wire w nowym modelu koncepcyjnym Renault - Samochody 2 Inne zalety Elektromagnetycznego Układu Hamulcowego opracowanego przez Delphi obejmują niemalże całkowite wyeliminowanie szczątkowego momentu obrotowego pomiędzy okładzinami hamulca a tarczami (opóźnienia hamowania), szybszą reakcję na polecenia kierowcy, łatwą integrację z systemem kontroli dynamiki pojazdu, oszczędność miejsca pod maską poprzez eliminację systemów hydraulicznych i próżniowego wspomagania hamowania, regulowany emulator dotykowy w pedale hamulca oraz łatwy w użyciu hamulec ręczny.

- Ten pojazd stanowi dobry przykład współpracy Delphi z klientami już na wczesnych etapach wdrażania nowych technologii i innowacji - mówi Jose Maria Alapont, prezes Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę oraz wiceprezes Delphi Corp. - Nasza współpraca z Renault układa się znakomicie i pracujemy wspólnie w kilku obszarach nowoczesnych technologii.

W produkcyjnej wersji technologii "brake-by-wire" opracowanej przez Delphi znaleźć mogą się pewne dodatkowe funkcje, takie jak zapobieganie cofania się pojazdu na stromych podjazdach, którą można zastosować głównie przez odpowiednie oprogramowanie. W systemach nowej generacji Delphi będzie dążyć do integracji jak największej liczby obwodów sterowania w zacisku hamulca, co spowoduje dalszą oszczędność miejsca i zwiększenie wydajności.

Delphi dysponuje kompletną gamą przyjaznych dla środowiska systemów samochodowych używanych w większości obszarów pojazdu, od energooszczędnych systemów klimatyzacji do systemów wtrysku diesla common rail drugiej generacji. Firma ma też duże możliwości integrowania zawansowanych technologii w pojazdach koncepcyjnych w celu zademonstrowania ich możliwości lub dla ułatwienia projektowania pojazdu.

Źródło: Delphi

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: