Technologia kontroli klimatu dla Volkswagena

Technologia kontroli klimatu dla Volkswagena - Samochody13.11.2002 Volkswagen wybrał Delphi na dostawcę technologii kontroli klimatu do pierwszego w historii pojazdu klasy SUV VW Touareg przedstawionego na wrześniowym salonie w Paryżu ...

Volkswagen wybrał Delphi na dostawcę technologii kontroli klimatu w ważnym programie obejmującym szereg modeli. Dział systemów wymiany ciepła firmy Delphi (Harrison Thermal Systems) dostarcza układy kontroli klimatu, zastosowanych w przedstawionym na wrześniowym salonie w Paryżu pierwszym modelu SUV, VW Touareg oraz innych samochodach użytkowych. Oznacza to pierwszy europejski kontrakt na systemy wymiany ciepła pomiędzy Delphi i Volkswagenem.

Technologia kontroli klimatu dla Volkswagena - Samochody 1 - Ten kontrakt jest szczególnie ważny dla europejskiej organizacji Delphi. Mamy nadzieję na dalszą owocną współpracę, dzięki której uda nam się przewyższyć wysokie wymagania Volkswagena jeśli chodzi o jakość, dostawy, technologię i uzyskane korzyści - powiedział Marshall Andrews, dyrektor zarządzający działu Delphi Harrison Thermal Systems na Europę i Amerykę Południową.

- W ramach programu obejmującego wiele modeli, Delphi oferuje najlepszą pod względem jakościowym oraz wydajnościowym technologię kontroli klimatu, zapewniającą komfort pasażerom dzięki elastycznej w zastosowaniu gamie modułów spełniających szereg różnych funkcji - dodał.

W ramach oferty znajdują się zarówno ręcznie sterowane moduły grzewcze, kompaktowe moduły dla pasażerów tylnych siedzeń aż do wyrafinowanych technologicznie układów kontroli klimatu z indywidualnie regulowanymi przepływem powietrza i temperaturą oraz obiegiem powietrza w czterech różnych strefach.

Inżynierowie Volkswagena i Delphi opracowali inteligentny układ komponentów, w ramach którego dostępnych jest wiele wariantów, dostępnych zarówno w samochodach użytkowych, jak i w pojazdach luksusowych.

Delphi będzie wytwarzać kilka wariantów systemu dla programu VW, wśród których znajdą się układy obsługiwane ręcznie i automatycznie, zaprojektowane do usytuowania dla prawo- i lewostronnej kierownicy oraz wersje jedynie z nagrzewnicą bez układu klimatyzacji. Będzie istniała możliwość kontroli komfortu podróżujących z pozycji kierowcy, jak również z siedzeń pasażerów.

Według wstępnych przewidywań Volkswagena kontrakt wart jest ponad 220 mln USD. Układy i komponenty wytwarzane będą w różnych europejskich fabrykach, w tym w Ostrowie Wielkopolskim, gdzie odbywać się będzie również montaż całego modułu. To jedna z kilku fabryk wymienników ciepła działających według nowoczesnego oszczędnego systemu wytwórczego DMS (Delphi Manufacturing System). Inne fabryki współpracujące przy programie, to zakłady we Francji, Włoszech i na Węgrzech. Prace projektowe i sprawdzające wykonane zostały w centrum technicznym w Luksemburgu, które specjalizuje się wymiennikach ciepła.

Systemy Delphi dostarczane będą do zakładów Volkswagena w Hanowerze (Niemcy), Poznaniu oraz nowej fabryki koncernu w Bratysławie (Słowacja).

Pierwszy w historii kontrakt na systemy wymiany ciepła z VW wspomagać będzie również nowo wybudowana fabryka sprężarek firmy Delphi w Jaguariuna (Brazylia), która dostarcza swoje produkty do modelu VW Gol, lidera sprzedaży brazylijskiego rynku.

Źródło: Delphi

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: