Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Znosi na prawo

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2006-05-31 12:02:35

Regulacja kątów pochylenia koła jest opisana w książce - o to nie pytałem. Interesuje mnie reg. kątów dot. zwrotnicy. Z tego co napisał Scooby, wynika standardowa regulacja na śróbach i z zastosowaniem ew. podkładek dystansowych. Czy jest to gdzieś dokładnie opisane? Co trzeba zrobić i w których miejscach - tz zależności, co trzba zrobić i w którym kirunku i jaki to daje efekt.
2015-12-12 16:58
  
 
 2006-05-30 10:48:34

Kąt pochylenia koła ustawia się i koniec.Poczytaj "u nas" w schematach (zawieszenie) i będziesz wiedział.
Nie reguluje się wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, niestety...
2011-05-03 21:04
  
 
 2006-05-30 10:29:57

Cytat:
kąt pochylenia koła z przodu ustawia się na 2 śrubach mocujących mcphersona do piasty.




Chyba jednak miałeś rację, na zjęciu amora ( niezbyt dobrym) wyrażnie widać że górny otwór jest jajowaty w poziomie coby świadczyło że jest regulacja.

dARTi - ZWRACAM HONOR

Kąt pochylenia koła: -1st 40' +/- 45'
Rónica między L i P nie większa niż 1st
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-05-30 08:56:11

Cytat:
kąt pochylenia koła z przodu ustawia się na 2 śrubach mocujących mcphersona do piasty.




Masz rację ale nie do końca, nie tyle ustawia się co można spróbować ustawić. Fabrycznie otwory są dokładnie takie same jak śruby, więc się nie da, ale mozna je rozpiłować.

Generalnie regulacje w zawieszeniu opli jest ograniczone do minimum ( zbierzność i tyle), a cala reszta to dobry blacharz przy naprawach powypadkowych
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-05-30 08:46:34

Cytat:
2006-05-29 23:34:07, arturlobodzinski pisze:
Prawa szczęka przeniego koła nie zawsze odskakiwała całkowicie po hamowaniu i lekko blokowała to koło. Czyszczenie pomogło zdecydowanie. Teeeraz to jeździ.



A nie mówiłem . Hamulce były jedna z przyczyn.
Chyba chodziło Ci raczej o zacisk w przednim kole

-----------------
2021-12-26 00:52
  
 
 2006-05-30 07:26:14

Nie wiem dla czego, ale powszechnie 'mechaniory' ustawiają zbieżność zapominając o geometrii. Niektórzy, po wymianie poduszek/silent bloków itp itd zalecają pojeżdzenie 'trochę' coby 'sie ułożyło' zawieszenie przed ustawieniem geometrii.
Tak 'a pro po', może za mało intensywnie szukałem (moja wina), ale nie znalazłem jak ustawia się kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jak w mojej omie ustawiano geometrię, to te dwa elementy ustawienia zawieszenia i kąty pochylenia kół wg. mnie pominięto (może się nie zoriętowałem).
Sama geometria to nie wszystko.
2015-12-12 16:58
  
 
 2006-05-29 23:34:07

Uporałem się.
1. Mechanicy ustawili mi geomtrię zawieszenia (nie tylko zbieżność) przodu i ...tyłu. Wynik - z tyłu zbieżność nie była ustawiona jak powinna.
2. Prawa szczęka przeniego koła nie zawsze odskakiwała całkowicie po hamowaniu i lekko blokowała to koło. Czyszczenie pomogło zdecydowanie.
Teeeraz to jeździ.
2011-05-03 21:04
  
 
 2006-05-29 23:05:16

Cytat:
2006-05-29 22:09:20, dARTi pisze:
Kubuś ja ciągle o oponach a ty wciąż o kołach. Chyba nie podejrzewasz mnie o debilizm wtórny OPONY !!!! nie koła



Właśnie na te OPONY chciałem zwrócić uwagę. Koliberk musiał źle zrozumieć specjalistę
A ten debilizm , no wiesz

-----------------
2021-12-26 00:52
  
 
 2006-05-29 22:09:20

kąt pochylenia koła z przodu ustawia się na 2 śrubach mocujących mcphersona do piasty.

Kubuś ja ciągle o oponach a ty wciąż o kołach. Chyba nie podejrzewasz mnie o debilizm wtórny

Cytat:
2006-03-31 20:27:12, KOLIBERk pisze:
Po za tym opony przeklada sie z tylu na przod i odwrotnie, a nigdy z lewej na prawa.



OPONY !!!! nie koła

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2006-05-29 18:09:32

Siemka, podobny problemik i mimo ustawionej zbieżności wciąż ściąga, otrzymałem radę by przyjrzeć się dla "konta nachylenia sworzenia"i faktycznie patrzac od przodu na koło, jest jakieś takie skośne(górna część do środka a dolna do wewnątrz). Jeszcze nie wziąłem się za to ale jak coś to daj znać, co było u Ciebie, bo też musze to zrobić.Powodzonka.
2010-03-11 10:26
  
 
 2006-05-29 14:01:14

Cytat:
2006-05-29 01:56:22, dARTi pisze:
słyszę to już któryś raz z kolei... ale nigdy nie słyszałem wiarygodnego argumentu potwierdzającego tę "zasadę" w związku z tym pewnie "na przekór" co rok zamieniam opony stronami (przód na tył nie mogę ze względu na różną szerokość) i skutkuje to tylko tym, że idealnie równo się ścierają. Kiedyś (z powodu ujemnego wychylenia kół) wewnętrzne strony opon ścierały się 2 x szybciej niż zewnętrzne



Właśnie. Zamieniasz OPONY zachowując ich kierunkowość. Chyba , że nie masz kierunkowych
Przy zamianie CAŁYCH KÓŁ (razem z felgami) raczej ciężko byłoby sprostać tym wymogom


-----------------
2021-12-26 00:52
  
 
 2006-05-29 11:20:13


Co do przekładania opon do zmieniałem u wulkanizatora i nawet on mi przekładał z tyłu na przód i jakoś je odwracał bo mam kierunkowe ale to nic nie dało.
Jedynie czego nie sprawdzałem to kąta pochylenia kół tak jak na to zwrócił uwagę SCOOBY dzięki za radę w weekend sprawdzę i oczywiście dam znać
Dzięki za zwrócenie uwagi na błędy i sorki
p.s POPRAWIŁEM


[ powód edycji: ORTOGRAFIA!!!! ]

[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2006-05-29 11:24:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: mpieniacki dnia 2006-05-29 19:33:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: mpieniacki dnia 2006-05-29 19:37:58 ]
 
 
 
 2006-05-29 10:05:11

A czy szanowni panowie sprawdzali czy koło lewe i prawe są pochylone o ten sam kąt?

Niewielka róznica spowoduje taki efekt.
Oma ma tę wadę że z przodu jest niewiele regulacji.

W poprzednim samochodzie wymieniłem cały wahacz bo był tańszy od silentblocków i sworznia razem do kupy. Był nieorginalny i optycznie dłuższy o 2 mm - efekt - odc razu samochód ściągał .
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-05-29 01:56:22

Cytat:
2006-03-31 20:27:12, KOLIBERk pisze:
Po za tym opony przeklada sie z tylu na przod i odwrotnie, a nigdy z lewej na prawa.



słyszę to już któryś raz z kolei... ale nigdy nie słyszałem wiarygodnego argumentu potwierdzającego tę "zasadę"

w związku z tym pewnie "na przekór" co rok zamieniam opony stronami (przód na tył nie mogę ze względu na różną szerokość) i skutkuje to tylko tym, że idealnie równo się ścierają. Kiedyś (z powodu ujemnego wychylenia kół) wewnętrzne strony opon ścierały się 2 x szybciej niż zewnętrzne

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2006-05-28 22:52:58

Mam dokładnie ten sam problem. Lekkie ściąganie w prawo, odczuwalne nawet przy minimalnej prędkości.
Walczę z tym w wolnych chwilach od jakiś 5 lat

Naprawy zawieszenia nic nie dają, opony wyeliminowane gdyż wyjeździłem w tym czasie ze cztery komplety, geometria ustawiona idealnie, hamulce sprawdzane w tym czasie i naprawiane nieraz.

Efekt prawie w ogóle zniknął na dobrych kierunkowych oponach ale przyczyna ściągania nadal pozostała tylko jest mniej wyczuwalne.

Moje podejrzenia kierują się w jedynym możliwym kierunku tj. wspomagania, chociaż naprawdę nie wiem jak to możliwe.
2007-11-15 20:08
  
 
 2006-05-28 22:41:01

Dołanczam się to postu gdyż mam ten sam problem. Mam podobne objawy. Tracze sprawdzałem, końcówki drążka wymieniłem, klocki hamulcowe wymieniłem, zbieżność ustawiona i ściąga nadal. Zmieniłem opony z kołami z zimowych na letnie i nadal aczkolwiek mniej ściąga. Zimówki były na stalowych felgach a letnie mam na aluskach. Czy szanowne grono podpowie coś bo pomysły mi się kończą.
A jest coś jeszcze takiego: jak odpalę silnik i bardzo powoli ruszam i puszczę kierownicę to ona sama drobnymi skokami skręca w prawo czy to może być przyczyną?? Jeśli tak to co siadło??
 
 
 
 2006-04-03 20:48:52

Dzięki za wszystkie rady. Co do wahacza - na 100% jest ok. Tuleje, sworznie, łączniki, drążki i końcówki, amortyzatory i łożyska amortyzatorów, łożysk kół, felgi, wspornik drążka są sprawdzone w 2 warsztatach - ok. Jutro sam sprawdzę zaciski na hamulcach i grzanie tarcz. Dam znać co i jak.
Dzięki jeszcze raz.
2011-05-03 21:04
  
 
 2006-04-01 11:18:59

albo po przejechaniu kilku km sprawdż czy prawa tercz nie jest cieplejsza od lewej jak bedzie to znaczy że trzyma szczęka

-----------------
Jeśli myślisz ,że możesz wszystko.
Spróbuj trzasnąć drzwiami obrotowymi
2012-10-18 22:01
  
 
 2006-04-01 09:37:47

Moim zdaniem, dopóki tylko znosi na prawo, to bym się tym nie przejmował. Jak zacznie znosić na prawo i sprawiedliwość to lepiej sprzedaj auto

-----------------
2014-03-18 15:49
  
 
 2006-04-01 00:46:08

No kolega wpadł na dobry trop-hamulce0sprawdź, czy czasem PRAWE nie trzymają, ale pewno na 90% będzie to uszkodzony wahacz albo gumy-ja tak u siebie miałem, po długich bojach ze ściąganiem.


pozdrawiam

-----------------
2013-09-17 18:05
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM