Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Montowanie radia wg Alexii :P

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-10-06 11:38:11

Daras, to połącz żółty i czerwony razem, bez odpinania ich od instalacji auta. I jak zewrzesz stały w kostce z załączanym po stacyjce w kostce, to kluczyk ci będzie potrzebny tylko do zdejmowania blokady z koła kierownicy. Auto będzie zasilane jak po przekręceniu kluczyka, tyle tylko, że cały prąd będzie walił od bezpieczników do kostki radia i z kostki radia na całe auto tymi dwoma cienkimi przewodami. Zwarcia wprawdzie nie będzie ale pożar niemal gwarantowany...
2009-12-04 23:37
  
 
 2007-10-06 01:29:35

Jeśli radio nie trzyma pamięci to należy zamienić podłaczenie kabelków zółtego z czerwonym. Ale wówczas radio nie bedzie grał bez kluczykwa w stacyjce. Jesli chcesz mieć taka możliwość to tak jak przedmówcy pisali połącz czerwony z żółtym.

PS. Zwarcie będzie tylko wtedy, jak podłączysz czerwony, albo żółty do czarnego


-----------------
2025-01-04 19:18
  
 
 2007-10-06 01:02:55

Fałsz. Bo w aucie masz jeden plus. I ile byś tych plusów ze sobą połączyła, to nie podniesiesz przez to napięcia, ani nie zrobisz zwarcia (chyba, że połączysz plus do masy). Tyle tylko, że możesz pozwierać ze sobą różne obwody w aucie. I tak łącząc od strony auta plus stały i plus po stacyjce, podasz zasilania na obwody auta "od tyłu" czyli z pominięciem stacyjki (obwody załączane w aucie poprzez przekręcenie kluczyka otrzymają stałe od strony załączanej). Jeśli chcesz mieć radio niezależne od stacyjki, to łączysz żółty i czerwony od strony radia i podłączasz go do stałego zasilania w samochodzie. Przewód na którym pojawia się zasilanie po stacyjce pozostawiasz niepodłączony (niczemu to nie szkodzi).
A jeśli radio ma się załączać i wyłączać z kluczykiem, to stały do stałego, "po stacyjce" do "po stacyjce". Jak gubi ustawienie po wyłączeniu zasilania, to kabelki zamienić miejscami i po kłopocie. Takie zamienianie zasilań nie niesie żadnego zagrożenia dla radia.
2009-12-04 23:37
  
 
 2007-10-05 21:50:25

ehmmmm a slyszalam, ze po podlaczeniu kabelkow (czerwony z zoltym) moze dojsc do spiecia i w konsekwencji spaleniu radia, jesli bede sluchac radia przy przekreconym raz kluczyku i jak bedzie glosno gralo? falsz czy prawda? ;/
 
  
 
 2007-10-05 17:35:07

A nie prościej było napisać: żółty - memory, czyli podtrzymanie pamięci. I na nim ma być PRZEZ CAŁY CZAS napięcie. A czerwony, to ACC - czyli załączanie po stacyjce. I cała filozofia będzie w tym przypadku polegać na zamianie miejscami tych dwóch przewodów. A co na nich występuje, to można sobie sprawdzić kawałkiem przewodu i żaróweczką. Przy takim podłączeniu będzie radio zależne od stacyjki - wyciągasz kluczyk, przestaje grać. Jak chcesz mieć radio niezależne, to idące z radia przewody czerwony i żółty podłączasz pod stałe zasilanie w aucie. NIE WOLNO MOSTKOWAĆ przewodu ze stałym zasilaniem i zasilaniem po stacyjce od strony auta! W ten sposób ominiesz stacyjkę i auto będzie cały czas zachowywało się jakby był przekręcony kluczyk w stacyjce. Tyle tylko, że całe zasilanie pójdzie wtedy przewodem zasilającym radio.
2009-12-04 23:37
  
 
 2007-10-05 11:46:34

no ale najpierw musieliby sie umowic na kawe zeby omowic strategie instalacji radia, a pozniej na kolacje zeby uczcic sukces

-----------------
2024-06-20 20:41
  
 
 2007-10-05 11:40:50

Ja tam nie wiem ale do Warszawy zawitał Kainek. Może ma jednak nadzieję na tą kawę?
Ale najpierw musi rozwiązać sprawę radia.....
2022-10-28 11:08
  
 
 2007-10-05 11:21:28

nie ... to wina przejsciowki. Problem mozna rozwiazac mostkujac przewod czerwony z zoltym (wg specyfikacji ISO czerwony +12, zolty +12 dla podtrzymania pamieci) problem polega na tym ze na +12 zoltym musi byc caly czas zasilanie. Jednak jest to rozwazanie czysto teoretyczne, bo co producent to inne oznaczenia przewodow. Jezeli zmostkowanie zoltego z czerwonym nie pomoze to bedziesz musiala podlaczyc przewod zolty do zasilania bezpoosrednio z instalacji w obwod, w ktorym caly czas jest napiecie +12. (trzeba sobie wziac mierniczek i posprawdzac ) zwykle jednak na czerwonym jest +12 caly czas dlatego mostek powinien zadzialac. JEDNA WAZNA SPRAWA !!!! ZANIM ZACZNIESZ COS MOSTKOWAC POSPRAWDZAJ MIERNIKIEM ZEBYS NIE NAROBILA SOBIE KLOPOTOW !!!! tak profilaktycznie

-----------------
2024-06-20 20:41
  
 
 2007-10-05 10:32:40

radio zamontowane, dziala, ale...
niestety jest jedno 'ale'. po odcieciu mu pradu traci pamiec, kabelki sa wszystkie prawidolowo podpiete i na wszystkich jest prad, wiec niby powinno wszystko dzialac. czy to moze byc wina radia?
 
  
 
 2007-09-28 20:44:18

Jak się was czyta, to ręce opadają... Gniazdo od radia na przewodzie, radio kieszeniowe i inne "ciekawe teorie... Mądrych to aż miło posłuchać...
O tu:
Przejściówka
gotowa przejściówka. Z jednej strony wpina się kostkę z radia, a drugą w radio i pozamiatane. Montaż - około 30 sekund.





[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-09-28 20:47:04 ]
2009-12-04 23:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM