Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kontrolka klocków hamulcowych

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2005-11-27 16:59:31

cytat

Ale po co w takim razie dwa czujniki, do zmasowania wystarczył by jeden,
Pozatym kontrolka włącza się przed fizycznym kontaktem z tarczą, więc ten trop chyba nie jest właściwy.

Jesli myslisz ze masa musi być na zacisku chamulca to sie zdziwisz.
Zauważ ze wachacz jest na gumach sprężyna na ogumowanym łozysku wszelkie swożnie kulowe maja teflonowe gniazda.
2013-08-04 17:10
  
 
 2005-11-27 16:58:08

kurde dwa razy poszło

[ wiadomość edytowana przez: maryjank dnia 2005-11-27 17:01:38 ]
2013-08-04 17:10
  
 
 2005-11-25 16:54:12

Cytat:
2005-11-22 18:57:24, kieleczek pisze:
...Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. ...



Nie widziałem jeszcze takiego cuda.
Masz jakiś rysunek / fotkę?

W mojej A był std., czyli po każdej stronie wciskany w jeden klocek jeden czujnik.

Cytat:
2005-11-25 14:10:56, o_rety pisze:
...Czy prawdziwym stwierdzeniem jest, ze jezeli wymienie klocki zanim zaswieci mi sie komunikat (czyli zanim zaczne hamowac czujnikami ) ze bede mogl je spokojnie zainstalowac do nowych kloców ??? ...



Tak.

Zgodnie z tym, co już uprzednio podano w tym wątku.
Nie rozumiem rozterki?



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-11-25 17:12:47 ]
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-11-25 14:59:26

Cytat:
Moze jak czujnik dotknie masy (tarczy) to sie zapala



Ale po co w takim razie dwa czujniki, do zmasowania wystarczył by jeden,
Pozatym kontrolka włącza się przed fizycznym kontaktem z tarczą, więc ten trop chyba nie jest właściwy.
2014-11-07 19:35
  
 
 2005-11-25 14:15:15

Cytat:
2005-11-22 18:54:12, kieleczek pisze:
Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?


przeczytaj ten watek od poczatku...

-----------------
2006-06-07 13:20
  
 
 2005-11-25 14:10:56

Witam,

Wybaczcie ze sie podlaczam z OmoB....ale mam pytanie - ostatnio patrzylem na kloce u mnie i tak na oko z 3mm maja jeszcze przed soba i mam zamiar niedlugo wymieniac.

Czy prawdziwym stwierdzeniem jest, ze jezeli wymienie klocki zanim zaswieci mi sie komunikat (czyli zanim zaczne hamowac czujnikami ) ze bede mogl je spokojnie zainstalowac do nowych kloców ??? Czy jednak kupic sobie komplet ??

Jezeli tak jest to lepiej wymienic teraz niz czekac na alert.

Pozdro

-----------------
--
..::mAro::..
marowski.net
2015-07-02 20:35
  
 
 2005-11-23 00:49:16

Moze jak czujnik dotknie masy (tarczy) to sie zapala... Nie znam sie na A bo nigdy nie mialem...
2007-12-23 16:15
  
 
 2005-11-22 18:57:24


Ups, poprzedni post wskoczył bez dokończenia więc kończe.

Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?
Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego?

Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego?

Tak to wygląda w Omie A. Oczywiście możecie sie ze mną nie zgodzic ale takie są fakty. To jak to cholerstwo działa?
2014-11-07 19:35
  
 
 2005-11-22 18:54:12

Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?
Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego?

Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego?



2014-11-07 19:35
  
 
 2005-11-22 00:22:01

Chlopcy A to nie B to raz... Cociaz A moze miec podobne czujniki do B.
Dwa na bank przerwany kabelek zapala kontrolke albo wyskakuje komunikat na kompie. Doskonale to przerabialem "BREMSBELAG"
Jesli komputer to czasami komunikat nie zgasnie i trzeba usunac blad podlanczajac pod kompa (przypadki). Po trzecie jesli nie zamierzasz uzywac czujnikow to wuciagnij zaroweczke z kontrolki Czego oczy nie widza tego sercu nie zal Ja podczas zmieniania klockow przypadkowo przerwalem przewod i na nowych klocach "KIT" pokazywal na monitorku ze okladzina hamulcowa zuzyta. Nalezy ja jak najszybciej wymienic. Zmostkowalem i tere fere jak reka odjal

Cytat:
Dwa razy udało mi się nie zmieniać czujników, za trzecim razem za długo jeździłem, starł się ale nie wymieniłem na nowe i teraz kontrolka sie swieci. Zamkniecie obwodu nic nie dało.



Bo miales troszke szczescia. Zrobiles zwarcie ale przewod sie nie przetarl

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: afx dnia 2005-11-22 00:40:10 ]
2007-12-23 16:15
  
 
 2005-11-21 13:08:29

Cytat:
Tylko że czujniki nie są jednorazowe
Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce..


Cytat:
Thomi logicznie myslac to gdy zapala sie kontrolka to zostal przerwany obwod a co za tym idzie czujnik zostal przetarty, to jak mozna na takim czujniku jezdzic dalej?


Cytat:
Czujnik przetarty = kontrolka.
Nie do użycia ponownego.



Właśnie, zgadzam się, czujniki, przynajmniej w Omie A nie sa jednorazowe, kontrolka załacza się na długo przed fizycznym kontaktem czujnika z tarczą.
Jak odpowiednio wcześnie, tzn przed starciem czujnmika, wymienisz klocki, to nie musisz zmieniać czujników.
Dwa razy udało mi się nie zmieniać czujników, za trzecim razem za długo jeździłem, starł się ale nie wymieniłem na nowe i teraz kontrolka sie swieci. Zamkniecie obwodu nic nie dało.
2014-11-07 19:35
  
 
 2005-11-21 12:04:39

Czujnik przetarty = kontrolka.
Nie do użycia ponownego.

Jeżeli po zmostkowaniu np. we wtyczce nadal się świeci, to pewnie "złamana" wiązka przewodu / przerwany obwód.
Znaleźć - wymienić przewod / zmostkować powyżej przerwy.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-11-21 09:55:06

Cytat:
2005-11-21 09:47:35, Thomi pisze:
Tylko że czujniki nie są jednorazowe Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce.. Pozdrawiam!


Witam, Thomi logicznie myslac to gdy zapala sie kontrolka to zostal przerwany obwod a co za tym idzie czujnik zostal przetarty, to jak mozna na takim czujniku jezdzic dalej?
2017-02-16 10:36
  
 
 2005-11-21 09:47:35

Tylko że czujniki nie są jednorazowe
Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce..
Pozdrawiam!

-----------------
Wszystko jest do zrobienia.. Pytanie tylko ile trzeba wcześniej wypić piwa;)
np: wymiana skrzyni z automatu na manual to tylko 8h i zgrzewka piwa..
2009-05-06 08:37
  
 
 2005-11-20 18:48:12

Cytat:
2005-11-17 21:34:47, Thomi pisze:
A ja się nie zgodzę.. Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany..


na pewno nie! przerwany obwod zapala kontrolke!
po zamknieciu obwodu lub kupieniu nowych czujnikow kontrolka gasnie...

-----------------
2006-06-07 13:20
  
 
 2005-11-20 12:00:57

ja zamknąłem obieg ale też nie poskutkowało, poprawiłem wczoraj lutując przewody też nic. EPC szukałem czy np szczęki ręcznego nie mają czujników ale nie doszukałem sie. chyba wywale żarówke
2018-07-15 15:01
  
 
 2005-11-20 10:24:55

Cytat:
A ja się nie zgodzę..
Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany.


U mnie w A zamknięcie obwodu na stałe też nie podziałało, ale dla pewności, po obiadku, zobacze raz jeszce.
2014-11-07 19:35
  
 
 2005-11-17 22:55:04

Te czujniki to są dobre dla helmutów, bo one pokazują zupełnie bez sensu zużycie tarcz czy klocków, a helmut, jak to helmut pojedzie, zabuli i wymienią...Ja wymieniam, jak już zaczynają się pojawiać skutki tego, albo jak mi mechanior zaufany zmierzy. U mnie poprzedni właściciel (włoch) już sobie z tymi czujnikami poradził, z jednej strony jest skręcony w kółko, a z drugiej wogóle nie ma, kończy się na wtyczce łaczącej. Byłem w ASO na kompie i nie ma żadnych błędów, więc nie widzę problemu w mojej Omesi

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-11-17 22:59:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-11-17 23:00:25 ]
2005-11-23 00:54
  
 
 2005-11-17 22:20:20

Sprawdzałem za niski płyn odpowiedzialna jest inna kontrolka.
Co do przypadkowego demontazu mostka to możliwe ale tylko po jednej stronie bo po drugiej od zawsze było gołe gniazdo.
2013-08-04 17:10
  
 
 2005-11-17 21:34:47

A ja się nie zgodzę..
Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany..
Czy nie ubyło Ci z biegiem zuzycia klockow płynu?
Nie pamietam czy to nie ta sama kontrolka..

-----------------
Wszystko jest do zrobienia.. Pytanie tylko ile trzeba wcześniej wypić piwa;)
np: wymiana skrzyni z automatu na manual to tylko 8h i zgrzewka piwa..
2009-05-06 08:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM