2009-05-05 10:17:41
To ARTIKO I SEBOLNY
Mój opisany TIPS dotyczy sytuacji kiedy wskazówka jakiś czas wariuje, by następnie pozostać "nieporuszoną"
I tu mała uwaga, doprawdy nie rozumiem czemu często w topikach dotyczących problemu "czujnika temp. lub zegara" ludzie piszą że "dokonali zwarcia" przewodów i poprawiali STYKI we wtyczce.
Panowie, zwarcie przewodów (na włączonym zapłonie) spowoduje włączenie się wentylatora. Nie ma to żadnego wpływu na testowanie zespołu CZUJNIK - WSKAŹNIK.
Aby dokonać REALNEGO testu czujnika należy, odłączyć TEN POJEDYNCZY przewód (opisany w poprzednim moim wpisie - w kształcie "fajki") i zwierając konektor do masy - zaobserwować czy wskazówka się wychyla. Próbę tę należy przeprowadzać na włączonym zapłonie - oczywiście.,
W przypadku wychylenia się wskaźnika na desce oznacza to iż:
1- linia: konektor - przewód, i sam wskaźnik oraz jego styki na desce ("B+, E, TEMP,") są OK
2- WInę ponosi sam czujnik temp cieczy chłodzącej
W przypadku braku reakcji zegara na zwarcie do masy konektora oznacza to że
1 - uszkodzona jest linia konektor - deska rozdzielcza
2 - opisane wcześniej styki na desce
3 - sam zegar - wskaźnik
Zamiast wybebeszać całą deskę (jak ja to zrobiłem

należy zacząć od najbardziej trywialnej usterki (jak moja opisana w poprzednim wpisie