Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Check odcina ON

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-06-14 08:40:47

Miałem to samo w swojej omie.
Najpierw głównie gdy silnik był zimny, potem z czasem coraz częściej. Tech z początku też nie wykazywał żadnych błędów.
Na 90% będzie to, co u mnie:
do wymiany jest elektroniczny sterownik pompy wtryskowej. Koszt niemały, bo blisko 2000pln.
Wyprzedzenie zapłonu jedynie nieco opóźni tę naprawę, a problem jest dość poważny, gdyż w końcu oma po prostu stanie i tyle.
Winą można tu obarczać trochę jaość paliwa, ponieważ cały ten układ elektroniczny jest zanurzony w paliwie - trochę siarki czy innego paskudztwa i musi się popsuć.
Temat dość dobrze znany; w firmie, gdzie wymieniałem, często trafiają się takie auta: oma 2.5 lub bmw 2.5 - te same silniki i ten sam problem.
Przed wymianą ciepła nie chciała palić od ręki tylko chwilę kręciła, spalanie średnio spadło aż o 2.5l/100km: wcześniej 8.5/100 teraz nawet poniżej 6/100. Do tego zupełnie zmieniła się dynamika i kultura pracy silnika.

Uff.. troszkę się rozpisałem...

[ wiadomość edytowana przez: corejack dnia 2006-06-14 16:38:51 ]
2007-02-11 19:15
  
 
 2006-04-16 21:46:17

Może opiszę mój przypadek w w/w sprawie:
-omega B automat-
Wracając do czasu przed moim grzebaniem w aucie kontrolka check silnika zapalała się prawie za każdym razem gdy raptownie zdjąłem nogę z gazu i na moment odcinało paliwo. Wyprzedziłem zapłon minimalnie obrotem pompy. Doszedłem do wniosku, że łańcuszek rozrządu jest wyciągnięty - 240 tyś. km a co za tym idzie przestawiają się parametry wtrysku. Obecnie sporadycznie na moment około 1 sek.zapala się kontrolka, ale silnik chodzi normalnie, to jest normalny objaw według instukcji. I nic się nie dzieje.
2020-05-19 21:44
  
 
 2006-04-16 14:15:31

Oj tego nie wiem. Ostatnio jak bylem na techu to nie bylo zadnych bledow, a problem z kontrolka jest od zakupu auta. Raczej bledow nie ma...
2007-12-23 16:15
  
 
 2006-04-16 08:16:41

witam,

podstawa wiedzy to: czy są jakieś kody usterek?
2020-05-19 21:44
  
 
 2006-04-15 23:28:22

Dodam jeszcze, ze obroty dosc szybko spadaja po wcisnieciu sprzegla.
Tez tak macie ?

pozdrawiam.
2007-12-23 16:15
  
 
 2006-04-15 22:10:24

Juz to było wałkowane na forum"SPADAJACE OBROTY1500-1300",też mam ten problem.Na forum temat ten skończył się małymi utarczkami mmiędzy kolegami z klubu i tylko tyle co udało mi się znaleźć.mechanik powiedzial mi że to wina w nierównym dawkowaniu paliwa,przez pompę na wtryski-wykazalo mi różnicę ok 2% i z tąd ta przypadłość.Napewno nie mozna dopuścić do spadnięcia obrotów w tym zakresie właśnie choćby w czasie wyprzedzania,bo jak łatwo się można przekonać o tragedię nie trudno.Poprostu jeżdzę bardziej dynamicznie i po kłopocie.Na wyższych obrotach nic się nie dzieje,ale poczekam może któryś z kolegów dojdzie do jakiegoś konkretniejszego mechanika i sprawa si wyjaśni?Oby,bo nie raz ciepło się robi jak człowiek się zapomni...Pozdrawiam wszystkich i czekam na dalszy rozwój tematu.

-----------------
lepiej spróbowac i załować,niż żałować że się nie spróbowało
2014-06-19 18:09
  
 
 2006-04-14 19:50:51

to bardzo ciekawe,bo i u mnie sie to nieraz trafia prz zmianie biegu,mruga kontrolka silnika(sterowania)i omcia dęba staje (raczej Zdarza sie to na na zimnym silniku).Jak bedziecie cos wiedzieli to napiszcie.
2012-09-18 09:26
  
 
 2006-04-14 13:01:13

Zgadza sie moze byc zabojcze.
Kiedy masz zamiar sie z tym uporac. Jestem ciekawy jakie beda koszty i co doladnie wplywa na taki stan rzeczy.
2007-12-23 16:15
  
 
 2006-04-14 10:01:16

Mam dokładnie to samo.Kiedyś przy wyprzedaniu pod górke malo czołowki nie zaliczyłem.w momencie wyprzedania stało sie to..i zólta lampa sie zapaliła. Także może to byc zabójcze.Problem z pompą wtryskową. na bank.bede to niebawem naprawiał.
2007-01-26 14:15
  
 
 2006-04-14 03:30:36

Mam problem ze spadajacymi obrotami.
Otoz nie chodzi o same obroty, tylko o moment zmiany biegu np. z 2 na 3. Podczas spadania obrotow w granicach 1100-1200obr. zapala sie check na jakies 1,5 sekundy. Jesli w tym momencie (kiedy pali sie check) puszcze sprzeglo to silnik nie dostaje paliwa. Ratuje mnie wtedy ponowne wciesniecie sprzegla i jade dalej. Dla kogos moze banalny problem ale dla mnie denerwujacy. Musze uwazac, zeby jakis tir sie nie wpakowal w moje dupsko. Czasami sie zapominam i dostaje kiera w beret. No moze troszke przesadzilem ale problem jest niebanalny :/. Bylem u kilku mechanikow i zaden nie porafil powiedziec dlaczego tak sie dzieje.
Dodam, ze na cieplym silniku owe mrugniecie rzadziej wystepuje.

P.S Oczywiscie chodzi o TD.

Na forum szukalem i lipa.
Bede wdzieczny za podpowiedzi...

Pozdrawiam.
2007-12-23 16:15
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM