Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kody błędu - 38

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-02-09 11:11:48

Po dłuższej nieobecności na forum chciałbym wrócić do tematu..

tym bardziej że Omega stała się ostatnio nieco bardziej nieznośna..

a więc do rzeczy:

- kontrolka zapala się tak samo na gazie jak i na benzynie. raczej nie zapala się jak się stoi w miejscu, dopiero w chwilę po ruszeniu i potem gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu i sytuacja się powtarza

- pojawił się kolejny objaw (chociaż nie wiem czy związany z kontrolką). Otóż: przy wrzuceniu na luz obroty zamiast spaść sobie grzecznie na ok800 i tak być spadają do ok1000 po czym szybko nakręcają się do 2000~2500 i dopiero spadają na 800. Czasem potrafi to tak zapulsować parę razy..
2010-01-24 15:32
  
 
 2008-02-03 21:54:25

shapesshifter:
- jutro od tego zacznę!

omegolotC30NE:
- dodatkowych objawów brak, tylko kontrolka

jorgi:
- na benzynie nie sprawdzałem, sprawdzę jutro i napiszę

- w poprzedniej Omedze nie odłączyli jej na pewno bo czasem sobie lubi mrugnąć jak jest bardzo mokro (cholera wie czemu )

Brutal:
- nie mam możliwości sprawdzenia sondy..


2010-01-24 15:32
  
 
 2008-02-03 21:41:28

zawsze mozna sprawdzic skutecznosc sondy i bedzie wiadomo czy prawidlowo dziala
2014-12-14 19:10
  
 
 2008-02-03 21:22:38

Ale odpalając i dalej jadąc na benzynie też Ci się zapala kontrolka?

W poprzednim aucie może ktoś Ci ją bezczelnie odłączył - dlatego się nie paliła. Niektórzy mają takie pomysły

-----------------
jorgi
2013-06-13 15:50
  
 
 2008-02-03 21:17:56

Cytat:
silnik 2.0 16v

gaz sekwencyjny (tylko tyle kojarzę na jego temat.... w czwartek będę w domu to mogę spojrzeć w dokumentację i napisać wszystko dokładnie..)

Jeśli masz IV gen. to moja wcześniejsza wypowiedz dotycząca emulacji nie ma tutaj zastosowania.

Albo zdycha Ci sonda, albo sterownik gazu jest źle zaprogramowany. Dodatkowe objawy?

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-02-03 21:11:48

To może oznaczać przerwany obwód lub zwarcie do masy.

Na podstawie literatury można stwierdzić ze ok 60% usterek elektroniki pojazdów to wadliwe złącza elektryczne.

Ja spróbowałbym na początek sprawdzić i ewentualnie oczyścić styki sondy. Połączenia takie czasami potrafią trochę zdrowia popsuć.
2008-08-07 23:31
  
 
 2008-02-03 21:07:29

silnik 2.0 16v

gaz sekwencyjny (tylko tyle kojarzę na jego temat.... w czwartek będę w domu to mogę spojrzeć w dokumentację i napisać wszystko dokładnie..)
2010-01-24 15:32
  
 
 2008-02-03 21:05:09

Jaki masz silnik? Ten błąd jest generowany przez emulator, czyli sztuczny sygnał sondy podstawiany w celu oszukania kompa benzyny.

Dalej: jaki gaz , sterownik gazu, rodzaj emulacji.

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-02-03 20:50:04

Cytat:
2008-02-03 20:36:37, shapesshifter pisze:
"czujnik powietrza" to sławna już "sonda lambda"


ehh..ta moja niewiedza..

a więc..czy coś da się z tym zrobić? czy to przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu auta?..
(oprócz wspomnianej wymiany sondy.. czy takowa ma sens? )

[ wiadomość edytowana przez: lukaszm_87 dnia 2008-02-03 20:50:43 ]
2010-01-24 15:32
  
 
 2008-02-03 20:43:13

przepraszam wkradł sie błąd:
napisałem ".....voltage high" miało być voltage low
(pomyłka z systemem "multec")
2008-08-07 23:31
  
 
 2008-02-03 20:36:37

Kolega ma racje. "Wszystko co złe wywołane jest gazem."

To jednak nie rozwiązuje problemu.
38 - "oxygen sensor circuit - voltage high" i tu dodam, że "czujnik powietrza" to sławna już "sonda lambda" i z ubolewaniem stwierdzam ze wielu ludzi tego nie kojarzy.

Temat gazu i sondy lambda pojawia sie niemal tak często jak samochody gazem napędzane. Większość mechaników powiedziałaby "wymienić sondę". Natomiast moim zdaniem często składa sie na ten problem pasożytnicze podłączenie sterownika gazu w obwód sondy i zgubny wpływ gazu na ten czuły i pracujący w nieciekawych warunkach element.
2008-08-07 23:31
  
 
 2008-02-03 20:24:43

hmm..coś konkretniej..?

w tej pierwszej Omedze nie mam takiego problemu. Gaz identyczny zakładany w tym samym miejscu.. tyle tylko że silnik nie jest 16v..
2010-01-24 15:32
  
 
 2008-02-03 20:16:24

To przez gasssssssss.....

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-02-03 19:02:27

Witam.
Na wstępie chciałbym powiedzieć że wiem że tematów o kodach jest duuużo i przebrnąłem przez całą lawinę postów ale nie znalazłem nic co by mnie satysfakcjonowało. Dlatego postanowiłem założyć nowy wątek. Jeżeli było - proszę o linka

Teraz do rzeczy. W mojej drugiej już Omedze kontrolka 'check' pali się strasznie natarczywie. Właściwie tylko chwilkę po odpaleniu jest spokój. Potem świeci cały czas, chociaż czasem zdarza się jej przejechać 100 i 200 km bez odzewu (baaardzo rzadko).
Idąc za poradami kolegów z forum zczytałem błędy. Jest jeden - numer 38.
Omega w benzynie+lpg 2.0 16v 96r. Zgodnie z tym co mi się udało znaleźć w necie jest to 'obwód elektryczny czujnika powietrza'.

i teraz moje pytanie - czy to na pewno jest to? a jeśli tak to może ktoś się z tym już spotkał i wie gdzie szukać rozwiązania problemu?

z góry dziękuję za wszelką pomoc
pozdrawiam
2010-01-24 15:32
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM