2005-03-14 20:14:49
Przede wszystkim nie polecam drutu 1.2 do spawania blach w samochodzie-jest za gruby a co za tym idzie potrzebny jest duży prąd do jego przetopienia a to z reguły wiąże się z powypalanymi dziurami w spawanych elementach. Wg mnie najodpowiedniejszy jest 0.8-0.6.
Skoro rolka Ci się obraca a drut nie idzie to pewnie musisz obrócić rolkę z bieżnią na drut-często z jej drugiej strony jest inna bieżnia (ewentualnie ją wymienić jeśli nie ma bieżni na drut 0.

. Pamiętaj o odpowiednim dociśnięciu rolki posuwu (nie za mocno bo drut Ci się będzie zwijał na rolce i się więcej go narozplątujesz niż pospawasz).
Co do samej techniki spawania raczej nie da się tego opisać-to trzeba pokazać. Generalnie przed spawaniem musisz sobie ustawić migomat na kawałku blachy tak, żeby spawał ciągle (nie było "bzykania" i smarkania-inaczej nie potrafię tego opisać). W sumie można przyjąć, że przy spawaniu blach grubości 1-1,5 mm wystarczy ustawienie prądu na 100-120A i posuwu drutu na około 30 % skali. Do wszystkiego jednak dojdziesz samemu podczas prób
Powodzenia.
-----------------