| | | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
| | Autor | | kosa131 (S) Furious Moderator
 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-23 20:20:40 Witam.
Mam mozliwosc kupienia tlokow od 1,6 dohc (oczywiscie nominalnych i uzywanych ale w bdb. stanie). Ze wstepnych pomiarow i ogledzin wychodzi mi ze wszyskie wymiary (srednica tloka, srednica sworznia, odleglosc sworznia od denka, dlugosc plaszcza, grubosc pierscieni) sa takie same jak w tloku od 2.0 Roznica polega na tym, ze tlok od 1,6 ma wypukle denko - wypuklosc ma ksztalt scietego stozka o srednicy podstawy okolo 63mm, wysokosci 8mm i srednicy gornej plaskiej czesci nieco ponad 30mm (pisze z pamieci wiec moge sie mylic).
Zastanawiam sie czy ktos ma jakies doswiadczenia w zastosowaniyu takich tlokow do 2.0.
Czy ktos liczyl stopien sprezania dla silnika 2,.0 ze standardowa glowica i takimi tlokami (nie chcialbym wywazac otwartych drzwi  .
czy takie tloki bez zadnych problemow poprawnie pracuja w 2,0? czy po ich zastosowaniu beda odczuwalne korzysci ze zwiekszenia stopnia sprezania czy tez trzeba bedzie na tyle opoznic zaplon ze roznica w osiagach bedzie prawie nieodczuwalna? | | 2011-10-01 09:37 | | Poochaty F&F Sympatyk
 Kraków | 2006-05-23 20:28:17 trudno powiedziec,ale wiem ze jak pomarancz wsadzil wypukle tloki do siebie to non stop bylo stukowe.ale jak cena jest dobra to jaki problem kupic takie tloki i splanowac? ----------------- WWW.POOCHATY.COM | | 2018-10-22 14:40 | | kosa131 (S) Furious Moderator
 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-23 20:37:28 Cytat:
| 2006-05-23 20:28:17, Poochaty pisze:
trudno powiedziec,ale wiem ze jak pomarancz wsadzil wypukle tloki do siebie to non stop bylo stukowe.ale jak cena jest dobra to jaki problem kupic takie tloki i splanowac?
|
|
Zastanawiam sie wlasnie nad wstawieniem takich tlokow ze wzgledu na wypukle denko. Jesli do 2.0 bedzie zbyt wypukle to moze w 1,8 sie sprawdzi? wtedy tloczki z 1,8 wstawilbym do 2.0
Cena tych tlokow nie jest jakas super- okazyjna (40zl/sztuka), a nominalnych tlokow do 2,.0 mam ze dwa komplety wiec kupowanie kolejnych po to zeby im jescze denka frezowac raczej nie ma sensu  | | 2011-10-01 09:37 | | yapko F&F MEMBER
 Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-05-23 20:43:22 Sprezanie robi sie dosc spore, sa chyba male problemy ze stukowym jak wspominal Poochaty. Do 1.8 sa na pewno w sam raz, tak samo jak tloki 1.8 w 2.0. Chyba poza garbem niczym sie nie roznia. ----------------- Jezdzacy Fiat 128 CL gr 2
www.youtube.com/user/yapko128 | | 2015-08-19 15:24 | | kosa131 (S) Furious Moderator
 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-23 20:49:01 jakie tloczki mialo ritmo 130? powaznie zastanawiam sie nad dopezeniem silnika + glowica z duzymi zaworkami ssacymi od 131 kombi + 2x weber 40dcoe  Tym bardziej ze praktycznie wszystkei potrzebne czesci mam (no, oprocz kolektora ssacego ale nad tym tez juz pracuje)
| | 2011-10-01 09:37 | | Peyo125 F&F Sympatyk
 Smok Wawelski © & Janosik | 2006-05-24 09:51:37 Kosa , ja mam w moim 2.0 tłoki z 1.8 i wszystko bangla jak złoto , nie mam stukowego , moc jest  i wszystko jest gitara , pali na gazie od strzała po miesiącu stania , na benie też chodzi bez zastrzeżeń , zapłon mam na 10st. wyprzedzony i nic się nie dzieje  A co do tłoków z 1.6 , to myślę , że powinieneś wtedy zastosować głowicę z 1.6 , bo podobno tam jest inny kształt komory spalania ... nie wiem dokładnie , ale podobno....  Ja narazie myślę o wstawieniu glowicy z 1.8 do mojego smoka i troszkę ją przerobić...  i może wałków z Argenty....
Tyle ode mnie ... może Ci się to przyda ....
Pozdro. Piotrek. ----------------- "... życie choć piękne tak kruche jest ( ... ) wystarczy jedna chwila by stracić je ... "
Janusz Kulig ( 1969 - 13.02.2004 )
PŁYNNA CZEKOLADA
FILMY | | 2020-11-10 09:16 | | kosa131 (S) Furious Moderator
 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-24 10:03:16 obecnie mam taka konfoguracje: glowica z argenty na bloku ze 131 kombi, zawory normalne (42mm), walki z kombi (mysle ze to samo co z argenty), tloki plaske, weber 34ADF. Pamietam jak ten silnik ciagnal na orginalnej glowicy (zaworki ssace 43,5mm) - bylo wyraznie czuc roznice w gornym zakresie obrotow.
Mam tez orginalna glowice na duzych zaworach, mam tez blok z tlokami od 1,8 (calkiem przywoity, zastanawiam sie czy nie zbudowac z tego silnika...), dwa webery 40DCOE, glowice i walki z argenty i mozliwosc nabycia tlokow od regaty 100S. I zastanawiam sie jak z tego wszytkiego wymodzic jakis fajny motor
opcja 1:
1,8 + glowica z 2.0 na duzych zaworach + tloki z 1,6 + weberki. Stopien sprezania bylby w rozsadnych granicach, bo glowica z 1,8 miala mniejsze komory spalania.
opcja 2:
1,8 + tloki z 1,6 + orginalna glowica z orginalnym dolotem (lub glowica z argenty). Taki tymczasowy silnik a w miedzyczasie poskladalbym sobie ...
opcja 3: 2.0 + tloki z 1,8 + glowica na duzych zaworach + 2x dcoe/lub L-jetronic.
Co polecacie? [ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2006-05-24 11:09:08 ] | | 2011-10-01 09:37 | | Cyneq
 Wrocław | 2006-05-24 10:29:11 Cytat:
| 2006-05-23 20:20:40, kosa131 pisze:
Czy ktos liczyl stopien sprezania dla silnika 2,.0 ze standardowa glowica i takimi tlokami (nie chcialbym wywazac otwartych drzwi .
|
|
Przed chwilą policzyłem i powiem Ci że bym się bał.
Jeśli przyjmiemy że to 132C2.000 to ma stopień sprężania 8.9. Czyli pojemność skokowa jednego cylindra to 498,75 cm^3 a objętość komory spalania to 56 cm^3. Z podanych przez Ciebie wymiarów wynika że spadek objętości wynosi 13,5 cm^3 (to dość zgrubne szacowanie, sam nie wiem ile jest garbuw 1.6, na moich mi się tego nie udało dokładnie zmierzyć nigdy). W ten sposób otrzymujemy odpowiednio pojemności 485,25 oraz 42,5. Stopień sprężania rośnie do około 11,42. Sporo. Chociaż z drugiej strony to tak jakbys splanował głowicę o 4,1 mm. A z tego co słyszę (i widzę) od ludzi to przesadzenie ze stopniem sprężania w dwójce z reguły ma nienajlepszy wpływ na stan skupienia panewek (dość szybko zmienai się na płynny
W kazdym razie na Pb95 może już być ciężko. | | 2014-02-13 14:56 | | automatic
 | 2006-05-24 10:53:17 rozbierałem 1585ccm 84x71,7 i 1995ccm 84x90
i głowice są IDENTYCZNE w komorze spalania
ponieważ fiat bardzo lubił w seriach unifikację
gdy zmieniono w 1976' tłoki/skok w silniku 1,6 z 1592 80x79,8 na
1585 84x71,5 zmieniono też głowicę (komorę spalania)
rok potem 1995ccm zastąpił 1756cc z taką samą głowicą (1585)
a nie z 1756(miała małą komorę spalania a szersze kanały dolotowe).
oczywiście równolegle robiono wersje ,,usportowione '' 131/ritmo z innymi nieco dolotami/zaworami i komorami ale to były ograniczone ilośći .
aby podnieść stopień sprężania można też zastosować w 2.0 głowicę 1,8
----------------- | | 2007-02-27 15:13 | | Poramancza F&F MEMBER
 125p jaworzno | 2006-05-28 17:11:00 jak juz pisałem na fso przyczyną stukowego był gaźnik podciśnieniowy, po zmianie na mechaniczny stukowe ustąpiło... ----------------- uprzedzam ze nie zawsze odbieram telefon i jednoczesnie przepraszam tych ktorzy przez to cierpią..
;) | | 2025-01-24 09:53 | | | | |
|
|
|
|