Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Doprężenie silnika 1600 - bezpieczna granica

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2023-05-11 22:41:05

Panowie, mam pytanie. Chcę wymienić rozrząd, bo kolega, który ocenił go jako "dobry", raczej nie bardzo nawet na niego spojrzał... Jest rozciągnięty, napinacz na końcu regulacji nie jest w stanie go naciągnąć.

Czy rozrząd 1.7 i 1.6 różni się czymś między sobą? Na zdjęciu wyglądają podobnie. Koła są w bardzo dobrym stanie, nie wiem, czy nie warto zostawić oryginalnych, i zmienić sam łańcuch. Ale jakby była możliwość kupić rozrząd kompletny - co w obecnej sytuacji politycznej może być ciężkie za rok, dwa- może lepiej zmienić całość?

Czy rozrządy do 1.6 robi tylko łada i rzemiosło, czy można np. kupić porządny, SKF?

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2023-02-19 03:47:04

Cytat:
2022-05-24 06:24:25, SzokoLada pisze:
To są tłoki 1300. Lepsze, bo w razie zerwania łańcucha, zawory żyją dalej.



To znaczy? Są niefabryczne?


morphio, u mnie działają, wyświetla je.

Głowicę splanowałem 2mm, auto jeździ wyraźnie żwawiej, raczej wydaje się, że bez stukowego. Wydawało mi się, że raz je słyszałem na zimnym silniku, przy bardzo lekkim naciskaniu gazu, ale może to jeszcze kwestia regulacji zaworów, na ciepłym silniku go nie słyszałem. Przereguluję jeszcze sterownik LPG, żeby nie dostawał mieszanki ubogiej w żadnym zakresie.

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-05-30 20:49:36

Cytat:
SzokoLada pisze:
To są tłoki 1300. Lepsze, bo w razie zerwania łańcucha, zawory żyją dalej.



To zależy, bo jeśli zetniesz mocno głowicę albo/i użyjesz ostrzejszego wałka rozrządu to są szanse, że zawór krawędzią trafi w tłok w przypadku zerwania. Dlatego wszystko trzeba sprawdzić i policzyć i w razie czego skorygować.
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-05-26 00:01:57

nie widać zdjęć
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-05-24 06:24:25

To są tłoki 1300. Lepsze, bo w razie zerwania łańcucha, zawory żyją dalej.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2022-05-20 01:07:30

Panowie, ściągnięta została głowica silnika. Po współczesnej uszczelce wnioskuję, że coś w nim było dłubane.

Mało się znam na silnikach łady - od lat siedziałem tylko w polonezowskim OHV. Czy te tłoki są fabryczne? Tłoki "nivowskie" 1600 wydają się być inne. Są też podejrzanie czyste. Jak na przebieg 100kkm, wygląda to podejrzanie







[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-05-20 01:10:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-05-20 01:17:31 ]
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-05-18 22:35:34

Cytat:
2022-05-14 21:58:06, morphio pisze:
gość pisze że nie miał floty i jeździł na 95 zamiast 98 bo za dużo spiłował główkę



Dokładnie tak. 98 benzyny w moim mieście nie było (tylko w innym mieście oddalonym o 60 kilometrów) - więc musiałem podjąć inne środki((
2022-11-29 22:13
  
 
 2022-05-14 21:58:06

Cytat:
glod pisze:
Ciekawa teoria. Czyli na benzynie 86 może być stopień sprężania większy od 11


gość pisze że nie miał floty i jeździł na 95 zamiast 98 bo za dużo spiłował główkę
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-05-13 13:55:35

Cytat:
2022-05-12 23:42:05, forsage1994 pisze:
Nie radzę podnosić stopnia sprężania do 11: Miałem takie doświadczenie - zmuszony byłem jeździć na benzynie 95. Ale mimo wszystko latem w mieście (z powodu braku prędkości) prawie cały czas detonacja odbywała się podczas przyspieszania.



Ciekawa teoria. Czyli na benzynie 86 może być stopień sprężania większy od 11
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-05-12 23:42:05

Cytat:
2022-04-02 07:08:05, glod pisze:
Bezpieczne CR=11.



Nie radzę podnosić stopnia sprężania do 11: Miałem takie doświadczenie - zmuszony byłem jeździć na benzynie 95. Ale mimo wszystko latem w mieście (z powodu braku prędkości) prawie cały czas detonacja odbywała się podczas przyspieszania.
2022-11-29 22:13
  
 
 2022-05-03 02:51:58

Dzięki za odpowiedzi. Auto już jeździ na wtrysku z poloneza abimex, różnica w kulturze pracy i przyspieszeniu - kosmos

Następne w kolejce jest doprężanie. Podczas rozbiórki okaże się,w jakim stanie są tłoki i cylindry. V-max jaką osiągnąłem aktualnie było 150km/h, po doprężeniu na pewno będzie lepiej.

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-20 18:25:50

Cytat:
glod pisze:
z tego co wiem, max rozwiert dla silnika o średnicy tłoków nominalnych 79mm(21011,2105,2106) to 81mm ale mogę się mylić.



Ja mam zrobione 81mm z 79mm w 1300 ale poprzedni silnik 1500 rozwiercałem z 76mm na 79mm.
Wydaje mi się że 2-3mm to bezpieczna granica.

Cytat:
Tłok rodziny 213 posiada suwliwy sworzeń, panewki w tłoki oraz podcięcie pod zamki, a twój silnik 2106 ma sworznie wprasowywane, tłok bez panewki, bez podcięć pod zamek. Zatem chcąc zainstalować tłok serii 213, niezbędna będzie wymiana korbowodów.



Lub modyfikacja korbowodu

Wracając do tematu filmiku, wydaje mi się, że po wymianie tulei cylindra (jak na filmiku) zaczną się problemy przegrzanego układu

[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2022-04-20 18:59:58 ]
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-04-19 07:23:26

Cytat:
2022-04-18 22:00:55, Polonezik pisze:
Odezwę się Najchętniej zobaczyłbym zdjęcia tego, co masz Mam jeszcze jedno pytanie. Przeczytałem ten temat: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=256285&orderby=asc&start=20 Nie wiem, w jakim stanie mam tłoki, pierścienie. Po rozbiórce się okaże. Czy jeśli silnik będzie wymagał szlifu (bo w temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi), czy mogę dokonać rozwiertu na 82mm i nominalne tłoki z nivy 1.7, bez zmiany korbowodów, wału, skoku tłoka itd?



z tego co wiem, max rozwiert dla silnika o średnicy tłoków nominalnych 79mm(21011,2105,2106) to 81mm ale mogę się mylić. Polecam obejrzeć film

wymiana tuleji

Tłok rodziny 213 posiada suwliwy sworzeń, panewki w tłoki oraz podcięcie pod zamki, a twój silnik 2106 ma sworznie wprasowywane, tłok bez panewki, bez podcięć pod zamek. Zatem chcąc zainstalować tłok serii 213, niezbędna będzie wymiana korbowodów.

Czujnik temp cieczy chłodzącej jak na obrazku poniżej:
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-04-18 22:00:55

Cytat:
2022-04-11 08:08:07, alinixhi pisze:
przypadkiem kupiłem kiedyś graty do aleko...mam silnik skrzynie i troche drobnicy....prawdopodobnie tego już nie uzyje więc jak zainteresowany to 887528169



Odezwę się Najchętniej zobaczyłbym zdjęcia tego, co masz

Mam jeszcze jedno pytanie. Przeczytałem ten temat:

https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=256285&orderby=asc&start=20

Nie wiem, w jakim stanie mam tłoki, pierścienie. Po rozbiórce się okaże. Czy jeśli silnik będzie wymagał szlifu (bo w temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi), czy mogę dokonać rozwiertu na 82mm i nominalne tłoki z nivy 1.7, bez zmiany korbowodów, wału, skoku tłoka itd?

Na tą chwilę do tego daleka droga, ale zaprezentuję postęp z montażu wtrysku, na którym docelowo będzie jeździć aleko





BTW, gdzie niva na wtrysku jednopunktowym miała czujnik temperatury cieczy z informacją dla komputera (nie czujnik do wskaźnika na desce)? To był ten z którego wychodził jeden przewód z wtyczką z kolektora ssącego?


-----------------
Polski Fiat 125p 1300

[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-18 22:01:26 ]
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-11 08:08:07

przypadkiem kupiłem kiedyś graty do aleko...mam silnik skrzynie i troche drobnicy....prawdopodobnie tego już nie uzyje więc jak zainteresowany to 887528169
2022-04-11 08:05
  
 
 2022-04-11 05:18:28

Cytat:
2022-04-10 10:27:35, morphio pisze:
ale plusem tego jest to, że zrobisz rewizję całego słupka



Święta słowa! A co by nie powiedział.... Uszczelnisz góre, doprężysz.... a dół z przedmuchem i cała robota na nic.
2024-04-22 11:01
  
 
 2022-04-10 10:27:35

ale plusem tego jest to, że zrobisz rewizję całego słupka
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-04-07 11:33:25

To będę się bawił, jedyna wada planowania bloku to fakt, że trzeba rozbebeszyć cały silnik.

Dzięki

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
 2022-04-05 22:44:20

Cytat:
Polonezik pisze:
Hmm... a splanowanie samej głowicy czemu nie jest porządne? Mógłbyś wytłumaczyć, jaką to zrobi różnicę względem planowania bloku?


Trwałość materiału i płaszczyzn, grubość ścianek głowicy, możliwość doprężenia silnika bez ingerencji właśnie w głowicę.
Jeśli policzysz, tak jak Glod pisze, objętość cylindra gdy tłok jest w GMP i dodasz do tego ... uszczelkę pod głowicą
2024-03-07 17:08
  
 
 2022-04-05 14:43:58

Wiem o tym, bloki od poloneza też musiałem planować, bo były krzywe. To, że blok może być krzywy i wtedy wymaga planowania, nie podlega dyskusji - wtedy go splanujemy. Ja założyłem, że będzie prosty. Ale dopiero po rozbiórce dowiemy się, co i jak.

-----------------
Polski Fiat 125p 1300
2023-09-13 14:24
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM