| | | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | | Autor | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-26 07:22:25 A to super, super
Pierwszy raz się z tym spotkałem w bmw, tyle, że tam poszli o krok dalej i w późniejszych autach (kolega ma 3 z 1999) zaczęli montować dodatkowe sterowanie centralnym nawiewem. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł.
Ciekawe, czy w nowszych omegach jest takie rozwiązanie?
Co do czujników... Coś niemiłosiernie trzeszczy w przednim lewym zawieszeniu, omcia za fachowcami się stęskniła
Będę to naprawiał, zatem obgadam co i jak. | | 2007-02-11 19:15 | | katan
 zajebista MV6 :) Raszyn | 2006-07-25 15:49:49 Cytat:
| 2006-07-25 06:54:49, corejack pisze:
U mnie chyba jest ich więcej niż trzy... Np. zimową porą, gdy jest ostre słońce i mróz, na nogi leci cieplutkie powietrze, na twarz po bokach też, a ze środkowych nawiewów chłodniejsze. Bardzo mi tego brakowało we wcześniejszym aucie, gdy zmarznięty wsiadałem do samochodu, a po chwili twarz zalewała "gorączka" i jazda pod słońce nie była zbyt przyjemna. Temperatura tych nawiewów nie zmieniała się pod kątem wyraźnych zmian temp. silnika, wnioskuję stąd, że jednak jest to kontrolowany strumień.
|
|
IMO kazdy opel tak ma, nawet bez klimatronika. Baaa, bez klimatyzacji tez. ----------------- katan.. poprostu katan
Uprzedzajac pytanie w kierunku ktorego zapewne zejdzie ten dialog, nie mam gazu i nie zamierzam zalozyc ;) | | 2008-03-19 15:35 | | Browarny
 OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-07-25 15:42:39 Cuś mi świta że znajomy przy odczycie podawał że czujników w sumie jest pięć (+ dodatkowy szósty czujnik nasłonecznienia,) ale głowy nie dam.
W każdym razie moja wersja wyposażeniowa chwilowo ma cztery... | | 2007-11-15 20:08 | | Nixon DEADSOUL
 Caravan MV6 Warszawa | 2006-07-25 09:15:58 Cytat:
| 2006-07-25 00:17:57, Nixon pisze:
Czyli korekta do mojego punktu 3. Nie w każdym nawiewie są czujniki temperatury, ale po jednym na stronę.
|
|
Nie dało mi to spokoju, może jednak źle zrozumiałem Haynesa, a moj TIS leży i kwiczy. Z EPCa nie nie wynika. Ktoś mógłby sprawdzic?
W ECC mogą by różnice rocznikowe, ale "wypozasżeniowe" - nie sądzę.
pozdr, Robert ----------------- Jeśli niektórzy myślą tak jak piszą, to przyszłość świata jest niejasna | | 2014-01-31 17:11 | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-25 06:54:49 Cytat:
| Przy klimatronic'u w każdym wylocie (oprócz tyłu) jest czujnik temperatury. |
|
Cytat:
| Fakt są trzy czujniki: dwa w kanałach wentylacyjnych i jeden centralny w kabinie przy sterowaniu. |
|
????
To może tu też "wolna amerykanka" jak z wyposażeniem:
jadna oma bez elektryki ma przewody np. do szyb i wystarczy podpiąć, druga nie ma
inna omcia ma przewody do tylnego bocznego oświetlenia, kolejna nie ma itd, itp.
Może w tym przypadku też zależy od egzemplarza??
U mnie chyba jest ich więcej niż trzy... Np. zimową porą, gdy jest ostre słońce i mróz, na nogi leci cieplutkie powietrze, na twarz po bokach też, a ze środkowych nawiewów chłodniejsze. Bardzo mi tego brakowało we wcześniejszym aucie, gdy zmarznięty wsiadałem do samochodu, a po chwili twarz zalewała "gorączka" i jazda pod słońce nie była zbyt przyjemna.
Temperatura tych nawiewów nie zmieniała się pod kątem wyraźnych zmian temp. silnika, wnioskuję stąd, że jednak jest to kontrolowany strumień. | | 2007-02-11 19:15 | | Nixon DEADSOUL
 Caravan MV6 Warszawa | 2006-07-25 00:17:57 Cytat:
| 2006-07-24 13:32:04, corejack pisze:
iekawe, co powiedzą Tak "na swój rozum" to może Nixon podpowiesz, jak to jest, że dwustrefowość funkcjonuje naprawdę dobrze i w zimę i w lato zadowalająco zbliżając temperatury do nastaw a wszystko przy pomocy centralnego czujnika? |
|
Fakt są trzy czujniki: dwa w kanałach wentylacyjnych i jeden centralny w kabinie przy sterowaniu.
Te w kanałach dają sterownikowi info jaka jest temperatura powietrza schłodzonego, zaś ten z kabiny podaje jaki jest efekt  . Cała reszta leży w algorytmie obliczenia ilości potrzebnego "chłodu". Sądzę, że dwustrefowośc w istocie bierze pod uwagę różnice nastawionych temperatur, i odpowiednio kompensuje wianie.
Tak przy okazji to o ile pamiętam w instrukcji obsługi jest napisane, że nie należy ustawiac różnicy temperatur większej niż 2 st.
Czyli korekta do mojego punktu 3. Nie w każdym nawiewie są czujniki temperatury, ale po jednym na stronę
pozdr, Robert ----------------- Jeśli niektórzy myślą tak jak piszą, to przyszłość świata jest niejasna | | 2014-01-31 17:11 | | bosky
 Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2006-07-24 20:40:00 Cytat:
| 2006-07-24 18:07:51, corejack pisze:
No proszę A już myślełem, że to aso nie do końca jest szczere Czyli jednak jest tych czujek więcej........ To dobrze, że nie zdążyłem narobić sobie niepotrzebnych nieprzyjemności Ponieważ jednak temat jest kontrowersyjny to przy następnej wizycie postaram się omówić z aso dokładniej ilość czujek, ich funkcje i zasadę dwustrefowości. Thx browarny za trochę światła na temat
|
|
Przy klimatronic'u w każdym wylocie (oprócz tyłu) jest czujnik temperatury. Właśnie na podstawie odczytów z tych czujników klimatronic steruje klapkami (dwustrefowość, itd.) ----------------- Omesia'96, 2.0+LPG, ponad 180Mm
Zawsze na światłach | | 2009-12-18 10:14 | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-24 18:07:51 No proszę
A już myślełem, że to aso nie do końca jest szczere
Czyli jednak jest tych czujek więcej........
To dobrze, że nie zdążyłem narobić sobie niepotrzebnych nieprzyjemności
Ponieważ jednak temat jest kontrowersyjny to przy następnej wizycie postaram się omówić z aso dokładniej ilość czujek, ich funkcje i zasadę dwustrefowości.
Thx browarny za trochę światła na temat  | | 2007-02-11 19:15 | | Browarny
 OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-07-24 14:12:33 Rozbierałem kiedyś rury nawiewu na nogi i w przewodzie wyjściowym na pewno w środku był czujnik temperatury. Tak się składa że upierd...m przy okazji kabelek z tego czujnika. Potem znajomy przy diagnozowaniu poinformował mnie że wyskakuje błąd tego czujnika.
| | 2007-11-15 20:08 | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-24 13:32:04 Zgadzam się, że te nastawy temperaturowe są raczej orientacyjne.
Natomiast przyznaję, że nie rozbierałem nigdy omegi ani też takowej wybebeszonej nie widziałem, abym mógł te "asowskie" rewelacje - jak się okazuje - potwierdziać czy zaprzeczyć.
Bardzo możliwe, że jest w tym spora doza marketingu, jak np. czysto handlowe określenie CD, na dobrą sprawę nie mające nic wspólnego z wyposażeniem.
Cóż, człowiek uczy się całe życie, a dobrze, że są tu ludzie, którzy orientują się w temacie i dziękuję za wyprowadzenie z błędu
Niedługo będę w tym aso, to zrobię burzę - niech się tłumaczą
Ciekawe, co powiedzą
Tak "na swój rozum" to może Nixon podpowiesz, jak to jest, że dwustrefowość funkcjonuje naprawdę dobrze i w zimę i w lato zadowalająco zbliżając temperatury do nastaw a wszystko przy pomocy centralnego czujnika?
Nie bierz tego do siebie  po prostu zanim wejdę z nimi w aso w dyskusję, chciałbym dobrze odrobić lekcję  .
A takie właśnie pytanie mi zadali, gdy zdziwiłem się, że jest tych czujek więcej (też myślałem, że jest tylko ten jeden).
Również pozdrawiam, Jacek | | 2007-02-11 19:15 | | Nixon DEADSOUL
 Caravan MV6 Warszawa | 2006-07-24 10:56:34 Cytat:
| 2006-07-24 06:51:22, corejack pisze:
Więc właściwie to z czym mnie oszukują?
|
|
1. W kabinie jest JEDEN czujnik temperatury, centralnie za tą kratką przy panelu sterowania. Całą ta dwustrefowość to taka sztuczka, jakoś tam kompensuje, ale tak naprawdę to nastawy temperatury na taki bajer raczej. Te wartości sa określane jako "temperatura komfortu" a nie "docelowa". Jak dla mnie - taki marketingowy bełkot.
2. Ten grzybek to czujnik nasłonecznienia, służy do korekty siły chłodzenia tak aby uwzględnić nagrzewanie przez słońce.
3. AFAIK w dyszach nie ma żadnych czujników tempertury, patrz też schemat ECC parę wątkó obok. Są silniki krokowe i to ich pozycje mogli Ci pokazywać. Ale tu nie wiem na 100% co Tech pokazuje.
pozdr, Robert
----------------- Jeśli niektórzy myślą tak jak piszą, to przyszłość świata jest niejasna | | 2014-01-31 17:11 | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-24 06:51:22 Cytat:
| A to auto to na pewno Omega jest? Bo jeśli tak, to zmień ASO, strasznie Cię oszukują
Emotki w cytacie - moje. |
|
Hmmmm.... No to mnie zmartwiłeś.... Wydaje się, że to dobry zakład i dość tani...
Na komputerach się troszkę znam i techa 2 sam miałem kilkakrotnie w rękach i sam w nim grzebałem, również podczas jazdy, ale to w przypadku klimy nie ma znaczenia.
Może mało precyzyjnie się wyraziłem w sumie. Miałem na myśli wyjścia z nagrzwnicy. O ile dobrze teraz pamiętam jest tak: lewa strona czujniki powietrza 3 szyba twarz nogi i prawa strona 3 szyba twarz nogi. Sam widziałem te odczyty i sądząc po reakcji na zmiany ustawień klimatronika raczej istnieją w rzeczywistości. Co do grzyba - cóż, nie ściemniali, że wiedzą dokładnie w jaki sposób i na pewno, ale że ma to mieć jakiś związek z zachodzeniem przedniej szyby. Ciężko się dogrzebać o co z nim chodzi, tech pozwala jedynie odczytać jego wartość i to w dość dziwnej jednostce, ale też nie ma żadnego opisu, do czego jest.
Więc właściwie to z czym mnie oszukują? | | 2007-02-11 19:15 | | Nixon DEADSOUL
 Caravan MV6 Warszawa | 2006-07-23 19:18:58 Cytat:
| 2006-07-23 18:40:04, corejack pisze:
Np: u mnie każdy nawiew ma swój czujnik temperatury , jest też "grzybek" na środku na desce po szybą przednią - ma jakiś związek z odszranianiem tudzież odmgławianiem tej szyby , są co najmniej dwa czujniki temperatury wewnątrz auta, można odczytać wszystkie te wartości na bieżąco i na tej podstawie stwierdzić prawidłowość działania nastaw strefowych itd, itp. Nie wiem, jak u ciebie, ale w aso, do którego jeżdżę taka przyjemność to bodajże 70pln...
|
|
A to auto to na pewno Omega jest? Bo jeśli tak, to zmień ASO, strasznie Cię oszukują
Emotki w cytacie - moje.
pozdr, Robert ----------------- Jeśli niektórzy myślą tak jak piszą, to przyszłość świata jest niejasna | | 2014-01-31 17:11 | | corejack
 omega Grzybów | 2006-07-23 18:40:04 Ja podejrzewam w sumie dwie przyczyny:
komuś padła konsola klimatronika (w aso obczajałem przy jakiejś okazji ten temat i zdarzają się wymiany tegoż panelu) i kupił taniej ze szrotu (np. pod Grójcem sporo aut z Anglii ściągają na rozbiórkę) od anglika - być może więc, że zwyczajnie powtykał przewody "mniej więcej" i tyle co do nawiewu - nawet po odkręceniu panelu myślę, że metodą prób i błędów powinno się udać prawidłowo to połączyć; stąd również odwrotne sterowanie temperaturą,
albo masz dobrze "zakamuflowanego" anglika, skoro raczej odrzucasz taką ewentualność...
Cytat:
| No właśnie. Może ktoś wie co można odczytać przy takiej diagnostyce? |
|
Właściwie niemal wszystko związane z elektroniką auta, a zatem również z klimatronikiem.
Np: u mnie każdy nawiew ma swój czujnik temperatury, jest też "grzybek" na środku na desce po szybą przednią - ma jakiś związek z odszranianiem tudzież odmgławianiem tej szyby, są co najmniej dwa czujniki temperatury wewnątrz auta, można odczytać wszystkie te wartości na bieżąco i na tej podstawie stwierdzić prawidłowość działania nastaw strefowych itd, itp.
Nie wiem, jak u ciebie, ale w aso, do którego jeżdżę taka przyjemność to bodajże 70pln... | | 2007-02-11 19:15 | | Robson75 LOB NET MEMBER
 OMEGA B 2,5 V6 sedan Warszawa | 2006-07-17 17:46:57 Jak dobrze pamietam, to w TIS`ie sa opisane kody bledow klimatronika i procedura ich usuniecia( oczywiscie jak u Ciebie taki blad wystepuje ).W serwisie " powinni " znalezc przyczyne dlaczego dmucha Ci przez inny nawiew niz ten ktory wlaczyles. Moze masz gdzies pozamieniane wezyki podcisnienia lub padlo Ci cos z elektroniki...wiesz tak to trudno powiedziec. Na forum bylo gdzies pisane o pozamienianych wezykach podcisnienia w klimatroniku, jakies chyba nawet fotki byly. Powodzenia w naprawie. | | 2013-03-12 08:54 | | bosky
 Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2006-07-17 15:54:14 Cytat:
| 2006-07-17 13:52:33, Robson75 pisze:
Moze podjedz do serwisu opla i umow sie na diagnostyke klimatronica ( diagnostyke a nie naprawe ), moze dojda co jest walniete i kupisz sobie gdzie indziej uszkodzona czesc za rozsadne pieniazki.
|
|
No właśnie. Może ktoś wie co można odczytać przy takiej diagnostyce? ----------------- Omesia'96, 2.0+LPG, ponad 180Mm
Zawsze na światłach | | 2009-12-18 10:14 | | Robson75 LOB NET MEMBER
 OMEGA B 2,5 V6 sedan Warszawa | 2006-07-17 13:52:33 Moze podjedz do serwisu opla i umow sie na diagnostyke klimatronica ( diagnostyke a nie naprawe ), moze dojda co jest walniete i kupisz sobie gdzie indziej uszkodzona czesc za rozsadne pieniazki.
X20XEV
Reset przywraca ustawienia do ustawien fabrycznych, powoduje synchronizacje silniczkow itd... | | 2013-03-12 08:54 | | bosky
 Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2006-07-17 13:51:10 Cytat:
| 2006-07-17 13:34:48, X20XEV pisze:
Do czego służy reset klimy? -- Pozdrawiam Ryszard
|
|
Według instrukcji powoduje to "synchronizację silniczków nastawczych" czyli moim zdaniem ustawienie wszystkich "klapek" do pozycji wyjściowych. ----------------- Omesia'96, 2.0+LPG, ponad 180Mm
Zawsze na światłach | | 2009-12-18 10:14 | | X20XEV
 Omega 2.5 DTi automat Bobrowniki | 2006-07-17 13:34:48 Cytat:
| 2006-07-17 11:28:55, abacus pisze:
U mnie reset nie wymaga trzymania 5 sekund tylko wystarczy OFF i AUTO poprostu razem wcisnąć.
|
|
Do czego służy reset klimy?
--
Pozdrawiam
Ryszard | | 2010-04-16 14:22 | | bosky
 Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2006-07-17 11:51:56 Cytat:
| 2006-07-17 11:28:55, abacus pisze:
Rzeczywiście dziwne zachowania. Spróbuj wcisnąć razem nawew na szybę i na nogi wtedy powinno Ci zresetować Jeśli masz anglika. Ogólnie bardzo dziwna sprawa. Po południu sprawdzę to wszystko jeszcze raz jak to u mnie chodzi dla pewności. Pozdrawiam
|
|
Spróbowałem. Nie działa. ----------------- Omesia'96, 2.0+LPG, ponad 180Mm
Zawsze na światłach | | 2009-12-18 10:14 | | Następna strona [ 1 2 ] | |
|