2008-01-03 22:52:58
Przde wszystkim wszystkim dziękuję za szybka reakcję.
Fakt że zapomniałem dodać, że chodzi o mk6 (ale i orion później już był oferowany jako escort

).
W kwestii zegarów to pewnie zrobię tak, że poszukam benzynowych z podziałką do 220 a jeśli obrotek będzie oszukiwał to pogmeram w bebechach (chociaż jeśli silniki wszystkie mają po 4 cylindry to pewnie nie będzie tak źle).
Jeśli chodzi o wspomaganie to myślałem o zastosowaniu pompy wspomagania z Ka plus wspornik i maglownica z escorta. Powinno być niemal plug and play (najwyżej dorobię węże, ale to nie problem). Jak się za to wezmę obiecuję fotorelację, bo ja autkiem zrobiłem póki co 30 km (teraz stoi i czeka na wymianę sprzęgła), ale z uwagi na to, że czasem żona będzie nim gdzieś jechać to wspomaganie jest KONIECZNOŚCIĄ i przyznam, że filozofia forda jest dla mnie bez sensu. Ja rozumiem oszczędność, ale 1,3 na trasę sie totalnie nie nadaje, a w mieście bez wspomagania jest strasznie upierdliwy.
Tak przy okazji - próbował ktoś z Was dłubać w tym silniku? To prosta konstrukcja, ale 60 KM z 1,3 nie jest zbyt wygórowaną wartością. W GA14DE nissana ze standardowych 75 KM poprzez tylko dłubnięcie głowicy i wymianę wałków na takie z 1,6 można uzyskać ponad 100 KM (a to 1,4), przy czym silnik nic nie traci na kulturze pracy i spalaniu