Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zasilanie haka do przyczepy

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-12-31 09:35:22

Witam

Mam pytanie dotyczące podłączenia elektryki do haka... zaznaczę, że szukałem w archiwum i nie znalazłem tam odpowiedzi.

Rozważam przypadek w którym chciałbym się sam podłączyć z kablami bez udziału Specjalistów – mechaniorów, do wiązki przewodów znajdującej się w „okolicach nadkola” po lewej stronie bagażnika...

Dodatkowo muszę wymyślić jakiś patent... bo część przyczep, które potencjalnie chciałbym ciągnąć ...ma zasilanie pozycyjnych z jednego przewodu a niektóre przyczepy mają oddzielnie lewą i prawą stronę.

Ale zastanawiam się czy mając podłączone do instalacji samochodu dodatkowe światła stopu [te w klapie bagażnika] instalacja wytrzyma takie obciążenie ?
W przypadku świateł stopu będzie to u mnie 6 żarówek x 21W = 126W
Nie pamiętam czy: pozycyjne, stop, kierunki w samochodzie podłączone są do oddzielnych przewodów masowych czy nie...? Bo jeżeli to wszystko wisi na wspólnym przewodzie masowym i dodatkowo dojdzie obciążenie przyczepą to ...cieńko to widzę

W ostatnich modelach samochodu Polonez był montowany jakiś specjalny włącznik/przełącznik do zasilania gniazda przyczepy ...i z tego co pamiętam to w książce obsługi Morawskiego była wzmianka o tym, że zabrania się podłączać gniazdo przyczepy do „lewej tylniej lampy”

To czy może „dla chętnych” warto by pociągnąć jakieś oddzielne kable i podłączyć się ...no właśnie gdzie ?

2017-07-28 21:46
  
 
 2007-12-31 09:50:18

Cytat:
2007-12-31 09:35:22, nawigator5 pisze:
Ale zastanawiam się czy mając podłączone do instalacji samochodu dodatkowe światła stopu [te w klapie bagażnika] instalacja wytrzyma takie obciążenie ?



W kaszlach wytrzymywała i w kredensach też, a Ty się przejmujesz.

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2007-12-31 10:46:03

No... co by o w/w nie powiedzieć to wytwory socjalistycznej myśli technicznej miały przekroje przewodów słusznej grubości... a we wszystkich daewoo wszystkie przewody oszczędnościowo cieniutkie...
A gdybym miał stopy w całej blendzie = w sumie 8 żarówek
2017-07-28 21:46
  
 
 2007-12-31 11:03:35

Tak dla potomności


GNIAZDO SAMOCHODOWE

10 - masa
44P - kierunkowskaz prawy
44L - kierunkowskaz lewy
54 - STOP
58L - pozycyjne lewe
58P - pozycyjne prawe + oświetlenie tablicy rejestracyjnej
R - rezerwa

Jest tez możliwość połączenia pozycji 58L i 58P w 58P, w celu uzyskania dodatkowego kanału wolnego 58L





Cytat:
2007-12-31 10:46:03, nawigator5 pisze:
A gdybym miał stopy w całej blendzie = w sumie 8 żarówek



Jak dobrze policzyłem to stop w blendzie - 4 żarówki
stop w przyczepie - 2 żarówki
w sumie mamy 6 żarówek

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2007-12-31 11:37:02

Cytat:
2007-12-31 11:03:35, krzychu_ch pisze:
Jak dobrze policzyłem to stop w blendzie - 4 żarówki stop w przyczepie - 2 żarówki w sumie mamy 6 żarówek


Miałem na myśli stop w całej blendzie tzn. nawet w światłach p-mgielnych = 6 żarówek + 2 żarówki w przyczepie = 8 żarówek.
Podobno są na forum osoby które jakimś tam sposobem podłaczyły p-mgielne do pracy w stopie.

A za opis zacisków dziękuję.
2017-07-28 21:46
  
 
 2007-12-31 12:41:19

Cytat:

Miałem na myśli stop w całej blendzie tzn. nawet w światłach p-mgielnych = 6 żarówek + 2 żarówki w przyczepie = 8 żarówek. Podobno są na forum osoby które jakimś tam sposobem podłaczyły p-mgielne do pracy w stopie.





Chyba jednak nie
Choć jest to możliwe po zastosowaniu diody prostowniczej


Cytat:

A za opis zacisków dziękuję.





proszę

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2009-07-13 07:38:22

Odświeżę stary wątek.

W tym tygodniu mam w planie montaż haka w moim przecinaku.
W jakiej kolejności podpiąć wiązkę Krzysiek już wyjaśnił.
Ja natomiast ponawiam pytanie Nawigatora, w którym miejscu najlepiej (najefektywniej) wpiąć się w wiązkę.

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2009-07-13 20:19:16

U kolegi adamesce zauważyłem wpięcie instalacji haka właśnie w wiązkę przy lewym nadkolu
Wszystko działa jak należy.

Dla wrażliwych, proponuję pociągnąć dodatkowy plus z akku grubszym kablem (choćby pod spodem samochodu) i wejść do bagażnika koło rurki odpływowej z anteny a następnie sterowanie pozycji i STOPu zrobić na dwóch osobnych przekaźnikach

Kierunkowskazy można sobie odpuścić

Ewentualnie zaopatrzyć przyczepę w lampy lub żarówki diodowe

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2009-07-22 09:54:57

Cytat:
2009-07-13 20:19:16, krzychu_ch pisze:
U kolegi adamesce zauważyłem wpięcie instalacji haka właśnie w wiązkę przy lewym nadkolu Wszystko działa jak należy. Dla wrażliwych, proponuję pociągnąć dodatkowy plus z akku grubszym kablem (choćby pod spodem samochodu) i wejść do bagażnika koło rurki odpływowej z anteny a następnie sterowanie pozycji i STOPu zrobić na dwóch osobnych przekaźnikach Kierunkowskazy można sobie odpuścić Ewentualnie zaopatrzyć przyczepę w lampy lub żarówki diodowe



jedyny minus to brak dobrej masy ktory moze byc spowodowany starym gniazdem lub zlej jakosci polaczeniami w nim ale instalacja haka jest u mnie fabryczna (lub diler zakladal) bo jest wpisana na fakture. Brak masy i u mnie co jakis czas mryga wszystko.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-09-08 11:09:04

Dla potomności

W tamtej rozpisce nie było uwzględnionego wymaganego światła przeciwmgielnego


Tutaj już jest



-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2009-09-09 08:48:53

To je też jeszcze uzupełnię.





A tu do złącza rzadko występującego, ale osobiście spotkałem się z takim.



-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM