| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2007-11-08 22:00:34 u mnie problem buczenia rozwiązany, po prostu rozrząd, rozciągnął się przeskoczył i już nie buczy, ciekawe jak będzie chodził trzeci silnik... |
| 2010-08-05 15:26 | |
domel99
 Omega B 2.5TDS Grójec | 2007-10-03 22:45:15 Wczesniej jezdzilem kilkoma innymi samochodami i z mojego doswiadczenia wynika ze,, buczenie'' powoduje zuzycie ktoregos z lozysk (jakieko kolwiek) a wydawanie przez zuzyte lozysko tego dzwieku przy roznych obrotach jest zalezna od wielkosci tego lozyska i jego zuzycia(wchodzenie w rezonans).Wiec jezeli na postoju nie ma przy tych(podanych przez Ciebie) obrotach silnika buczenia to nalezy skoncentrowac sie na lozyskach kol,moscie,lozysku doporowym itp czesciach.
P.s napisales ze wymieniles pasek bez napinacza wiec tez moze w tym byc problem paski i napinacze ida w parze wiec jezeli pasek kwalifikuje sie do wymiany to i automatycznie napinacz,ja chcialem zaoszczedzic na napinaczu od paska klimy i niestety sie nie udalo nowy pasek zjadl stary napinacz i odwrotnie,warto tez by wjechac na kanal i sprawdzic poduchy silnika , skrzyni,i podwieszenia wydechu, tak dla pewnosci.(zakladam ze ogumienie w samochodzie jest ok  )
Pozdrawiam |
| 2010-03-22 22:30 | |
jargrom
 Opel Omega B 2,5 td wrocław | 2007-10-03 21:15:05 u mnie buczenie zanikło po wywarzeniu wału napędowego
buczało między 80-90 km/h i też mrowiło w srodkowym tunelu
pozdrawiam
|
| 2011-10-15 17:18 | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2007-10-02 11:56:10 Cytat:
| 2007-10-02 11:25:06, pxj pisze:
Odświeżę temat. W moim przypadku buczenie ustało po wymianie koła zamachowego, a że miało duże luzy, to prawdopodobnie z niego przenosiły się jakieś wibrację, ogólnie zrobiło się dużo ciszej.
|
|
u mnie też buczy, opisywałem w innych wątkach ale nikt nic konkretnego nie wymyślił, u mnie zaś buczy w okolicy 2200 z tym że u mnie i czuć mrowienie na tyłku i na podłokietniku a czasem zabrzeczy plastik w okolo kierownicy, sam podejrzewam koło zamachowe, raz juz było wymieniane na używke:| pare majstrów sprawdzało słuchowo i oczywsaicie rozkladaja rece  |
| 2010-08-05 15:26 | |
pxj
 Omega 2,5 TD Katowice | 2007-10-02 11:25:06 Odświeżę temat.
W moim przypadku buczenie ustało po wymianie koła zamachowego, a że miało duże luzy, to prawdopodobnie z niego przenosiły się jakieś wibrację, ogólnie zrobiło się dużo ciszej.
|
| | |
Beny_2_5_TDS
 Opel OMEGA B Kielce | 2007-02-15 09:19:37 Przypomniałem sobie ten post o "buczeniu"  w 2,5 TD.
Jeżeli stało się tak po wymianie napinacza i paska, to na 80% winą jest któreś łożysko.
U mnie, czego nie podejrzewałem - po roku czasu od regeneracji alternatora zatarło się, ze względu na symboliczną ilość smaru. Pasek miał opór na kole od alternatora i niestety, nie był to objaw "docierania się nowego paska".
Dźwięk stawał sie coraz głośniejszy i samochód "fajnie" buczał... rodem z MAD MAXA  Jeszcze ileśset kilometrów i pewnie zerwałoby by pasek.
Wymiana ferelnego łożyska, wiadomo - pomogła.
Aby zdiagnozować, które łozysko padło, wystarczy odprężyć napinacz, zbadać luzy boczne i opór przy kręceniu się poszczególnych kółek/rolek.
Wskazane jest przy tym ocenić "słuchowo" czy buczenie ustało, na chwilę odpalając silnik. Jednak niesie to pewne ryzyko, że nie napięty pasek zostanie wciągnięty i coś urwie, zatem najlepiej przed takim "odpaleniem" jest go zdjąć. |
| 2010-09-17 21:09 | |
olo_70
 Omega C Ustroń | 2006-12-22 20:58:01 Powiem tak przy kupnie miałem wrażenie że sprzęgło późno "łapie" ale przedtem jeździłem benzyniakami więc wszyscy mówili - wiesz musisz się przyzwyczaić, ale jak szwagier co jeździ dieslem pierwszy raz wsiadł i przy ruszaniu mu zgasł powiedział " coś późno łapie ale może to kwestia przyzwyczajenia " to pomyślałem że coś może jednak jest na rzeczy, a teraz dużo osób podpowiada w związku z tym buczeniem żeby sprawdzić sprzęgło więc trza będzie zerknąć, dzięki za sugestie.
Wesołych Swiąt i Szczęśliwego Nowego Roku!!! ----------------- kombi 2,5 TD 1999 |
| 2007-06-30 23:45 | |
arturlobodzinski
 honda accord executive warszawa | 2006-12-22 13:42:42 Olo, sprawdź sprzęgło....miałem podobnie i Vino na forum zasugerował sprzęgło. Po wymianie było ok.
Sprawdź w którym miejscu łapie ci, gdy zmieniasz biegi. |
| 2011-05-03 21:04 | |
pxj
 Omega 2,5 TD Katowice | 2006-12-22 00:02:17 Z tą poduszką silnika to może faktycznie coś jest, bo ja tez miałem wymienianą jedna zlewej strony, tylko buczenia nie było odrazu po wymianie tylko pojawiło sie później tzn. po około 2 miesiącach. Wymieniłbym profilaktycznie drugą tylko one są dosyć drogie. |
| | |
jargrom
 Opel Omega B 2,5 td wrocław | 2006-12-21 08:08:42 Omega B 2,5td
Ja mam podobny problem a może nawet taki sam
U mnie po wymianie podpory wału przez jakieś dwa tygodnie tego buczenia nie było (nowa guma w podporze) ale teraz znowu jest więc to na pewno związane jest gdzieś z przeniesieniem napędu
u miie też była wymieniana ( lewa ) poduszka silnika
Zauważyłem też że u mnie była spawana łapa skrzyni biegów może tutaj gdzieś coś pręży i powstaje taki dzwięk lub coś wpada w lekkie drgania
Będę sprawdzał i szukał dalej
pozdrawiam
|
| 2011-10-15 17:18 | |
olo_70
 Omega C Ustroń | 2006-12-20 22:29:25 A więc byłem u mechanika i po wymianie rolek,napinacza,paska buczy dalej, ale tak naprawdę nie liczyłem że po wymianie ww. części coś się zmieni, bo to było jedno a buczenie to była druga sprawa, byłem jeszcze u paru innych "znawców" i wygląda to na szukanie igły w stogu siana, ale jest a w zasadzie wyszło jeszcze jedno podejrzenie co do tego buczenie mianowicie okazało się że poduszka pod silnikiem była wymieniana ale... tylko jedna a z tego co się orientowałem to wszyscy mówią że powinno się wymienic komplet więc... już sam nie wiem, jak coś w temacie ruszy dam znać.
----------------- kombi 2,5 TD 1999 [ wiadomość edytowana przez: olo_70 dnia 2006-12-20 22:34:56 ] |
| 2007-06-30 23:45 | |
Beny_2_5_TDS
 Opel OMEGA B Kielce | 2006-12-20 11:03:23 Tak, zgadza się po wymianie napinacza i paska wielorowkowego, mam stale słyszalne buczenie. Jest to dzwięk jaki wytwarza "przewijanie" się paska po starych rolkach i łożyskach.
Jak się dotrze... zapewne się to uciszy. Nie wiem jaki potrzebny jest do tego przebieg ale po 10tyś km nadal słychać ten pasek (bzyczenie).
Stary napinacz miał duże drgania (nierownomierne napięcie paska) i pasek nie buczał bo był słabo naciągniety. Zmieniłem napinacz na używany z dobrą sprężyną w amortyzatorku. Docisk pasek jest na tyle mocny, że nie ma obaw na "wyprostowanie" się napinacza i zluzowania paska.
Jeżeli ewidentnie rolka napinacza nie "skacze" powyżej ~3mm i nie ma znacznych luzów na łożysku rolki - nie ma potrzeby jego wymiany.
Trzeba uważać - koszt nowego napinacza jest spory.... mechanik wciskając zamiennik jako "oryginał" będzie miał niezłą przebitkę.
Pozdrawiam |
| 2010-09-17 21:09 | |
pxj
 Omega 2,5 TD Katowice | 2006-12-20 02:23:03 U mnie też silnik buczyw tym zakresie obrotów, na postoju też tyle że ciszej. Buczenie słychać przy normalnej jeździe, jak i przy hamowaniu silnikiem. Zauważyłem że jak go trochę przegonie tak okoł 4tyś obr. to przez jakiś czas buczenie jest wyraźnie cichsze. olo_70 napisz co ci powiedział ten mechanik? |
| | |
olo_70
 Omega C Ustroń | 2006-11-24 21:33:33 Jeszcze takie małe wyjaśnienie wibracji ani dragań nie ma tylko to buczenie i reszta jw. W poniedziałek jadę do mechaniora ciekawe jaka będzie jego diagnoza ----------------- kombi 2,5 TD 1999 |
| 2007-06-30 23:45 | |
guuma
 omega b 2,5 td kombi zielona góra | 2006-11-24 18:03:59 Witam, jesli na postoju nie buczy w tych zakresach obrotów jak opisałes to tak mysle ze nie jest to wina silnika tylko elementów przenoszenia napedu , czyli koło zamachowe jest w nim wbudowany amortyzator drgan , tarcza sprzegła , w samej skrzyni biegów nic nie powinno byc nie tak , ale sprawdz tez wał , sprzegiełka gumowe mocujace wał , |
| 2008-03-20 14:18 | |
Browarny
 OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-11-24 13:13:40 Przyczyny wibracji w pewnym zakresie obrotów (i dźwięki z tym związane) mogą być różne.
U mnie np. wibrowała po wymianie metalowa rurka z recyrkulacji spalin (nówka zresztą), innym razem znów jakiś pzrwewód z tyłu za silnikiem już nie pamiętam z czego, pewnie z klimy.
Posprawdzaj czy metalowe przewody nie opierają się gdzieś o silnik i ewentualnie podłóż dla próby coś elastycznego.
|
| 2007-11-15 20:08 | |
olo_70
 Omega C Ustroń | 2006-11-21 20:25:50 Na postoju jest cisza, nie buczy ----------------- kombi 2,5 TD 1999 |
| 2007-06-30 23:45 | |
arturlobodzinski
 honda accord executive warszawa | 2006-11-21 12:30:58 Czy buczenie pojawia się tylko w czasie jazdy? Czy na postoju, zwiększając obroty, też słyszsz to? Jeśli nie, to zwróć uwagę na sprzęgło. |
| 2011-05-03 21:04 | |
olo_70
 Omega C Ustroń | 2006-11-21 10:22:20 Dobrze, ale nie rozumiem czemu ten odgłos wystepuje tylko w tym przedziale obrotów (jak pisałem 1800-2000) i bez wzgledu też czy silnik jest ciepły czy zimny, czy właśnie wiskoza może być przyczyną? ale jeżeli tak, to bedzie trzeba też sprawdzić. Dzięki za wskazówki. ----------------- kombi 2,5 TD 1999 |
| 2007-06-30 23:45 | |
sewcio LOB MEMBER
 C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-11-21 09:41:17 Sprawdź wiskoze, może masz zapieczoną i kręci się na maxa. |
| 2017-05-24 12:45 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|