| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2007-01-10 21:11:15 Cytat:
| 2007-01-10 18:29:30, Pawel2107Leczna pisze:
Wycztałem że do turbo należy odprężyć silnik ale nie wiem co to oznacza?
|
|
Czyżbyś wyczytał to TU?
W takim razie po co nowy wątek? ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
Yanosik ŁADZIARZ

 Lanos Schneidemühl | 2007-01-10 19:26:45 Cytat:
| 2007-01-10 19:02:38, janisz pisze:
Znaczy zmniejszyc stopień sprężania a można to zrobić poprzez założenie grubszej uszczelki głowicy(ew dwóch), sfrezowanie tłoka albo prze krótsze korbowody.
|
|
Albo wybrać materiał z komór spalania w głowicy.
Moc po odpreżeniu oczywiście spadnie. ----------------- Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie. |
| 2025-11-30 12:41 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-10 19:05:28 dzieki a dwt uszczelki to pewnie samemu da sie założyc i czy po tekiej przerobo zmieni sie cos z moca silnika czy cus??
|
| 2008-01-26 11:25 | |
janisz ŁADZIARZ
 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2007-01-10 19:02:38 Znaczy zmniejszyc stopień sprężania a można to zrobić poprzez założenie grubszej uszczelki głowicy(ew dwóch), sfrezowanie tłoka albo prze krótsze korbowody. |
| 2024-12-17 12:11 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-10 18:29:30 Wycztałem że do turbo należy odprężyć silnik ale nie wiem co to oznacza? |
| 2008-01-26 11:25 | |
andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łódź | 2007-01-09 22:52:47 podstawa turbo :
odprezenie
szczelnośc na pierscieniach i na uszcelniaczach
przede wszystkim tłok nie moze latać w cylindrze jak zyd po pustym sklepie
i cisnienie oleju tez ma byc 5 bar jak nie to wał ci sieknie przy 6000-7000 obr jak ci turbo olej wciągnie ( gdy sie podłaczy pod czujnik oleju)
szcerze uturbiac tylko na zdrowym i pewnym silniku ( czyli remont lub pzrejechane z 1000km)
to moje zdanie !!!! pozdrawiam dla konstruktorów  i przeszczepców :-0 w ładnych ----------------- LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji |
| 2020-09-30 07:50 | |
janisz ŁADZIARZ
 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2007-01-09 20:03:49 Cytat:
| 2007-01-09 09:55:07, Pawel2107Leczna pisze:
ale nia bardzo rozumiem jak to działa i jak to jest przy silniku zasialny gazem
|
|
Nie odrobiłeś pracy domowej! Musisz poczytac troszke artykułów i relacji ludzi którzy mają z tym doświadczenie bo zakładanie turbo bez zrozumienia zasady działania wogóle uniemożlwi to uruchomienie takeigo zestawu i zdiagnozowanie nawet błachego problemu. |
| 2024-12-17 12:11 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-09 13:58:12 nie wiem tak dokaldnie ile mi bieze ale ja jezdze sporo na malych oidcinkach i chyba dlatego mi sporo bieze oleju ale od kwietnia od wymiany do pazdziernika nic nie dolwewałem bylo malo ale teraz zima i mi to troche wzrasta to branie oleju nie wiem czemu a co do wczesniej wypowiedzi to czytałem to wszytsko ale nic nie mam tak konkretnie napisanego niby duzo info ale nie sa one zbyt wyczerpujace |
| 2008-01-26 11:25 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2007-01-09 12:41:41 Cytat:
| leju bieze mi jakis 1litr na 1000 km |
|
I to ma być dobrze? Jak mi brała 0.5l/1000km to wymieniłem pierścienie i uszczelniacze  ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
simon2107 ŁADZIARZ
 Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2007-01-09 11:33:08 Cytat:
| 2007-01-09 11:17:31, Pawel2107Leczna pisze:
silnik badałem na jeseni na kazdym cylindrze mialem po 11 czyli bardzo rowno jak powiedzial mechanik jak na taki przebieg oleju bieze mi jakis 1litr na 1000 km moze mniej no i ma nadal kopa V-max to 140 ale cos mi mechanik po kombinowal bo jak kupilem to 160 szla a po wizycie u niego cos sie pospsulo wiec moze z silnikiem nie jesttak zle
|
|
W takim razie poczytaj sobie Forum.W dziale Techniczne jest watek o ładzie turbo i wypowiedzi kolegów,którzy to ustrojstwo mają.Poza tym na stronie klubowej był artykuł Bastka na temat montażu turbo do silnika samarki.Radzę poczytać i dopiero dalej pytać-kurcze,nawet nie czuję jak rymuję ----------------- ŁADA...to brzmi dumnie
www.mojaceed.pl
LOŻA SZYDERCÓW |
| 2018-09-01 21:15 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-09 11:17:31 silnik badałem na jeseni na kazdym cylindrze mialem po 11 czyli bardzo rowno jak powiedzial mechanik jak na taki przebieg oleju bieze mi jakis 1litr na 1000 km moze mniej no i ma nadal kopa V-max to 140 ale cos mi mechanik po kombinowal bo jak kupilem to 160 szla a po wizycie u niego cos sie pospsulo wiec moze z silnikiem nie jesttak zle |
| 2008-01-26 11:25 | |
simon2107 ŁADZIARZ
 Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2007-01-09 10:54:13 Cytat:
| 2007-01-09 09:55:07, Pawel2107Leczna pisze:
Mam pytanie do kolegów z klubu co maja takie spręzarki pozakładane ja zastanwiam sie co i ajk ale nia bardzo rozumiem jak to działa i jak to jest przy silniku zasialny gazem działa dodoam ze jest to silnik 1.5 z 165000 przebiegiem bez remontów. Proszę o odpowiedzi?? Pozdrawiam
|
|
Tak bez złośliwości poradzę Ci,abyś najpierw zrobił przegląd,zanim po takim przebiegu zamontujesz turbo.Zwłaszcza do zagazowanego silnika.Bo bez tego to na bank czekają Cię nieprzyjemności.Każdy z nas,kto myślał o jakichkolwiek modyfikacjach,czy to Bastek,czy Zax najpierw remontował silnik,a potem brał się za "tuning" ----------------- ŁADA...to brzmi dumnie
www.mojaceed.pl
LOŻA SZYDERCÓW |
| 2018-09-01 21:15 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-09 10:19:28 i mam jescze pytanie jaka spreżarkebedizenajlepiej wstawic do ładnej i jakie moga byc tego kosty
|
| 2008-01-26 11:25 | |
Pawel2107Leczna SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łęczna | 2007-01-09 09:55:07 Mam pytanie do kolegów z klubu co maja takie spręzarki pozakładane ja zastanwiam sie co i ajk ale nia bardzo rozumiem jak to działa i jak to jest przy silniku zasialny gazem działa dodoam ze jest to silnik 1.5 z 165000 przebiegiem bez remontów. Proszę o odpowiedzi??
Pozdrawiam |
| 2008-01-26 11:25 | |
andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łódź | 2006-11-05 21:19:20 Cytat:
| Nie moge sie zgodzic ze wyczynowy walek oferuje moc na wysokich obrotach - zalezy to od jego ustawienia - mozna ten walek tak ustawic ze od 1500 do 3500 obrotow bedzie mial najwiekszy moment i duza moc, a powyzej bedzie tylko brzeczal, ale rownie dobrze mozna tak ustawic ze od 3500 obrotow albo wyzej zacznie dopiero auto jechac. |
|
tak , prawda ze mozna sobie ustawic jak to sie chce i bedzie jałówka i zryw z niskich obrotów ,ale chodziło mi o to ze jak sie chce najwiekszy moment i moc na wyokich obrotach to wali sie jałówka na niskich ( tak błyło zawsze nawet jak sie czasy otwarcia na seryjnym wałku ustawiało)
co do odprezania 2.0 dohc to polecam tłoki od forda sierry 1,8ohc o srednicy 86mm przokazji zwiekszenie popjemnosci( abarth seryjnie montował tłoki 86mm i nie miało to wplywu na osłabienie scianek cylindra i na przegrzewanie sie ) , sworzen pasuje bez problema tylko trza go na wcisk zamontować ale to nie problem bio prasy śa , ewentualne przeróbki to z samym tłokiem ( nalezy podfrezowac łezki pod zawory i zebrac ok 3mm z denka tłoka materiał ) taki fiat jeźdxi we wrocku i spisuje sie dobrze, o najwazniejsze ze tłoki w ścierze sa lzejsze to tez dobry plus na wkrecanie sie na obroty( po ewentualnych przeróbkach nie zapomnijmy oczywiście o wywarzeniu tłoków , tak aby msa była na wszusytkich jednakowa, to jest wazny plus ), a własnie jesli chodzi o uszcelke to w zupełnosci wystarcza seryjna !!!! ,
odprezenie uzyskujemy pod tym wzgledem iz denko tłoka jest płaskie anie pólkuliste jak w 2,0 dohc ----------------- LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji |
| 2020-09-30 07:50 | |
andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łódź | 2006-11-05 21:06:31 http://www.131abarth.com/evo_ii_engine.htm, to dla ciekwaych podnoszenia pojemności w dohc ----------------- LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji |
| 2020-09-30 07:50 | |
Turboluk SYMPATYCZNY GOŚĆ
 lada 2107 Nowa Ruda | 2006-11-05 20:21:37 napewno na sportowym bedzie lepiej sprawdzone potwierdzan w 100 procentach no chyba ze ktos przedobrzy z czasami ale walki te srednie rajdowe napewno bedzie lepiej |
| 2007-06-08 05:17 | |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Lada 2107 Krakow | 2006-11-05 13:15:37 Dobrze prawi chlopak. Wodki mu dac  Choc nie do konca sie moge ze wszystkim zgodzic, pomijajac juz fakt czy ostrym walkiem mozna sie bardzo pociąć
Nie mam zdania czy sportowy walek uzywany w silniku doprezonym, spelni swe zsadanie z sprezarka czy nie. Zawsze slyszalem ze pod turbo najlepszy jest walek seryjny, ale wszyscy sie zgodza ze sportowe samochody z turbina na pewno maja nie seryjny walek. Uwazam ze walek pod sprezarke musi byc inaczej zrobiony niz do silnika o duzym stopniu sprezania(statycznym)
Nie moge sie zgodzic ze wyczynowy walek oferuje moc na wysokich obrotach - zalezy to od jego ustawienia - mozna ten walek tak ustawic ze od 1500 do 3500 obrotow bedzie mial najwiekszy moment i duza moc, a powyzej bedzie tylko brzeczal, ale rownie dobrze mozna tak ustawic ze od 3500 obrotow albo wyzej zacznie dopiero auto jechac.
Prawda jest ze na niskich obrotach czesc mieszanki po prostu ucieka bokiem(dlugie czasy otwarcia) z tad np. "kichanie" w dolot i wydech.
Ale na wyzszych obrotach byc moze sprezarka spelni sie.
Na koniec dodam ze na wegrzech sa ladzianki na turbinie(polecam strone dcs turbo) ktore w roznym zestawieniu(IDF, turbo blow i suck) posiadaja walki sportowe te same ktore stosowane sa w wolnossacych(tak sie nazywaja bez turbo?) silnikach rajdowych o duzym stopniu sprezania.
Nie jwest to oczywiscie wyrocznia ze tak jest najlepiej - byc mzoe sie myla i na seryjnym by lepiej dzialal.
A na koniec koncow dodam ze byla na wegrzech lada na volumexie z 1 dellorto bodajze i slyszalem ze duzo lepiej smigala niz wyczynowa super doprezona, short rode,m czy naweet turbo lada.
I ja sam chcialbym, miec sprezarke mechaniczna.
----------------- Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :) |
| 2019-01-22 20:28 | |
andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ
 Łada 2107 Łódź | 2006-11-04 19:10:39 nie chciałbym nikomu podwazac zdania , ale jestem na Politechnice i na laboratoriach zęsmy sprawdzali i projektowali zarys krzywek do różnej pracy silnika , a wiec :
- wałki sportowe sa ostrzejsze ze wzgledu na potrzebe szykiegootwierania i zamykania zaworów ( twardza praca i mozliwosc szybszego scierania sie krzywek w przeciweństwie do seryjnych wałków bo maja prace paraboliczna a nie prawie linowa)
- wałki sportowe przenosza moc i moment obrotowy na wyszcze predkości obrotowe,w zaleznoiści od zarysu i wysokości wzniosu krzywki
- duze wzniosy krzywek powoduja koniecznosc powiekszania zaworów jak i i samych kanałów dolotowych i wylotowych
- wałki sportowe a w szcególności wyczynowe o duzym końcie otwierania zaworów na wykresie kołowym powodują ze praca na jałowym biegu jest cuezka i nierówna wiec najrówniejsze predkości obrotowe biegu jałowego zaczynaja sie gdzies przecietnie od 1300obr/min ( w zalezności od dokonanych przeróbek)
- i najwazniejsze wałki sportowe w 2.0 dohc wraz z 2 weberami idf i spreżarka wvolumex podnosi moc do około 215 -250 KM w zależności od przełozenia na kole pasowym volumexa ,(moc maxymalna jest przy 7500obr/min)
wiec turbo jest bardzo dobrym wyjściem na wałki sportowe gdyz wiecej powietrza i mieszanki dostanie sie do cylindra bo jest dłuzszy czas otwarcia zaworów i wiekszy skok samych zaworów
jedyna zeczą pod turbo to nie nalezy planowac głowic do max bo silnik musi byc odprezony , czasmi stosuje sie grube usczelki pod głowica wycinane z blach i tp... miedzianych laserówka ( wrazie pytan to do Fleszera ) !!!!
pozdrawiam
----------------- LADA 3000GT VFTS- v trakcie realizacji |
| 2020-09-30 07:50 | |
janisz ŁADZIARZ
 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2006-11-04 15:58:48 Mam max boost w kompie nawet w oryginalnej wersji książkowej miałem długi czas. Wiesz z którego roku jest tak książka? Wałek przesunie tylko moc na wyższe obroty, tylko zmieni charakterystyke pracy silnika. Będzie większy efekt po zamontowaniu turbiny bo początkowa moc będzie większa. 1bar daje ok 85-90% zysku więc powiedzmy 185% z seryjnych 75KM będzie gorsze niż z podrasowanego silnika 100KM. Oczywiście do jazdy na codzień po mieście też bym nie pakował wałków żeby nie kręcić wysoko silnika tylko jeździć wysokim momentem nisko a mała turbina jeszcze by pomogła. No ale jak celujemy w max moc i planujemy kute tłoki to tylko wałki, zmiany w kanałach i duże turbo! ----------------- |
| 2024-12-17 12:11 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 5 ] |
|