| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
bolciu LOB SYMPATYK
 Omega B 2,5 TD szczecinek | 2011-04-08 14:22:08 Oświeżę kotleta  Od jakiegoś czasu i mnie trapił ten temat odnośnie temperatury. Po przeczytaniu chyba wszystkich wątków odnośnie temp w omedze sprawdziłem swoje wisko - i co się okazało - przy nagrzanym silniku, po przegonieniu, gdzie temp dochodziła do 100 stopni wiatrak dał się bez problemu zatrzymać palcami. Dzisiaj wymieniłem wisko na nowe. Mogę śmiało cisnąć 180-200km/h i temp dochodzi na max95 stopni i trzyma idealnie. Po zwolnieniu do około 120km/h spada do 92.5 i trzyma. Na starym wisko temp rosła gdy rozpędzałem auto powyżej 120-130km/h i tak jak pisałem dochodziła do 100 stopni. Może by i szła wyżej ale wiadomo - odpuszczałem. A po drodze wymieniłem oczywiście 2x termostat i pompę wody bo rozpadła się
Nowa pompa ma już metalowe "śmigła". Ale silnik dalej grzał się. Natomiast od dziś problem uważam za rowiązany. Nowe wisko i po problemie ----------------- Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą. |
| 2016-01-17 17:10 | |
zupper LOB MEMBER
 BMW E39 528I Warszawa | 2009-08-12 15:22:19 Finito - po dwu tygodniach badań i cierpliwości znalazłem problem grzania. Osobnik o nieznanym mi nazwisku montując komputer lpg tuż przy akumulatorze scisnął nim wąż od chłodnicy pomniejszając jego średnicę o 1/3. Kompa przemieściłem i auto wskazuje normalnie tmperature. Bez względu na porę dnia i humoru oraz obciążenie wskazówka oscyluje 86-92. Mnie w to graj
pozdro ----------------- |
| 2017-04-19 19:42 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-22 16:25:26 Pełny sukces ! - no prawie ...
Dziś odebrałem Omę z warsztatu - regeneracja turbiny ograniczyła się do ożywienia zmiennej geometrii - stała zablokowana na amen.
Auto ma kopa jak nigdy temperatura dochodzi nieraz do 95 stopni a mocy nie ubywa. Jedyny minus jest taki że przy takiej temperaturze wyje wiatrak wiskozy ( tak mi się wydaje ) a po grzebaniu przy wydechu zaczęlo coś buczeć przy pewnych obrotach.
Aż żal sprzedawać ...
jeszcze moja Omega
Pozdrawiam
Piotr
[ wiadomość edytowana przez: p123 dnia 2009-07-22 16:27:30 ] |
| 2014-10-25 23:00 | |
chemik333 LOB MEMBER
 saab9-5, F650CS Warszawa | 2009-07-16 10:45:05 Pompy regeneruja dobrze na ulicy obozowej w warszawie. Gdzies mi wcielo wizytowke z adresem, w kazdym razie poszukaj w googlach. Maja w pawilonie handlowym oficyne. Robili nasza 3,5 roku temu i wszystko jest ok. Przejechane od tego czasu chyba ze 45tys. ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
| 2018-07-16 13:30 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-15 20:32:40 Z ostatniej chwili ...
Wyciek płynu był za sprawą zaworu nagrzewnicy.
Turbina padnięta zupełnie - dziwne bo gwiżdże a nie pompuje.
Szukam sprawdzonego warsztatu od turbin najlepiej w Wawie, choć słyszałem też o usłudze wysyłkowej - może ktoś już doświadczał
Pozdrawiam
Piotr
|
| 2014-10-25 23:00 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-11 20:58:31 Hej,
Ja też trochę podłubałem. Wydobyłem IC i umyłem z olejowego syfu. Silnik wentylatora niestety zatarty - dlatego 20 A też paliło.
Czekam na używkę. We wtorek oddaję turbinę do sprawdzenia.
Zobaczymy co będzie.
Piotr |
| 2014-10-25 23:00 | |
Nelson LOB NET MEMBER
 Omega A&B Wrocław | 2009-07-11 11:29:58 Cytat:
| 2009-07-07 20:52:40, Nelson pisze:
Bezpiecznik - IC i wiatraki od klimy są podpięte pod jeden bezpiecznik, być może jeden z wiatraków od klimy się zatarł. Miałem to samo, bezpiecznik wręcz się topił. Jego oporność to 15A.
|
|
Przepraszam za pomyłkę, oporność tego bezpiecznika to 20A. |
| 2017-03-24 10:43 | |
zupper LOB MEMBER
 BMW E39 528I Warszawa | 2009-07-10 22:11:54 Pociągnę temat - wyczyściłem układ chłodzenia, wywaliłem jakiś łój i syf z chłodnicy /zamulona do tego stopnia była, że po odkręceniu korka na dole ...nic nie leciało  ) i kluskofon trzyma teraz temperaturę na 92.... Będę dalej informował. Pozdro ----------------- |
| 2017-04-19 19:42 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-08 09:00:23 Hej,
Z tym bezpiecznikiem to dziwne bo oba wiatraki od klimy chodzą n a obu biegach a bezpiecznik jest ewidentnie spalony - to jest bezpiecznik przytulony do przekaźnika , pierwszego licząc od lewej w puszcze na nadkolu ( jest w tej zwężającej się trójkątnej puszcze. )
Dziś jadę do mechanika oglądać silnik od spodu bo z góry nie widac gdzie ten płyn się wylewa. Np wczoraj nic nie dolałem i stan był powiedzmy OK. Dziś rano bez zmian a po przejechaniu dwóch km zapalił się komunikat "coolant level" i faktycznie go ubyło znacznie.
Pozdrawiam
Piotr
|
| 2014-10-25 23:00 | |
Nelson LOB NET MEMBER
 Omega A&B Wrocław | 2009-07-07 20:52:40 Cytat:
| 2009-07-05 12:57:51, p123 pisze:
Mój to nie TDS a DTI ale też tracę cierpliwość w zasadzie straciłem już całą ... Temperatura rośnie do 95 i stoi jak drut , za to oma staje się wołowata kompletnie, do tego pali bezpiecznik od wentylatora IC i znika gdzieś płyn chłodniczy - ale nie całkiem tylko do pewnego poziomu a dokładnie do poziomu : minus 1 litr - tyle dolewam codziennie rano. Poniżej tego poziomu nie schodzi nawet jeśli nie doleję ( ??? ). Oprócz tego autem nie da się przyspieszać tak jak lubię - krótko mówiąc nie rozpedzam się a raczej roztaczam Rozbiorę ponownie wiatrak IC - był już regenerowany - wie ktoś jaki bezpiecznik tam powinien być ? Znalazłem spalony 15 A, po wymianie wytrzymał dzień, wsadziłem 20 A i też d... większych nie będę wciskał - chyba że ktoś mi uświadomi że oryginał to np 30 A. Wracając do utraty cierpliwości ... SPRZEDAJĘ GADZINĘ !!!! - jak kto zainteresowany to rzucę linka do allegro gdzie wisi od tygodnia. Pozdrawiam Piotr
|
|
Bezpiecznik - IC i wiatraki od klimy są podpięte pod jeden bezpiecznik, być może jeden z wiatraków od klimy się zatarł. Miałem to samo, bezpiecznik wręcz się topił. Jego oporność to 15A.
Uciekający płyn - możliwość jest wiele, lecz ja przytoczę te najbardziej prawdopodobne. Podejrzewam, że masz rozszczelniony zbiorniczek wyrównawczy na zgrzewie lub jeden z wysoko położonych węży przepuszcza. Poszukaj w okolicach zbiorniczka rudawych śladów po wyciekającym płynie chłodniczym. Korek moim zdaniem jest ok.
Brak przyśpieszenia - możliwości jest wiele. Być może zapiekły się kierownice w sprężarce. Przegoń ją porządnie powyżej 3,5k rpm. Możliwe, że się odblokują. Drugą z najczęstszych usterek to luźne węże w układzie dolotowym. Najlepiej podjedź na techa i sprawdź ciśnienie w układzie. Być może nadeszła pora na regenerację turbo.
Pozdrawiam Damian |
| 2017-03-24 10:43 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-07 15:57:11 Hej,
Jeszcze nie sprzedałem gada więc szukam przyczyny utraty płynu.
Wycieków nie widzę jak na razie ale auto chyba osłabło ( czyli ze uszczelka ??? ). Póki co , czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego korek na wyrównawczym jest taki ważny. Zakładam że pełni on zadanie zaworu bezpieczeństwa - upuszcza za wysokie ciśnienie.
A jeśli będzie dziurawy i za bardzo będzie popuszczał to ciśnienie wymagane do poprawnej pracy układu będzie niewłaściwe - ale czy jeśli przy odkręcaniu korka mam b. wyraźny syk i czasem bulgotanie w układzie to oznacza że korek trzyma ?
Jak to jest ?
Pozdrawiam
Piotr
|
| 2014-10-25 23:00 | |
p123
 Warszawa | 2009-07-05 12:57:51 Mój to nie TDS a DTI ale też tracę cierpliwość w zasadzie straciłem już całą ...
Temperatura rośnie do 95 i stoi jak drut , za to oma staje się wołowata kompletnie, do tego pali bezpiecznik od wentylatora IC i znika gdzieś płyn chłodniczy - ale nie całkiem tylko do pewnego poziomu a dokładnie do poziomu : minus 1 litr - tyle dolewam codziennie rano. Poniżej tego poziomu nie schodzi nawet jeśli nie doleję ( ??? ). Oprócz tego autem nie da się przyspieszać tak jak lubię - krótko mówiąc nie rozpedzam się a raczej roztaczam
Rozbiorę ponownie wiatrak IC - był już regenerowany - wie ktoś jaki bezpiecznik tam powinien być ? Znalazłem spalony 15 A, po wymianie wytrzymał dzień, wsadziłem 20 A i też d... większych nie będę wciskał - chyba że ktoś mi uświadomi że oryginał to np 30 A.
Wracając do utraty cierpliwości ...
SPRZEDAJĘ GADZINĘ !!!! - jak kto zainteresowany to rzucę linka do allegro gdzie wisi od tygodnia.
Pozdrawiam
Piotr
|
| 2014-10-25 23:00 | |
zupper LOB MEMBER
 BMW E39 528I Warszawa | 2009-07-04 18:54:19 To i ja dodam swoje 4 pfenigi. Wczoraj w korku gdy na dworzu było piekło wskaznik temperatury kluskofona wszedł na czerwone pole. Zjechałem i dałem odpocząć klusce. W trasie przy jezdzie do 140 km/h temperatura oscyluje wokół 96-98 czego nie uważam za naturalne. W weekend zamierzam przepłukać układ i wyczyścić chłodnicę. Chciałbym jednak korzystając z okazji podpiecia się pod ten wątek spytać w jakich granicach winna oscylować temperatura w kluskofonie Y26SE?
Pozdro ----------------- |
| 2017-04-19 19:42 | |
marian_ek
 Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2008-08-30 09:33:37 @Beny_2_5_TDS
Dzieki za odpowiedz. W sumie sprawa sie wyjasnila. Objawy takie mam od kiedy posiadam ta omege, a jako ze mialem juz wczesniej ome z tym silnikiem wiedzialem, ze cos jest nie tak. Wiec juz okolo rok temu dalem autko do warsztatu na wymiane uszczelki i sprawdzenie szczelnosci glowicy. Warsztat, ktory sprawdza glowice (inny od tego ktory ja zdjal) stwierdzil, ze glowa ok, a nie byla. Bo po zmontowaniu wszystkiego nie bylo poprawy. W srode oma znowu jedzie na zdjecie glowy i tym razem do innego specjalisty od glowic - tym razem napewno skonczy sie spawaniem, bo od ostatniego razu pekniecie sie powiekszylo. Szkoda tylko, ze cala robocizna kosztuje mnie dwa razy i nieszczelnosc glowicy nie zostala wykryta rok temu. Mam nadzieje, ze usluga bedzie wykonana sumiennie i nie bede juz mial z tym problemow. |
| 2010-07-11 08:57 | |
Beny_2_5_TDS
 Opel OMEGA B Kielce | 2008-08-29 23:35:01 Marian_ek.
1. Jadać z dużą prędkością, osiągając wysoką temperaturę wiskoza może się nie załączyć, bo pęd powietrza... obroty, czyste żebra chłodnicy na to czasami nie pozwalają. Zmniejszenie prędkości do np. 80km/h, przy sprawnej wiskozie powoduje jej załączenie...czyli jak powietrze przechodzące przez chłodnicę owiewa ją do temp chyba coś ok. 60C.
Wskazania temp. na desce są zwykle zawyżone (podobno da się to na niej wyregulować). Dokładne wskazanie podaje diagnoskop (gdy sprawny czujnik).
97,5C (?) i jeżeli jeszcze motor jest nieprzegrzany - jeździ np bez pęknięcia głowicy, wskazuje na jakieś niedomaganie układu chłodzenia lub spalania. |
| 2010-09-17 21:09 | |
marian_ek
 Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2008-08-17 09:01:45 Odswierze temat.
Mam dwa pytanka zwiazane z temperatura przy szybkich przejazdach:
1. Czy jadac z wysoka predkoscia gdy silnik nagrzewa sie niebezpiecznie mocno (np. 97,5stopnia wg wskaznika na desce) wisko powinno sie zapiac? U mnie zapina sie dopiero ja stane na chwilke.
2. To samo tyczy sie drugiego biegu wentylatorow na chlodnicy klimy i tego na intercoolerze? Drugi bieg to mi sie ostatnio wogole nie zalacza.
Sprawdze jeszcze cyrkulacje plynu w ukladzie i droznosc chlodnicy, moze plyn poprostu nie wiruje dobrze przez uklad i przy wiekszych predkosciach goroca jago czesc nie dociera do wiska i czujnikow wiatratkow klimatycacji? Pompa wody, termostat i plukanie chlodnicy w poniedzilek.
Dzieki. |
| 2010-07-11 08:57 | |
marian_ek
 Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2007-04-13 23:14:05 We Wrocku w Diagtroniku? Jezeli sie nie myle, to bylo 2 lata temu. |
| 2010-07-11 08:57 | |
arieleb
 omega b kombiwar/asc ... lubin | 2007-04-13 23:07:47 A gdzie robiles tego kompa na 170?? |
| 2010-01-05 23:34 | |
marian_ek
 Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2007-04-13 22:53:14 Spoko spoko, jest tak. Z niemodowanym kompem co bys nie robil wskazowka nie odchyla sie bardziej niz od milimetr od normy, cokolwiek bys nie robil. Mam drugi komputer ktory jest zrobiony na 170 kucy i okolo 320Nm. Na nim przy kilkuminutowym pelnym gazie pod gore potrafi mi sie ruszyc o kilka mm, ale nigdy nie dochodzi do 95 stopni, tak okolo milimetr przed staje i juz sie nie rusza (oma B, Ty masz troszke inaczej wyskalowane). |
| 2010-07-11 08:57 | |
sewcio LOB MEMBER
 C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-04-13 22:01:58 Przyjedź nim kurde do mnie, to Ci pokażę jakie masz wahania... |
| 2017-05-24 12:45 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 5 6 7 8 ] |
|