2004-10-29 16:15:32
Przyznaje sie ze nie czytalem wszystkich wypowiedzi w tym watku.
Ale pragne dodac cos od siebie, poniewaz bardzo mnie dotknela jedna wypowiedz.
Otoz - barumki to ponoc calkiem niezle opony - to nic ze rumunskie - ponoc calkiem niezle(opinie wulkanizatorow)
Jesli po zalozeniu opon, nagle ciagnie na ktoras strone, to proponowal bym sie wybrac, nie tylko na zbierznosc -ale na geometrie!(katy nachylenia) - wcale nie musi byc elektroniczna.
Po drugie - a kto wie czy nie najpier - zastanowil bym sie czy czasem wulkanizator nie mowil mi ze te felgi sa dosc krzywe ,i moga sie dziac jaja - swiadczyc moga o tym duze ilosci olowiu.
Jesli geometria nie pomoze - to przelozyc stronami(lewe prawe) z tym ze tu moze byc cholerny problem - kierunek
jelsi oponki sa kierunkowe.
A podejzewam ze sa.
Jesli ciagnac bedzie na druga - przyczyny trzeba szukac w felga/opona.
Opony moga byc krzywe - i nie widze argumentow na przeciw temu ze sa takie od urodzenia.
(moglo to sie stac w wyniku wypadku-badz walniecia w kraweznik)
Nalezy pamietac, ze lekki kontakt z kraweznikiem, moze spowodowac ze kolo straci wywazenie.
A teraz co najwazniejsze!!
Zdaje sie ze to byla wypowiedz Leszka - ze mu kolo ocieralo, nie wiem o wachacz czy cos.
Jesli zmiana stron kol pomogla - to na 50% masz rozne felgi!
O roznym ET.
Ciezko jest odroznic np felke od 2107 od felgi od samary - na pierwszy rzut oka takie same - blad!
Na nastepne 50% masz jaja z zawieszeniem - tj krzywe - a do tego rozne felgi
nie widze powodu dla ktorego lewa felga miala by sie roznic od prawej - jesli sa takie same!
Felgi przynajmniej na osi powiny byc takei same!
No chyba ze masz rozne opony i po prostu jedna szersza, druga ciensza - nie wiem np 175 a druga 185.
UWAGA! jesli sa to opony bierznikowane, to moga sie roznic gruboscia od siebie, i to znacznie.
Proponuje Ci zmierzyc odleglosci pomiedz srodkami lewych i prawcyh kol, ewentualnie jeszcze sposcic pion(brzydko brzmi) z lewej i z prawej strony auta przy kolach przednich i tylnich, i pomierzyc odleglosci od karoserji.
Dodam tylko, ze jak zgiolem bele pod silnikiem, to mierzenie nic nie dalo, a kolo ocieralo o wewnetrzne nadkole - bez niego pewnie stwierdzil bym ze jest git.
-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)