| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Marcin2M
Ford Escort MK7 Bole ... Kraków | 2007-07-20 13:57:30 Cytat:
| 2007-07-20 09:59:17, semisok pisze:
wiadomo że klima obciąża silnik, ale nie powinna obciążać tak że ciężko jest ruszyć ze skrzyżowania. no i właśnie ja miałem ten problem że trzebabyło wkręcać silnik powyżej 2000 obr żeby ruszyć w miare normalnie, teraz już tego problemu nie ma normalnie puszczam sprzęgiełko troszkę gazu i samochód ładnie przyspiesza - nie trzeba go katować.... |
|
Dziwne zachowanie, ale skoro udalo Ci się rozwiązać problem to tylko się cieszyć. Pytanie jaką funkcję pełni ten czujnik i gdzie jest podpięty. Jeżeli dawał niewłaściwy sygnał to wprowadzał w błąd komp sterujący pracą silnika, stąd osłabienie.
Cytat:
| ...moja dziewczyna ma fusiona 1,4 TDCI 68 KM po włączeniu klimy prawie nie czuć obciążenia - mimo takiego małego silnika i małej mocy, jeżdże czasem renualt megane 1,5 dci i kangoo z tym samym silnikiem o mocy 88 KM i tam też nie czuć istotnej różnicy po włączeniu klimy. Obciążenie jest ale nie wpływa to istotnie na komfort jazdy [ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 10:06:04 ]
|
|
Samochody/silniki o któych piszesz to diesle, które z natury swojej budowy zapewniają wysoki moment obrotowy i moc już przy niskich obrotach, więc działanie klimy bedzie mniej odczuwalne w tych silnikach nawet na wolnych obrotach. Miałem gdzieś charakterystykę momentu i mocy dla 1.6 16Vi z tego co pamiętam, to dopiero po ok 1700 obr/min wystepuje jakaś sensowna wartość tych dwóch parametrów. ----------------- |
2009-11-08 21:44 | |
darmcdoman
MK 7 - 1.8 TD Opole | 2007-07-20 11:37:51 Ja zlacza tej wtyczki czyscilem kiedys preparatami do stykow elektrycznych. Efekt byl taki, ze przestalo mi syczec na podszybiu. Wczesniej, po wylaczeniu auta, nawet gdy nie byla uzywana klima slyszalem bulgotanie i syczenie. Po wyczyszczeniu styku jak reka odjal.
Do tego zaworka dochodzi rurka podcisnienia polaczona z zaworkem podcisnienia przy lewym nadkolu, kolo filtra powietrza.
Po wlaczeniu klimy, ten zawor podciaga linke idaca do pompy wtryskowej (w TD). I dzieki temu zwieksza sie dawka paliwa.
Ale recznie tez mozna podciagnac ta dawke. Przy prawidlowo rozgrzanym silniku wlaczamy klime i wtedy podciagamy linke, krecaca plastikiem na pancerzu. U nie dopiero po podciagnieciu tej linki zaczelo sie w miare normalnie ruszac no i nie czuc ostrego hamowania silnika.
|
2010-09-10 22:36 | |
semisok
ford escort Piastów | 2007-07-20 09:59:17 wiadomo że klima obciąża silnik, ale nie powinna obciążać tak że ciężko jest ruszyć ze skrzyżowania. no i właśnie ja miałem ten problem że trzebabyło wkręcać silnik powyżej 2000 obr żeby ruszyć w miare normalnie, teraz już tego problemu nie ma normalnie puszczam sprzęgiełko troszkę gazu i samochód ładnie przyspiesza - nie trzeba go katować. moja dziewczyna ma fusiona 1,4 TDCI 68 KM po włączeniu klimy prawie nie czuć obciążenia - mimo takiego małego silnika i małej mocy, jeżdże czasem renualt megane 1,5 dci i kangoo z tym samym silnikiem o mocy 88 KM i tam też nie czuć istotnej różnicy po włączeniu klimy. Obciążenie jest ale nie wpływa to istotnie na komfort jazdy [ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 10:06:04 ] |
2010-12-08 09:59 | |
adam_aaa Sympatyk FEFK
FORD FOCUS MK1 Warszawa | 2007-07-20 09:40:03 Cytat:
| 2007-07-17 18:19:33, borys pisze:
powiem tak: jeżeli wszystko działa prawidłowo to sterownik w momencie ostrego przyspieszania powinien automatycznie odłączyć kompresor klimy żeby zapewnić pełną moc dla kół (również podczas ruszania). Podejrzewam że macie coś z elektryką ale co to już trzeba sprawdzić. To jest tak zrobione że włączasz klime i zapominasz o tym bo elektronika steruje sama (zwiększając obroty i odłączając kompresor gdy potrzeba więcej mocy na koła)
|
|
- tego nie jestem pewien i bym chyba polemizowal - w nowym focusie (mal(ej)zonki) z silnikiem w wersji spacerowej (1.4) przy wlaczonej klimie oboroty dramatycznie spadaja i rzeczywiscie czasami trzeba wylaczyc, zeby rozbujac focusa - a focus nowka i tak mial od nowosci, a wiec sprawny
- mam wrazenie, po rozmowie z serwisantami, ktorzy zakladaja kilimy, ze niestety w samochodach ponizej 100 KM zawsze bedzie sie odczuwalo ze klima jest wlaczona - niestety
- a jako przyklad moge podac Cieniasa, ktory z klima (sic!) niestety pod gorke w Wawie na ul. Dolnej przy Pulawskiej (kto zna miejsce - ten wie o co chodzi) niestety nie podjechal - trzeba bylo klime wylaczyc
----------------- __________________
#1368, był Ford Escort 1.6 (1999-2017)
"Mogłem jechać, wyjechać
i stad się oddalić,
ale jednak zostałem
z tymi co zostali." |
2017-03-19 13:12 | |
semisok
ford escort Piastów | 2007-07-20 09:18:08 oczywiście podłączyłem ją, wyjąłem i wsadziłem ponownie - widocznie styki zaśniedziały- od razu lepiej chłodzi. ręce marzną jak się przystawia do wylotów
[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 09:24:40 ] |
2010-12-08 09:59 | |
darmcdoman
MK 7 - 1.8 TD Opole | 2007-07-20 09:01:29 Wyjales wtyczke i dziala Ci klima prawidlowo mimo braku podlaczenia? |
2010-09-10 22:36 | |
semisok
ford escort Piastów | 2007-07-20 08:19:12 z prawej strony akumulatora znajduje się ta wtyczka w obudowie nawiewu. |
2010-12-08 09:59 | |
Marcin2M
Ford Escort MK7 Bole ... Kraków | 2007-07-20 07:40:55 Cytat:
| 2007-07-19 14:56:51, semisok pisze:
...wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc.....
|
|
Gdzie w podszybiu jest taka wtyczka i od jakiego czujnika? ----------------- |
2009-11-08 21:44 | |
semisok
ford escort Piastów | 2007-07-19 14:56:51 dzisiaj cały dzień samochód dział poprawnie klima też, brak obciążania silnika, rusza się tak jakby nie było wlączonej klimy. wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc. dzisiaj jeszcze wymieniłem termostat i wskaźnik cały czas jest na literce R ani drgnie. więc chyba problem zażegnany, zobaczymy jak będzie później |
2010-12-08 09:59 | |
semisok
ford escort Piastów | 2007-07-18 19:36:49 może jeszcze ktoś będzie wiedział.
mam taką dużą okrągłą niebieską wtyczkę które przypięta jest do pasa przedniego, kable wchodzące są koloru fioletowo-czarnego a wychodzące jeden grubszy fioletowy idzie do termostatu a drugi cieńczy fioletowy mam urwany i nie wiem gdzie powinien iść - szukałem wszędzie i nigdzie nie moge znaleźć dla niego miejsca. może ktoś będzie wiedział do czego ten kabelek powinien być podłączony. |
2010-12-08 09:59 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|