2007-01-02 09:54:08
Cytat:
|
2006-12-29 01:49:22, kosa131 pisze:
kozysko i piasta kola pasowego oraz uszczelniacz pasuje z poloneza. Lozysko jest troche dluzsze, ale to w niczym nie przeszkadza, najpierw sciagnij piaste, potem wyciagnij lozysko z wirnikiem i resztka uszczelnienia, nastepnie na prasie zdejmij wirnik (proby zdjecia wirnika za jego zewnetrzna czesc np sciagaczem do lozysk koncza sie polamaniem wirnika). montaz to banal o ile masz dostep do prasy. Przy montazu zwroc tylko uwage na to jak gleboko ma byc osadzona piasta kola pasowego, bo byly roznie osadzane w roznych silnikach (w zaleznosci od kola pasowego z ktorym mialy wspolpracowac).
|
|
ja to robię inaczej
1.wykręcam śrubkę blokującą łożysko (taki wkręt w obudowie)
2. ściągam przy pomocy 3-ch śrub M8 mocowanie koła pasowego
3. kładę pompę na desce z wywierconym otworem pod wirnik -aby nie opierał się on o nic ,otwór o głębokośći równej szerokośći bieżni zewnętrznej łożyska (cbk-085)
4. młotkiem 1-2kg biję w wystającą część łożyska i wychodzi łożysko wraz z wirnikiem i piastą (na lewą stronę pompy)
5. usuwam całkiem resztki uszczelniacza (cęgi boczne ,kombinerki).
6. szlifierką kątową odcinam oś łożyska od reszty .
7.ustawiam wirnik na grubej tulei aby resztki piasty weszły swobodnie w niego - pobijakiem i młotkiem wybijam odciętą część piasty z wirnika !
8. czyszczę wirnik z rdzy i w razie potrzeby zabielam na wiertarce stołowej(tarczą z papierem ściernym od 320) część współpracująca z uszczelniaczem (bez tego to naprawę można sobie odpuścić

)
9.składam to do kupy i jako ostatni wciskam na imadle ( przy pomocy tulei służącej do wybicia piasty) wirnik -luz pomiędzy skrzydełkami a korpusem pompy-ok-1mm .
10.Uwaga !!! niedopuszczalne jest jakiekolwiek ściąganie wciskanie-wybijanie wirnika przy podparciu za brzeg ze skrzydełkami - zniszczenie wirnika pewne -jest on b.kruchy !!!
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-01-02 11:03:49 ]