| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
master100-84
 Opel Omega Caravan Września | 2008-03-12 19:14:30 tylko że w moim 2.0 16V manual to brzęczenie występuje dopiero gdy silnik sie nagrzeje tak do 90 stopni.. przy obrotach rzędu 900 nic nie słychac, dopiero koło 1500 sie zaczyna, a gdy auto stoi z górki wtedy jest zupełna cisza.. [ wiadomość edytowana przez: master100-84 dnia 2008-03-12 19:28:26 ] |
| 2008-04-10 20:49 | |
Pabelo LOB MEMBER
 Omega A 24v Gliwice | 2008-03-06 22:17:04 pewnie dwumas powiedzial papa |
| 2023-02-06 21:01 | |
master100-84
 Opel Omega Caravan Września | 2008-03-06 21:52:36 ja mam coś podobnego w 2.0 16V. przy odpalaniu słysze stuk i potem coś brzęczy w całym zakresie obrotów, najbardziej słyszalne w kabinie.. czy to wina koła zamachowego może byc ?? |
| 2008-04-10 20:49 | |
hammet1
 Opel Omega B Inowrocław | 2007-06-05 12:54:29 Na moje to Twój problem to napewno koło zamachowe. Też miałem takowy problem przy zapalaniu. W chwili zapalania słyszałem czasem taki głośny stuk jakby ktos młotem o kowadło walnął hehe... No i pojeździłem po mechaniorach, chyba 5-ciu i ostatni stwierdził, że koło zamachowe ma za duzy luz (małe względem dużego) i dlatego powstaje taki odgłos. W oplu panowie zakrzyczeli za koło 6000zł:]! Bo to sie podobno nigdy nie psuje... hehe... A jednak... Pan na szrocie spytał się czy dam mu 150zł za taki kawał żelastwa, a ja mówie, ze własnie odpalam wrotki i jade... I tak zakończyła sie moja przygoda z kółkiem zamachowym hehe... ----------------- 100 Opel EDITION |
| 2010-07-29 14:37 | |
Grande
 Kluska Wawa/Eudezet | 2007-06-05 08:54:39 Cytat:
| Bańka benzyny do mycia skrzyni |
|
Do mycia skrzyni wew. czy na zew??
A jaki docisk masz na myśli?? ----------------- "... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Albumy mojej Dzidzi i Kluski |
| 2009-04-30 21:15 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2007-06-05 08:23:50 Amortyzatory(gumy) skrzyni, podpora wału, docisk, zmiana oleju.
Bańka benzyny do mycia skrzyni, bitex do pomalowania tu i ówdzie. ----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
Grande
 Kluska Wawa/Eudezet | 2007-06-05 08:19:14 Powitać,
Nie chciałem otwierać kolejnego wątku i pytam w tym, więc NIE BIJCIE.
Za półtora tygodnia będę wybebeszał skrzynię (mały swap manual -> manual) i zmieniał przy okazji sprzęgło (komplet).
W związku z tym mam pytanie: co jeszcze można przy okazji wymienić, żeby nie robić dwa razy tej samej roboty? Mam na myśli gumy lub inne elementy, które z wiekiem mogą się posypać.
Pozdr
G. ----------------- "... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Albumy mojej Dzidzi i Kluski |
| 2009-04-30 21:15 | |
ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2007-02-09 14:59:58 Cytat:
| 2007-02-08 23:03:56, Schizm pisze:
nie wiem czy w benzynie jest, u mnie miedzy skrzynia a silnikiem jest kolo zamachowe
|
|
no pewnie że jest. W każdym silniku jest koło zamachowe (ew. koło zębate w ASB). Gdyby go nie było to nie uruchomiłbyś silnika, a nawet jakby to nie przekazałbyś obrotów do skrzyni biegów
Po zdjęciu skrzyni i sprzęgła koło jest bardzo dobrze widoczne
----------------- who dares wins [ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-02-09 15:43:18 ] |
| 2019-12-21 15:28 | |
lutynskig
 Ojrzanów | 2007-02-09 14:29:53 Czy to koło jest widoczne po zdjęciu skrzyni biegów?
Z tym stukotem jest dokładnie tak jak opisujesz, twardy, metaliczny miarowy, stukot na jałowym, u mnie nasilał się przez pół roku i od jakiegoś czasu ustabilizował się do jednego poziomu. |
| 2009-04-24 20:36 | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2007-02-08 23:03:56 nie wiem czy w benzynie jest, u mnie miedzy skrzynia a silnikiem jest kolo zamachowe, zerwało się z jednej śruby kiedyś i był cykliczny twardy metaliczny stukot, szczególnie słyszalny na jałowym i jak się stanęło za samochodem. [ wiadomość edytowana przez: Schizm dnia 2007-02-08 23:38:32 ] |
| 2010-08-05 15:26 | |
lutynskig
 Ojrzanów | 2007-02-08 22:57:48 Myślałem że coś trzeba byłoby tylko dokręcić i po sprawie, widać nie i znów wizyta u mechanika ale tym razem u innego, sam sobie z tym nie poradzę. |
| 2009-04-24 20:36 | |
Scooby
 Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2007-02-08 15:28:59 Pozostaje jeszcze koło dwu-masowe  |
| 2007-06-03 21:03 | |
Scooby
 Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2007-02-08 15:27:24 Z tego co pamiętam nad drażkiem kierowniczym jest miska olejowa(aluminiowa). Niema elementu łaczacego silnik ze skrzynią.
Do silnika micha alu, do niej micha stalowa (czarna)., a całosć do skrzyni. Jesli wali ci z michy to tylko jedna diagnoza - panewki.
Cytat:
| Z początku myślałem że silnik pada i oddałem auto do mechanika który zdiagnozował napinacz rozrządu, skasował kasę i dalej stuka. Poradźcie co to u licha może być. Dodam tylko że Omega jest z 97r i przebieg 230 000 km.
|
|
Napinacz jest zaraz pod kołami rozrządów!!!! na górze silnika z przodu.
Mechanik naciagacz. |
| 2007-06-03 21:03 | |
lutynskig
 Ojrzanów | 2007-02-03 18:13:25 Witam
Więc jak w tytule, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów jest (nie wiem jak to nazwać) takie coś (pod tym przechodzi drążek kierowniczy), łączy to oba zespoły, z stamtąd dochodzi bardzo wyraźny i twardy stukot, który zanika (przynajmniej na słuch) przy wyższych obrotach silnika. Mogę dorzucić że dzieje się to nawet a może przede wszystkim na postoju kiedy silnik sobie mruczy, wysprzęglenie skrzyni nic nie zmienia choć by minimalnie. Z początku myślałem że silnik pada i oddałem auto do mechanika który zdiagnozował napinacz rozrządu, skasował kasę i dalej stuka. Poradźcie co to u licha może być. Dodam tylko że Omega jest z 97r i przebieg 230 000 km. |
| 2009-04-24 20:36 | |
| |
|