2006-06-14 08:40:47
Miałem to samo w swojej omie.
Najpierw głównie gdy silnik był zimny, potem z czasem coraz częściej. Tech z początku też nie wykazywał żadnych błędów.
Na 90% będzie to, co u mnie:
do wymiany jest elektroniczny sterownik pompy wtryskowej. Koszt niemały, bo blisko 2000pln.
Wyprzedzenie zapłonu jedynie nieco opóźni tę naprawę, a problem jest dość poważny, gdyż w końcu oma po prostu stanie i tyle.
Winą można tu obarczać trochę jaość paliwa, ponieważ cały ten układ elektroniczny jest zanurzony w paliwie - trochę siarki czy innego paskudztwa i musi się popsuć.
Temat dość dobrze znany; w firmie, gdzie wymieniałem, często trafiają się takie auta: oma 2.5 lub bmw 2.5 - te same silniki i ten sam problem.
Przed wymianą ciepła nie chciała palić od ręki tylko chwilę kręciła, spalanie średnio spadło aż o 2.5l/100km: wcześniej 8.5/100 teraz nawet poniżej 6/100. Do tego zupełnie zmieniła się dynamika i kultura pracy silnika.
Uff.. troszkę się rozpisałem...
[ wiadomość edytowana przez: corejack dnia 2006-06-14 16:38:51 ]