2007-09-27 21:36:11
1. Odkrecasz korek od plynu chlodniczego.
2. Odkrecasz maly plastikowy korek w lewy dolnym rogu chlodnicy (stojac plecami do przodu samochodu), nie potrzeba do tego zadnych narzedzi. Jezeli masz zgrabne rece i palce i nie dbasz o srodowisko mozesz zrobic to schylajac sie pod auto, ale z kanalu jest duzo wygodniej.
3. Po zlaniu plynu zakrecasz ten maly koreczek przy choldnicy.
4.Teraz pora odkrecic termostat. Znajduje sie z przodu silnika, na prawo od pompy wtryskowej pod taka metalowa obudowa (podobno wystepuja tez plastikowe). Do jej odkrecenia potrzebny jest klucz rozmiar 10, dla wlasnej wygody proponuje uzyc grzechotki.
5. Po odkreceniu obudowa 'odpadnie' od silnika i zobaczysz termostat. Wyjmujesz go razem z uszczelka (taki o-ring) i zakladasz nowy.
6. Przykrecasz w/w obudowe, mocno aby nie cieklo.
7. Zalewasz plyn chlodniczy i zakrecasz korek.
Przed zalaniem plynu mozesz przeplukac caly uklad, nie polecam wody bo wytraca sie z niej kamien.
To by bylo na tyle, mam nadzieje ze dosc jasno sie wyrazilem

jakby cos to pytaj
-----------------
www.motorlublin.com
był poczciwy Escort - jest SAABinka :)