Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jaki olej?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-10-08 12:31:09

Cytat:
2007-10-04 10:30:19, DzikusPL pisze:
jak Owsiak powiada róbta co chceta, ale ja nie zamierzam jeździć na innym niż mineralny, miałem za dużo przykładów że po syntetyku silnik zaczął przeciekać i powrót na mineralny już tego nie zmienił, poprostu syntetyk wypłukiwał silniki i już się nie dało tego uszczelnić, syntetyk ma na pewno nieco lepsze smarowanie ale po mineralnym nie cieknie



Fakt że jest ryzyko, dlatego warto się 3 x zastanowić i 5 x przemyśleć jaki jest silnik. Ja na 4 auta w 2 lałem minerał a w 2 półsyntetyk. Do auta drugiej połówki też leję półsyntetyk. Zawsze było wszystko w porządku. Nigdy się nie odważyłem zalać syntetyka do już lekko przechodzonego auta.

-----------------
www.faveo.com.pl
2013-09-13 14:35
  
 
 2007-10-04 10:30:19

jak Owsiak powiada róbta co chceta, ale ja nie zamierzam jeździć na innym niż mineralny, miałem za dużo przykładów że po syntetyku silnik zaczął przeciekać i powrót na mineralny już tego nie zmienił, poprostu syntetyk wypłukiwał silniki i już się nie dało tego uszczelnić, syntetyk ma na pewno nieco lepsze smarowanie ale po mineralnym nie cieknie

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2007-10-04 07:53:52

Cytat:
2007-10-03 23:52:27, Wojo pisze:
.... Aha, nie słyszałem o dobrym Lotosie... gdzie takiego można kupić?


Na zasadzie: "tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie". Ja na oleju nie oszczędzam i leję Valvoline lub Forda.
2024-07-06 23:09
  
 
 2007-10-03 23:52:27

Jak zatyrany silnik to stanowczo mineralny, nie syntetyk... Jak silnik w dobrym stanie odwrotnie.

Faktycznie, przebieg przebiegowi nie równy, a liczy sie stan silnika. Natomiast jak sam napisałeś, wyeksploatowany silnik na syntetyku zacznie zaraz cieknąć. Ale nie pisz, że jak suchy to tylko mineralny! Nowe silniki jeżdżą na minerałach? Trzeba rozróżnić czy suchy, czy w dobrym stanie. Jeśli w dobrym lać syntetyk albo pół, jak suchy ale zatyrany, co żadko sie zdarza, to owszem mineralny. Ale mówmy o stanie silnika nie o tym czy jest suchy. Bo jedno pociąga za sobą drugie, ale na odwrót już nie koniecznie.

Ja poleciłbym półsyntetyk, fordowski jest OK.

Aha, nie słyszałem o dobrym Lotosie... gdzie takiego można kupić?




-----------------
www.faveo.com.pl
2013-09-13 14:35
  
 
 2007-10-03 23:22:30

No właśnie kolega ziebowy ma racje. DzikusPL coś pokręciłeś wszystko na odwrót

-----------------
2014-11-08 00:27
  
 
 2007-10-03 17:21:40

Cytat:
2007-10-03 16:36:23, DzikusPL pisze:
jak już pisałem syntetyki wypłukują silnik, z większym kilometrarzem wcale nie musi być bardziej zużyty, bo to zależy ajk się eksploatowało silnik, na jakich olejach, jak się jeździło samochodem (agresywnie czy łagodnie), jakie części zamienne i eksploatacyjen były stosowane, jak często były wymieniane, bywa i tak że silnik po 200tkm jest mniej zuzyty od tego po 100tkm, kwestia jak był użytkowany, syntetyki zapewniają lepsze smarowanie w przypadku nieco "wytartych" silników ale mogą szybko doprowadzić do dość znacznych przecieków oleju z silnika (wielokrotnie już to widziałem jak po przesiadce na syntetyk silnik po 20-30 tysiącach zaczyna powoli przeciekać) dlatego jest zasada że póki silnik jest suchy i czysty powinno się jeździć na mineralnym, silnik dłużej pochodzi,


Chyba kompletnie na odwrót.
Syntetyk jest najbardziej rzadki, czyli najlepiej stosować do silników z małym przebiegiem.
Półsyntetyk po 100 tys km
A mineralny uszczelnia silnik gdy są wycieki i auto ma przejechane 200 tys km.
A tu cytuje kolegę Shaq, znalazłem jego opis na forum:
"Oleje rozpoznajemy po oznaczeniach na opakowaniach.

Oleje określane są najczęściej według dwóch norm: SAE i API

W SAE pierwsza cyfra określa najniższą temperaturę w jakiej można stosowac dany olej (po niej jest literka W), a druga maksymalną. Jako że większość olei jest wielosezonowa, więc na większości są dwie cyferki
Dla temperatur ujemnych jest że "0" odpowiada temperaturze -35 stopni, "5" to temp -30 i tak dalej (co 5 po 5)
Dla temperatur dodatnich z kolei "50" odpowiada temperaturze 50 stopni, "40" to już 35 stopni (czyli co 10 po 15)

W normie API mamy podział za pomocą literek
Pierwsza określa czy olej jest do Deisla czy benzyniaka
S - benzyna
C - wysokoprężny
Literka która występuje za tymi literkami określa jakość oleju. Im wyższa literka z alfabetu tym olej lepszy jakościowo"

Czy jednak coś pomyliłem??
2008-09-29 21:44
  
 
 2007-10-03 17:17:29

Ja urzywam fordowskich olei - sa nie drogie i dobre.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2007-10-03 17:06:26

Ja również polecam valvoline max life

-----------------
... a z okna mam widok na morze bałtyckie !!
2016-04-25 23:30
  
 
 2007-10-03 16:36:23

Cytat:
2007-10-03 13:07:43, markocieszyn pisze:
a nie odwrotnie??



jak już pisałem syntetyki wypłukują silnik, z większym kilometrarzem wcale nie musi być bardziej zużyty, bo to zależy ajk się eksploatowało silnik, na jakich olejach, jak się jeździło samochodem (agresywnie czy łagodnie), jakie części zamienne i eksploatacyjen były stosowane, jak często były wymieniane, bywa i tak że silnik po 200tkm jest mniej zuzyty od tego po 100tkm, kwestia jak był użytkowany,
syntetyki zapewniają lepsze smarowanie w przypadku nieco "wytartych" silników ale mogą szybko doprowadzić do dość znacznych przecieków oleju z silnika (wielokrotnie już to widziałem jak po przesiadce na syntetyk silnik po 20-30 tysiącach zaczyna powoli przeciekać)
dlatego jest zasada że póki silnik jest suchy i czysty powinno się jeździć na mineralnym, silnik dłużej pochodzi,

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2007-10-03 13:26:08

ja do esiny wlewam mineralny olej i jest gitara denerwuje mnie tylko zmiana co 10 tys km
 
 
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM