Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Dryft a Omega??

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2006-06-18 23:11:58

Cytat:
2006-05-29 22:32:46, szefer pisze:
Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ??



Może interesuje Cię EIBACH?
Jeśli tak, to zapraszam na prv.

PZDR

-----------------
www.vlinss.pl
2015-08-06 15:37
  
 
 2006-06-18 23:08:18

http://www.ictus.cba.pl/piladrift/
Jest tylko pare zdjec, jak kumpel mi przyniesie wiecej fotek to wkleje.
2017-10-17 00:07
  
 
 2006-06-11 13:43:39

Ty lepiej pamietaj o fotkach i moze jakims nagraniu video

-----------------
Pozdrawiam.T.K.
-----------------
...bedac pionkiem na obcym froncie...
2018-12-31 00:10
  
 
 2006-06-10 23:32:44

Jezeli ktos jest chetny zobaczyc omege w kacji to zapraszam do pily 17, biore udzial w zawodach, pewnie zadnych rewelacji nie bedzie ale jezeli ktos chce to niech wpada
2017-10-17 00:07
  
 
 2006-05-30 10:38:56

Cytat:
2006-05-29 22:32:46, szefer pisze:
Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ??


Nie znasz allegro i ebay.de

A jak chcesz wyłacznie nowe to FOSAB.

-----------------
OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452
2011-06-07 07:50
  
 
 2006-05-29 22:32:46

Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ??
2017-10-17 00:07
  
 
 2006-05-28 08:12:16

Procedurka sprawdzenia "spięcia" dyfra...
Źródło TIS
Dyfer nie musi byc nagrzany ani tam inne sprawy.

Strona 1

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Strona 2



2012-06-14 20:21
  
 
 2006-05-25 20:25:35

U mnie w piwnicy lezy tak główka (55%) i czeka na dobre czasy .


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:25:55 ]
2025-11-14 21:21
  
 
 2006-05-25 20:23:31

Jutro zrobię próbę z 1 kołem w górze, przy okazji sprawdzę korek jak radzi Piotr i napiszę swoje spostrzeżenia

-----------------
 
 
 
 2006-05-25 20:20:26

45% w omedze A
w B nie wiadomo

Cytat:
2006-05-25 20:16:56, PiotrS pisze:
U mnie idzie dość cieżko (ja mam 55%) ale idzie . Szpera. Sprawdź czy na korku spustowym nie ma jakiegoś napisu. np spez oil [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:18:03 ] [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:19:03 ]



Piotrze próbę robiłeś na zimnej czy rozgrzanej przekładni?

[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-05-25 20:26:09 ]
2013-08-03 22:11
  
 
 2006-05-25 20:16:56

Cytat:
2006-05-25 19:10:56, Immo pisze:
Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką. Przy baardzo wolnym kręceniu drugie kręciło się w tę samą stronę.



U mnie idzie dość cieżko (ja mam 55%) ale idzie .
Szpera.

Sprawdź czy na korku spustowym nie ma jakiegoś napisu.
np spez oil


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:18:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:19:03 ]
2025-11-14 21:21
  
 
 2006-05-25 20:16:06

Cytat:
2006-05-25 19:10:56, Immo pisze:
Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką.
...



to nie wiadomo, czy jest szperka... powinno iść znacznie
ciężej

ja u siebie w BMW mam slip na 25% (czyli niewiele)

po podniesieniu jednego koła do góry (oczywiście na N, awtomat)
ciężko jest obracać koło, trzeba się nieźle przyłożyć

Jakie spięcie w % jest w omegach?

Wiem, że u Piotra w EVO 55% (tam to nie powinno się dać
koła przekręcić jedną ręką)

Jest sposób na wyliczenie % spięcia dyfra.
Trzeba mieć klucz dynamometryczny o dużej ilość Nm
ciężarek (jaki nie pamiętam), oraz odpowiedni wzór.
Gdzieś w TIS było, szukać pod słowem kluczowym
*slip* (z gwiazdkami).

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-25 20:20:11 ]
2012-06-14 20:21
  
 
 2006-05-25 20:00:04

możliwe, nie rozbierałem na części.
te tarczki w omedze są z czegoś organicznego, czy jakieś spieki?
hehehe, wisko to jest w wentylatorze w A

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2006-05-25 19:55:06

Cytat:
2006-05-25 18:56:08, MEGA_3 pisze:
w omedze jest blokada wiskotyczna...



rozbierałem jeden dyfer z podwyższonym tarciem
jest to sprzęgło wielopłytkowe cierne...

podobne jest do sprzęgła motocyklowego zamkniętego w cylindrze

nie ma tam sprzęgła wiskotycznego (lepkościowego)


edit:

udało mi się to namierzyć w TIS'ie
Jak wygląda rozłożona szpera...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-28 08:21:20 ]
2012-06-14 20:21
  
 
 2006-05-25 19:22:14

hehehe, tamta dyskusja to 2-3 lata wstecz zapewne.
wtedy byłem w temacie blokad tylko teoretykiem

policja, karetkowozy i inne "specjalne" to miały

skoro masz to się ciesz bo to fajna sprawa
jedyny minus to opony dużo szybciej umierają

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2006-05-25 19:10:56

Cytat:
2006-05-25 17:17:45, PiotrS pisze:
Koło kręciło się łatwo czy trudno?


Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką. Przy baardzo wolnym kręceniu drugie kręciło się w tę samą stronę.

MEGA_3:
Metodę z podnośnikiem znalazłem gdzieś na forum przy okazji dyskusji o szperze (z Twoim udziałem zresztą ). Zachowanie auta też wskazuje na obecność szpery: startując ostro nie zarzuca dupą, maluje równe 11 przy paleniu laczka, ślizgi są łatwo kontrolowalne, nie czuć by wewnętrzne koło mieliło w miejscu. Wg stanu mojej wiedzy mam szperę, a jeżeli nie to tragedii nie ma, bo auto znakomicie się prowadzi

Skoro jak ująłeś cywilne MV6 ze szperą to rzadkość to rozumiem, że miały ją Polizeiwageny?

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-05-25 19:19:42 ]
 
 
 
 2006-05-25 18:56:08

w omedze jest blokada wiskotyczna która zaczyna działać gdy różnice w prędkościach obu kół nie są na poziomie 0 i więcej % ale od wartości równej i większej niż 55% różnicy prędkości obr obu półosi
temperatura całej przekładni też ma znaczenie jeśli chodzi o jego skuteczność, Zimny dyfer zachowuje się inaczej.
olej w tych mostach to też nie taki zwykły jest a i wymiany winien mieć przynajmniej co 100kkm
sprawdzanie na podnośniku raczej na wiele się nie zda w tym przypadku.

ale to tylko moje doświadczenia z omegowskimi szperami i tylko moje zdanie

cywilne MV6 zeszperowane to egzemplarz wręcz kolekcjonerski więc gratuluję takiego wyposażenia



-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl

[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-05-25 18:59:00 ]
2013-08-03 22:11
  
 
 2006-05-25 17:17:45

Koło kręciło się łatwo czy trudno?

-----------------
2025-11-14 21:21
  
 
 2006-05-25 14:23:18

Auto akurat stoi u mechanika (przegląd zawieszenia), więc była okazja pokręcić kołami w powietrzu .
A metodę z 1 kołem też wypróbuję

-----------------
 
 
 
 2006-05-25 14:16:48

Cytat:
2006-05-25 13:45:33, Immo pisze:
Kręcąc tylnym kołem podczas gdy auto było na podnośniku. W dyfrze bez szpery drugie powinno kręcić się w przeciwną stronę. U mnie nic takiego nie występuje



to dobra metoda, ale jest jeszcze szybsza

podnosi się tylko jedno koło nie dwa
(auto na luzie i bez hamulca ręcznego)

kręcisz kołem jak idzie swobodnie to brak szpery

jak idzie z trudem (szpera do ~30%) to jest szpera

jak szpera powyżej tej wartości to nie da się pokręcić kołem
(tak jakby ręczny trzymał)

dopisane:

oczywiścei mówimy tu o szperach, które zapięte są na stałe
(sprzęgła z płytek metalowych)

są szpery sterowane elektronicznie, wiskotyczne i diabli jeszcze wiedzą jakie

tam to nie działa tak jednoznacznie (włączony silnik, odpowiednia
różnica prędkości obrotowaych kół itd).

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-25 14:32:41 ]
2012-06-14 20:21
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM