Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Problem z klimą

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-07-20 13:57:30

Cytat:
2007-07-20 09:59:17, semisok pisze:
wiadomo że klima obciąża silnik, ale nie powinna obciążać tak że ciężko jest ruszyć ze skrzyżowania. no i właśnie ja miałem ten problem że trzebabyło wkręcać silnik powyżej 2000 obr żeby ruszyć w miare normalnie, teraz już tego problemu nie ma normalnie puszczam sprzęgiełko troszkę gazu i samochód ładnie przyspiesza - nie trzeba go katować....


Dziwne zachowanie, ale skoro udalo Ci się rozwiązać problem to tylko się cieszyć. Pytanie jaką funkcję pełni ten czujnik i gdzie jest podpięty. Jeżeli dawał niewłaściwy sygnał to wprowadzał w błąd komp sterujący pracą silnika, stąd osłabienie.


Cytat:
...moja dziewczyna ma fusiona 1,4 TDCI 68 KM po włączeniu klimy prawie nie czuć obciążenia - mimo takiego małego silnika i małej mocy, jeżdże czasem renualt megane 1,5 dci i kangoo z tym samym silnikiem o mocy 88 KM i tam też nie czuć istotnej różnicy po włączeniu klimy. Obciążenie jest ale nie wpływa to istotnie na komfort jazdy [ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 10:06:04 ]



Samochody/silniki o któych piszesz to diesle, które z natury swojej budowy zapewniają wysoki moment obrotowy i moc już przy niskich obrotach, więc działanie klimy bedzie mniej odczuwalne w tych silnikach nawet na wolnych obrotach. Miałem gdzieś charakterystykę momentu i mocy dla 1.6 16Vi z tego co pamiętam, to dopiero po ok 1700 obr/min wystepuje jakaś sensowna wartość tych dwóch parametrów.

-----------------
2009-11-08 21:44
  
 
 2007-07-20 11:37:51

Ja zlacza tej wtyczki czyscilem kiedys preparatami do stykow elektrycznych. Efekt byl taki, ze przestalo mi syczec na podszybiu. Wczesniej, po wylaczeniu auta, nawet gdy nie byla uzywana klima slyszalem bulgotanie i syczenie. Po wyczyszczeniu styku jak reka odjal.

Do tego zaworka dochodzi rurka podcisnienia polaczona z zaworkem podcisnienia przy lewym nadkolu, kolo filtra powietrza.
Po wlaczeniu klimy, ten zawor podciaga linke idaca do pompy wtryskowej (w TD). I dzieki temu zwieksza sie dawka paliwa.
Ale recznie tez mozna podciagnac ta dawke. Przy prawidlowo rozgrzanym silniku wlaczamy klime i wtedy podciagamy linke, krecaca plastikiem na pancerzu. U nie dopiero po podciagnieciu tej linki zaczelo sie w miare normalnie ruszac no i nie czuc ostrego hamowania silnika.
2010-09-10 22:36
  
 
 2007-07-20 09:59:17

wiadomo że klima obciąża silnik, ale nie powinna obciążać tak że ciężko jest ruszyć ze skrzyżowania. no i właśnie ja miałem ten problem że trzebabyło wkręcać silnik powyżej 2000 obr żeby ruszyć w miare normalnie, teraz już tego problemu nie ma normalnie puszczam sprzęgiełko troszkę gazu i samochód ładnie przyspiesza - nie trzeba go katować. moja dziewczyna ma fusiona 1,4 TDCI 68 KM po włączeniu klimy prawie nie czuć obciążenia - mimo takiego małego silnika i małej mocy, jeżdże czasem renualt megane 1,5 dci i kangoo z tym samym silnikiem o mocy 88 KM i tam też nie czuć istotnej różnicy po włączeniu klimy. Obciążenie jest ale nie wpływa to istotnie na komfort jazdy

[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 10:06:04 ]
2010-12-08 09:59
  
 
 2007-07-20 09:40:03

Cytat:
2007-07-17 18:19:33, borys pisze:
powiem tak: jeżeli wszystko działa prawidłowo to sterownik w momencie ostrego przyspieszania powinien automatycznie odłączyć kompresor klimy żeby zapewnić pełną moc dla kół (również podczas ruszania). Podejrzewam że macie coś z elektryką ale co to już trzeba sprawdzić. To jest tak zrobione że włączasz klime i zapominasz o tym bo elektronika steruje sama (zwiększając obroty i odłączając kompresor gdy potrzeba więcej mocy na koła)



- tego nie jestem pewien i bym chyba polemizowal - w nowym focusie (mal(ej)zonki) z silnikiem w wersji spacerowej (1.4) przy wlaczonej klimie oboroty dramatycznie spadaja i rzeczywiscie czasami trzeba wylaczyc, zeby rozbujac focusa - a focus nowka i tak mial od nowosci, a wiec sprawny

- mam wrazenie, po rozmowie z serwisantami, ktorzy zakladaja kilimy, ze niestety w samochodach ponizej 100 KM zawsze bedzie sie odczuwalo ze klima jest wlaczona - niestety

- a jako przyklad moge podac Cieniasa, ktory z klima (sic!) niestety pod gorke w Wawie na ul. Dolnej przy Pulawskiej (kto zna miejsce - ten wie o co chodzi) niestety nie podjechal - trzeba bylo klime wylaczyc


-----------------
__________________
#1368, był Ford Escort 1.6 (1999-2017)

"Mogłem jechać, wyjechać
i stad się oddalić,
ale jednak zostałem
z tymi co zostali."
2017-03-19 13:12
  
 
 2007-07-20 09:18:08

oczywiście podłączyłem ją, wyjąłem i wsadziłem ponownie - widocznie styki zaśniedziały- od razu lepiej chłodzi. ręce marzną jak się przystawia do wylotów



[ wiadomość edytowana przez: semisok dnia 2007-07-20 09:24:40 ]
2010-12-08 09:59
  
 
 2007-07-20 09:01:29

Wyjales wtyczke i dziala Ci klima prawidlowo mimo braku podlaczenia?
2010-09-10 22:36
  
 
 2007-07-20 08:19:12

z prawej strony akumulatora znajduje się ta wtyczka w obudowie nawiewu.
2010-12-08 09:59
  
 
 2007-07-20 07:40:55

Cytat:
2007-07-19 14:56:51, semisok pisze:
...wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc.....


Gdzie w podszybiu jest taka wtyczka i od jakiego czujnika?

-----------------
2009-11-08 21:44
  
 
 2007-07-19 14:56:51

dzisiaj cały dzień samochód dział poprawnie klima też, brak obciążania silnika, rusza się tak jakby nie było wlączonej klimy. wczoraj wyciągnęłem wtyczke od czujnika klimy tego w podszybiu mogło to pomóc. dzisiaj jeszcze wymieniłem termostat i wskaźnik cały czas jest na literce R ani drgnie. więc chyba problem zażegnany, zobaczymy jak będzie później
2010-12-08 09:59
  
 
 2007-07-18 19:36:49

może jeszcze ktoś będzie wiedział.
mam taką dużą okrągłą niebieską wtyczkę które przypięta jest do pasa przedniego, kable wchodzące są koloru fioletowo-czarnego a wychodzące jeden grubszy fioletowy idzie do termostatu a drugi cieńczy fioletowy mam urwany i nie wiem gdzie powinien iść - szukałem wszędzie i nigdzie nie moge znaleźć dla niego miejsca. może ktoś będzie wiedział do czego ten kabelek powinien być podłączony.
2010-12-08 09:59
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM