Goodyear reaktywuje zużyte opony

Goodyear reaktywuje zużyte opony - Samochody26.01.2005 Opony do samochodów ciężarowych można kilka razy wskrzesić. Sieć Goodyear TruckForce oraz program Next Tread pomagają właścicielom samochodów w uzyskaniu maksymalnych przebiegów, z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ...

Opony do samochodów ciężarowych można kilka razy wskrzesić. Sieć Goodyear TruckForce oraz program Next Tread pomagają właścicielom samochodów w uzyskaniu maksymalnych przebiegów, z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Pozwala to ograniczyć koszty eksploatacyjne i niekorzystny wpływ opon na środowisko. Typowa opona, w której bieżnik zużył się poniżej dopuszczalnego poziomu może zostać poddana nacinaniu bieżnika, bieżnikowaniu, ponownemu nacinaniu bieżnika, a w niektórych przypadkach ponownego bieżnikowania.

Najbardziej znanym i zalecanym sposobem przedłużenia życia opon dla samochodów ciężarowych jest ich bieżnikowanie. Jest to korzystne przede wszystkim ze względów ekonomicznych, ponieważ koszt bieżnikowanej opony stanowi około 50-65% kosztu zakupu nowej opony, a przebieg opony bieżnikowanej jest porównywalny przebiegowi nowej opony. Ponadto, w przypadku bieżnikowania opon wykorzystuje się ponownie 75% materiału, a więc proces ten tylko w niewielkim stopniu może wpływać na środowisko naturalne.

Goodyear reaktywuje zużyte opony - Samochody 1 Nacinanie bieżnika przeprowadza się najczęściej wtedy, gdy jego wysokość obniży się do 3-4 mm w oponach eksploatowanych na typowych drogach lub 5-6 mm w oponach używanych na drogach złej jakości. Wyjątkową aktywność w segmencie rynku ogumienia bieżnikowanego przejawia koncern Goodyear, który wdrożył kompletny program bieżnikowania - Next Tread.

"Next Tread to seria nowatorskich sposobów bieżnikowania, które oferowane są w sieci Truck Force firmy Goodyear. Kierowcy oraz właściciele pojazdów mogą skorzystać z takich rozwiązań, jak UniCircle oraz UniWing i nadal użytkować usprawnione opony, bez utraty bezpieczeństwa" - powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. Produktu, Opony ciężarowe, w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.

UniCircle to bardzo wydajne rozwiązanie z bezsplotowym bieżnikiem w kształcie pierścienia, który zakłada się przed wulkanizacją na korpus opony. Zapewnia jednorodne połączenia karkasu z bieżnikiem, doskonałe wyważenie, niski poziom wibracji, równomierne zużycie i wysokie przebiegi. UniCircle dysponuje dziewięcioma wzorami bieżnika do zastosowań w transporcie dalekiego zasięgu, regionalnym oraz miejskim. Z kolei UniWing to bieżnikowanie z wstępną wulkanizacją, zapewniające jednorodność i wysokie przebiegi. Bieżnik posiada specjalne skrzydełka, które ułatwiają dopasowanie korpusu do opony. UniWing dostępny jest w 10 wzorach bieżnika. Może być stosowany do opon uniwersalnych, terenowych oraz miejskich.

Technologia bieżnikowania na gorąco

Po zużyciu się nowej opony, karkasy Goodyear oraz Dunlop poddawane są gruntownej ekspertyzie. Następnie oponę poddaje się procesowi bieżnikowania, który polega na wymienieniu warstwy bieżnika oraz warstwy ochronnej. Zastosowane surowce oraz komponenty są identyczne jak w przypadku produkcji nowych opon. Ostatecznie, po procesie wulkanizacji, otrzymuje się gotowy produkt, który jest idealnym odzwierciedleniem opony nowej.

Opony bieżnikowane w technologii na Goodyear Next Tread oraz Dunlop Next Tread, to:
- perfekcja wykonania;
- bezpieczeństwo eksploatacji;
- osiągi porównywalne z oponami nowymi;
- niezawodny system jakości i kontroli opon;
- dbałość o środowisko naturalne.

W tym roku Goodyear wdrożył już na polskim rynku 22 nowe rozmiary gotowego produktu opon bieżnikowanych w technologii na gorąco. Proces produkcji takich opon odbywa się w fabrykach firmy w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech.

Goodyear to jedna z najlepiej rozpoznawanych marek ogumienia i jednocześnie jedna z największych firm oponiarskich świata z ponad 20% udziałem w globalnym rynku. Goodyear to także jeden z największych producentów opon do samochodów ciężarowych. W Polsce Grupa Goodyear jest liderem rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych, oferując opony takich marek jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Grupa Goodyear wytwarza opony do każdego rodzaju pojazdów, produkty gumowe i chemiczne w ponad 85 zakładach w 28 krajach. Firma prowadzi działania handlowe praktycznie we wszystkich krajach świata, zatrudniając blisko 90 tys. osób. Główna siedziba firmy mieści się w Akron, w stanie Ohio, USA.

Źródło: Goodyear

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: