Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Omega 2.6i przycisk z snieżynką + kłopot z automatem

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2005-12-06 00:12:37

Cytat:
2005-12-05 23:05:30, autoseba pisze:
Tak samo bez sensu jest gadanie głupot że automat jest dla silnika lepszy od manuala ,że go oszczędza ,dlaczego? Biorąc pod uwagę że 95% aut w polsce to manuale i że silniki z automatem się nie psują tak często jak manuale ,to nie powiny one w ogóle zawijać do warsztatów ,a przynajmnie znikomo ,lecz tak nie jest skoro zauważa się takie auta na warsztatach.



Seba, bo ci normalnie zepsuje dobra instalacje LPG


Przeciez prawie wszystkie uszkodzena auta ze skrzynia automatyczna sa z winy kierowcy, z jego nieumiejetnym poslugiwaniem sie autem.

Taki jelop mlody dostanie np. mietka 190E 2.0 automat i piluje go na N, po czym na D, zeby spalic gume. - to nie ja (z 10 lat temu)


-----------------
Pozdrawiam.T.K.
-----------------
...bedac pionkiem na obcym froncie...

[ wiadomość edytowana przez: KOLIBERk dnia 2005-12-06 00:14:52 ]
2018-12-31 00:10
  
 
 2005-12-05 23:44:28

ale nie każda awaria to z winy automatu do warsztatu ludzie jeźdzą z różnymi duperelami
2006-06-02 21:53
  
 
 2005-12-05 23:05:30

Cytat:
2005-12-05 22:39:31, SENATOR pisze:
stac sie moze wszystko.wiec bez sensu jest gadanie glupot ze automat rozjebal silnik bo to automat to tak jakby mowic ze opona X zlapie kapcia bo to jest opona X a nie Y bo na niej jeszcze nie zlapalem


Tak samo bez sensu jest gadanie głupot że automat jest dla silnika lepszy od manuala ,że go oszczędza ,dlaczego?
Biorąc pod uwagę że 95% aut w polsce to manuale i że silniki z automatem się nie psują tak często jak manuale ,to nie powiny one w ogóle zawijać do warsztatów ,a przynajmnie znikomo ,lecz tak nie jest skoro zauważa się takie auta na warsztatach.

-----------------
Hamownia , Immobilizery , Naprawa ECU EDC15 EDC16 , Diagnostyka Launch X431 , Naprawa Liczników

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

autoseba@o2.pl
2008-08-18 23:59
  
 
 2005-12-05 22:39:31

stac sie moze wszystko.wiec bez sensu jest gadanie glupot ze automat rozjebal silnik bo to automat to tak jakby mowic ze opona X zlapie kapcia bo to jest opona X a nie Y bo na niej jeszcze nie zlapalem
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-12-05 22:26:33

Adam,manuala zapalisz na zaciąg, ale może ci pasek przeskoczyć o ząb lub zerwać się.

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
 2005-12-05 22:07:11

no i mamy HOTa
2006-06-02 21:53
  
 
 2005-12-05 22:01:09

Mariusz skoro nawet im sie to konstrukcujnie wykonalo to powiedz mi jak moze to zniszczyc silnik skoro na manualu zawsze odpalisz z zaciagu i nic takiego sie nie dzieje.z silnikiem.Co silnik mowi sobie mam automata jak mi ktos wlaczy p jadac iles na godzine to sie rozjebie.
No ale to jest woz dla demoludu i dlamnie moze sie on rozpasc do 1 srobki
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-12-05 21:53:55

Cytat:
2005-12-05 21:42:49, abigaz pisze:
Bo mercedes ma dwie pompy.



Dwie czy trzy czy cztery, mowa tutaj jest że automata na zaciąg się nie odpali, a jednak się da, przecież tu mówią o VW, a nie Omedze.

-----------------
Morderca Omeg.

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

Moje Aukcje
2025-11-05 07:16
  
 
 2005-12-05 21:42:49

Cytat:
2005-12-05 21:22:17, Mariosomegos pisze:
I tu jesteś w błędzie, bo jak miałem MB 124 w aftomacie, to niejednokrotnie odpalałem go na zaciąg.


Bo mercedes ma dwie pompy.

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
 2005-12-05 21:41:50

Cytat:
2005-12-05 21:22:17, Mariosomegos pisze:
I tu jesteś w błędzie, bo jak miałem MB 124 w aftomacie, to niejednokrotnie odpalałem go na zaciąg.


Bo mercedes ma dwie pompy.

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
 2005-12-05 21:22:17

Cytat:
2005-12-05 20:19:05, SENATOR pisze:
dlatego automata nie odpalisz na zaciag.



I tu jesteś w błędzie, bo jak miałem MB 124 w aftomacie, to niejednokrotnie odpalałem go na zaciąg.

-----------------
Morderca Omeg.

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

Moje Aukcje
2025-11-05 07:16
  
 
 2005-12-05 21:19:32

Zrozum.Ze niema fizycznej mozliwosci aby skrzynia mogla cokolwiek na silnik zrobic bo ma wlasnie sprzeglo hydro i jedyna rzecza laczaca napedowo silnik za skrzynia jest olej i nic sie stac takiego nie moze.
Odnosnie igiel to widzilem sporo takich dziwow.jak np iglowa pompa wtryskowa a za 2 dni ukrecony walek itp itd.
Co do pompy paliwa to sam przyznales ze wciagnela bak. bo pompa ssie a jak odpowietrznik zapchany to moze takie cos zrobic pewnie powiemy ze niemozliwe ze tak zassalo a moze bo np konstrukcja baku jest odpowiednia do tego zjawiska itp.
Ale nieda sie aby skrzynia zakrecila silnikiem bo niema takiej konstrukcyjnej mozliwosci
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-12-05 21:08:45

Cytat:
2005-12-05 20:19:05, SENATOR pisze:
Temu gosciowi silnik zgasl bo zapewne wal sie rozpadl a to ze wlaczyl P moglo sie skonczyc rozwaleniem skrzyni przez ta wlasnie zapadke ale zadne tam teksty typu przekrecil silnikiem mnie nie przekonuja bo to czyste plecenie bzdor


A widziałeś kiedyś jak mechaniczna pompa paliwa w kadecie zgniotła metalowy bak(wciągneła) że mieściło się do niego niecałe 5 litrów?
Może napiszesz że to niemożliwe? Że membrama w pompie nie ma takiej siły?
Bo jak by mi ktoś to powiedział to też bym odparł że jest osłem ,ale akurat widziałem to na własne oczy i to jak passat zdechł po P ,bo to dobrego kolesia i silnik był igiełka.
W swoim życi wiele widziałem i zapewne jeszcze wiele zobaczę ,lecz nigdy nie mówię "że to nie możliwe".
Co do passata to pierwsza i wówczas oczywista diagnoza była że skrzynia się posypała ,ale po dogłębnym rozebraniu skrzyni przez znajomych skrzyniaży nic nie znależliśmy , została złożona i jeździ do dzisiaj ,a sinik nie . Na skrzyniach automatycznych się nie znam ,ale z tego co wiem o P to jest tak jak piszesz ,więc gdy opisywałem te zdarzenie to wiedziałem oczym piszę i że jest to niby niemożliwe.

-----------------
Hamownia , Immobilizery , Naprawa ECU EDC15 EDC16 , Diagnostyka Launch X431 , Naprawa Liczników

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

autoseba@o2.pl
2008-08-18 23:59
  
 
 2005-12-05 20:19:05

Cytat:
2005-12-03 20:45:45, autoseba pisze:
Naprawde bardzo lubię automaty ,miałem ome A z ASB ,senatora B z ASB no i teraz ome B z ASB .W omedze A silnik był zajechany przez popszedniego właściciela mojego brata(but non stop) napewno manual też by zajechał ,ale wiele razy przyjeżdżają do mnie uszkodzone silniki przez skrzynie automatyczną ,ostatni przypadek VW passat 91r ,klientowi zgasł samochód przy prędkości 30km/h ,a ten włączył P i rozwalił korbowód.Co do manuali to jeszcze się nie spotkałem aby skrzynia rozwaliła silnik.


Ludzie wiecie co przeczytanie tego watku zajelo mi troche chwili i mam nieodparte wrazenie ze piszecie poto aby napisac.
Niech mi tu jakis geniusz napisze ze wie jak i na jakiej zasadzie dziala automat to zaczne z nim dyskusje bo pisanie ze slyszalem ze zobaczylem jest o kant dupy rozbic

Co do oszczedzania silnika przez skrzynie.A no jest spora roznica bo w manualu zwykle sprzeglo powoduje ze co sie dzieje na kolach i na skrzyni to dokladnie to samo sie dzieje na silniku i wszystkie zmiany obciazen itp ida na silnik.Mamy tu tzw twarde polaczenie.
Skolei automat ma miekkie przez tzw sprzeglo hydro i tu moment przenosi olej.Pozatym mamy w tym sprzegle pompe oleju i torbine kazda ma swoje zadanie i odwrotnie nie zadziala.dlatego automata nie odpalisz na zaciag.wszelkie zmiany obciazen pozostaja w skrzyni a silnik jedynie sie kreci nic przez przekladnie z tego obciazenia nie przejdzie.I tu dochodze do sedna sprawy.Niema zadnego twardego polaczenia w przekladni hydro wiec niemoze ona zakrecic silnikiem.A P jako tryb skrzyni jest stanem bezczynnym oraz jest uruchomiona zapadka na walku zdawczym skrzyni to poto aby samochod sie nie stoczyl itp.Temu gosciowi silnik zgasl bo zapewne wal sie rozpadl a to ze wlaczyl P moglo sie skonczyc rozwaleniem skrzyni przez ta wlasnie zapadke ale zadne tam teksty typu przekrecil silnikiem mnie nie przekonuja bo to czyste plecenie bzdor

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2005-12-05 20:22:10 ]
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-12-04 22:18:16

trzeba dość pokaźnej instrukcji do tych aftomatów
przejebane mają amerykanie z ich ograniczonym myśleniem.
Pewnie mają instuktorów nauki obsługi ASB

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2005-12-04 22:03:35

Cytat:
2005-12-03 20:07:18, autoseba pisze:
Manual Bieg: 1. 0km/h - 15km/h 2. 15km/h - 40km/h 3. 40km/h - 60km/h 4. 60km/h - 90km/h 5. 90km/h - max ASB Bieg: 1. 0km/h - 20km/h 2. 20km/h - 60km/h 3. 60km/h - 90km/h 4. 90km/h - max I teraz mi powiedz ,z którą skrzynią silnik pracuje najbardziej optymalnie bo mi się wydaje że z manualem. Tak na marginesie to jeżdżę na ASB i nie zamienił bym go na manual , ale uważam że jest to przestarzała konstrukcja. [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-03 20:16:48 ]



Z tego co się orientuję w automatach, a mój teraźniejszy jest piątym automatem w rodzinie, to jest nieco więcej biegów niż 4. W automatach jest zupełnie inna przekładnia (bodajże planetarna ale nie chce mi się ojca pytać) potrafi ona o wiele więcej niż manual. To sterownik skrzynki bada pedał gazu, położenie owego wskazuje nie żądane obroty lecz żądany moment obrotowy. Daje to efekt półbiegów, np. jadąc 80 km/h sterując pedałem gazu łapie się w trzy - cztery przełożenia. Widać to ewidentnie na obrotościomierzu. Więc zarzucanie automatom gorsze spasowanie z silnikami jest mylne.

Pozdrawiam
2007-03-13 13:52
  
 
 2005-12-04 13:43:45

Cytat:
2005-12-04 00:53:26, Prowo pisze:
"...wykonywanie niezliczonej ilości tych wszystkich śmiesznych ruchów lewą nogą i prawą ręką przy zmianie biegów może podobać się tylko fanatykom zbędnych czynności manualnych..." - ze strony nt. ASB ))


Prowo, ale opis to masz pierwsza klasa, w dodatku na temat


1. "Jak najlepsze wykorzystanie momentu obrotowego silnika na każdym biegu zwiększa żywotność silnika"
- ze strony nt. ASB o ASB

2. "Choć jazda w górach niczym się nie różni od jazdy po drogach płaskich od tamtego czasu unikam jazdy na najwyższym biegu przy minimalnej prędkości. Jeżeli mam jechać (góry, miasto) na czwartym biegu z prędkością 55 km/h, to wolę taką prędkość na drugim lub trzecim biegu. Tak jeżdżąc uniknę zbyt dużych przeciążeń przekładni satelitarnej i dalszych z tym związanych konsekwencji."
- ze strony nt. ASB

"Przy jeździe miejskiej z prędkościami do 70/80 km/h wskazane jest wyłączanie overdrive (czwartego biegu). Podwyższa to punkty przełożeń biegów przy tym samym położeniu pedału "gazu" o mniej więcej 15% co wpływa na zwiększenie dynamiki samochodu przy tych samych prędkościach obrotowych silnika i mniejszym zużyciu paliwa. Zwiększa również zdecydowanie żywotność i tak niezawodnej skrzyni, ponieważ częsta jazda na czwartym biegu z małymi prędkościami w naszych warunkach miejskich może spowodować uszkodzenie statora osadzenia kosza sprzęgła wysokich biegów i łożyska oporowego kosza."
- ze strony nt. ASB

Same plusy automatow - tylko cza umić jeśdzić

[ wiadomość edytowana przez: KOLIBERk dnia 2005-12-04 14:41:47 ]
2018-12-31 00:10
  
 
 2005-12-04 00:53:26

Cytat:
2005-12-04 00:25:02, SRK pisze:
po 6 - możesz mi napisać dlaczego ,bo nie moge znaleść



A np. takie mądrości ogólne:

Cytat:
Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni.


(Ze strony automat.pl)


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-12-04 00:25:02

po 6 - możesz mi napisać dlaczego ,bo nie moge znaleść
 
  
 
 2005-12-03 22:27:08

ale i w vectrze manual taki przebieg to nie super wyczyn

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM