Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Rozmiar kół +1?

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-03-08 12:00:47

Cytat:
2007-03-08 11:54:03, Immo pisze:
Pochwaliłbyś się nowymi felgami, jakieś fotki wrzucił



hehe seria modów jeszcze nie zakończona nie da rady

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2007-03-08 11:54:03

Cytat:
są spore szanse, że raczej nie wejdzie
punkt krytyczny - dolny kielich mcPhersona czyli miejsce na którym spoczywa sprężyna

Tego się obawiałem, dzięki za sprawdzenie.

Cytat:
co w doopę za twardo czy koleiny cię dręczą bo bajki to tarciach i oszczędnościach to byś mi darował

Po prostu podobają mnie się koła w rozmiarze A8
Noszenie w koleinach - w tej kwestii nasze opinie się pokrywają, więcej nie trzeba pisać bo wszystko jasne

Cytat:
przed chwilą zaglądałem u siebie i przy 245/40/18

Pochwaliłbyś się nowymi felgami, jakieś fotki wrzucił

-----------------
 
 
 
 2007-03-08 11:43:30

są spore szanse, że raczej nie wejdzie
punkt krytyczny - dolny kielich mcPhersona czyli miejsce na którym spoczywa sprężyna

przed chwilą zaglądałem u siebie i przy 245/40/18 zostaje ok 1 cm swobodnej przestrzeni - może troszkę więcej

myślę, że tu byś przegiął bo promień koła rośnie o 12,25mm

co w doopę za twardo czy koleiny cię dręczą bo bajki to tarciach i oszczędnościach to byś mi darował


-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2007-03-08 10:34:33

za to jak sie juz rozpedzi, bedzie go trudniej zahamowac
Nie jestem pewien czy zauwazysz to mniejsze tarcie, to bardziej zalezy od bieznika.

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2020-06-15 02:09
  
 
 2007-03-08 10:16:18

Moze i wolniej kręcić się będą ale większą droge pokonywać więc na oporach toczenia raczej nie zyskasz a obawiam się że wręcz przeciwnie...Z tego co wiem większy promień zmienia moment więc i siły się zmieniają. Łatwiej obrócić krótkim kijkiem czy długim??

-----------------
2017-04-19 19:42
  
 
 2007-03-08 10:10:16

Zagwozdka jak w temacie, czy jest sens pchać koła o rozmiar większe? A teraz moje dywagacje:

Obecnie mam 245/40/18 (średnica całego koła ok 653mm, identyczna jak w fabrycznych 225/55/16), a chodzi mi po głowie 245/45/18 (średnica ok 678mm).

Kwestia najważniejsza - czy ktoś, gdzieś, kiedyś próbował robić przymiarki czy większe koło nie będzie obcierało przednich nadkoli przy skręcie (ja nie mam na razie możliwości)? Bo tego najbardziej się obawiam.

Tył powinien być ok, jest tam dość zapasu by nie zrobić sobie niechcący lotusowych nadkoli

O wpływie na osiągi - pewnie jakieś będą, pewnie będzie ciut wolniej od 0 do 100 (czy tutaj byłaby liniowa zależność, 3% większe koło - 3% wolniej?), ale wymyśliłem sobie że:

- koła będą się wolniej kręcić przy danej prędkości, a więc będą mniejsze opory toczenia ,
- niższe obroty silnika, w skrzyni, dyfrze, piastach (przy danej prędkości) -> mniejsze opory wewnętrzne, czyli mniejsze straty mocy na kołach ,

co powinno chociaż w pewnym stopniu zniwelować wpływ zwiększonej średnicy koła. Czy dobrze kombinuję?

Wskazania licznika pomijam, bo wiadomo że będą nieco inne. To akurat jest banalne w obejściu, więc na razie w ogóle nie zaprzątam sobie tym głowy

-----------------
 
 
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM