Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ponownie awaria! 126p HELP!

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-07-17 12:06:49

Sprawa wyglada tak: auto czasami podczas jazdy gaslo na chwile a potem jechalo - podejrzewalem ze to paliwko(pompa) ale potem zaczal chodzic na jeden cylinder a potem zgasl w ogole! I nie chcial odpalic...po chwili odpalil...ujechalem kawalek(troche czuc bylo brak mocy) i znowu zgasl...odczekalem zapalilem(w miedzyczasie strzelil z tlumika tak ze pol osiedla wstalo) a on ledwo..znowu na jeden cyl.
moje podejrzenia byly ze to wina gaznika(zaplon i zawory ustawione tydzien temu) ze sie zapchal jakims paprochem..ale czy wtedy chodzilby na jeden cyl.? teraz mysle ze to mogla byc cewka... mam podwojna cewke. Jak jest nagrzany to nie dziala jak ostygnie to dziala..sam nie wiem. Co sprawdzic i jak?? nie mam miernika aby sprawdzic opornosc cewki. gaźnik chyba wezme do domu i wyczyscze.. a moze kable zaplonowe maja jakies przerwy?
HELP!! ciagle cos sie psuje!!!!

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2003-07-17 12:14:48

Cytat:
zaczal chodzic na jeden cylinder a potem zgasl w ogole! I nie chcial odpalic...po chwili odpalil...ujechalem kawalek(troche czuc bylo brak mocy) i znowu zgasl...odczekalem zapalilem(w miedzyczasie strzelil z tlumika tak ze pol osiedla wstalo) a on ledwo..znowu na jeden cyl.


ja bym i tak wzial pod uwage zaplon. nie wazne ze dopiero co to zrobiles - zawsze cos mogles pomylic...

ps: pamietaj takze zeby przy zaplonie sprawdzic kable, swiece itd.
2014-08-08 21:14
  
 
 2003-07-17 12:33:46

zaplon bezrozdzielaczowy... a ustawial go gosciu ktory sie na tym zna(nie ja ) ale sprawdze moze.. a jak sprawdzic kable wysokiego napiecia?


-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2003-07-17 12:45:28

sprawdz przerwe na stykach przerywacza, takie sa objawy jak zaczyna byc za mala, i odrazu najlepiej nasmaruj krzywke...

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-07-17 15:22:40

sprawdzilem przerwe i byla ok ale ustawilem dla pewnosci drugi raz. zapalilem (przed i po ustawieniu) i dalej to samo. wyciaglem gaznik..i polala sie z niego benzyna od dolu(zdejmowlalem go kilka razy ale nigdy mi sie benzyna nie polała) tak wiec albo gażnik albo pompa albo zapłon strasznie duzo albo a moze jescze cos mu sie dzieje?

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2003-07-17 15:28:39

Putin ja miałem cos podobnego.To jest gaźnik.Najprawdopodobniej masz dziurawy pływak albo za wysoki stan paliwa.Zapala Ci jak postoi chwilę bo wtedy część benzyny odparuje.Sprawdź pływak
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-07-17 15:45:19

U mnie tez sie podonie idzla ciekzo odpalal czasmi na 1 vcylinder spadki mocy co sie okazalo siwece czanrne jak smola,zle ganizk wyreguilowany byl i chyba paliwo kipeskie.
2007-07-22 00:39
  
 
 2003-07-17 16:12:06

ja miałem takie same obiajwy jakieś 2 miechy temu. Raz chodził nrmalnie a później tak jakby na jeden baniak a później znowu normalnie aż w końcu gasł. Tak sobie wariował. Wyszło że to gaźnik. Borykałem się z tym jakiś tydzień aż w końcu pojechałem do mechanika ale on też ręce rozłożył i powiedział że nie wie. Powymieniałem wszystko (bo miałem na stanie ) aparat, cewke, kondensator, kable, świece i dalej to samo. Co dziwne gaźnik myłem jakieś 5 razy i 2 razy przedmuchiwałem kompresorem dokładnie, wymianiałem też dysze i rurki, ale dalej to samo. Aż którejś pięknej chwili wykręciłem dysze wolnych obrotów przedmuchałem ustnie i założyłem i jak ręką odjął a wsześniej czyściłem ją 2 razy kompresorem. Teraz wszystko chodzi. Ale z drugiej strony u ciebie nie musi to być gaźnik. Pozdrawiam Vad
P.S. Troche sie rozpisałem (sorry)
2012-09-20 22:35
  
 
 2003-07-17 18:10:31

Może to zabrzmi trywialnie ale czy nie wyrąbało uszczelki spod głowicy?
2021-09-19 12:04
  
 
 2003-07-17 23:03:11

Nic dodać nic ująć!! Ale podejrzewam gaźnik!!

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-07-20 11:49:55

z gory przzepraszam ze "odkopuje" ten stary post ale nie mialem netu kilka dni. Udalo sie! wygotowalem gaznik ..zalozylem zapalilem..dziala..ale dalej nie rowno (gaźnik byl ok tylko ze czysczenie mu nie zaszkodzilo ) no to wzialem sie za zaplon... odpialem kabel od cewki sprawdzam czy zarowka dziala..działa..ale tak jakos slabo..co jest? wypiołem kabel z diodami(wpięty rownolegle z kablem opornosciowym) i zarówka zajasniala jak nalezy zapalilem... i kłopot znikł!!!
wniosek: Gaźnik ok zapłon ok... tylko głupi kabel z diodami musiał już sie zestarzec.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2003-07-20 12:07:26

Cytat:
2003-07-20 11:49:55, Putin pisze:
wypiołem kabel z diodami(wpięty rownolegle z kablem opornosciowym) i zarówka zajasniala jak nalezy zapalilem... i kłopot znikł!!!
wniosek: Gaźnik ok zapłon ok... tylko głupi kabel z diodami musiał już sie zestarzec.




o co chodzi co to za kabel ???

-----------------
olszarallygarage
2017-02-23 14:54
  
 
 2003-07-20 12:30:03

kabel zostal wprowadzony w roku 90 do malców. Przepisze kawałek z książki: "Obwód dodatkowy z wiązką diodową wprowadzono w instalacji elektrycznej od drugiej polowy 1990r. Jest on podłączony równolegle do przewodu opornościowego dwubiegunowej cewki zapłonowej (w ukł. zapł. bezrozdzielaczowym) i stosowany w układzie z rozrusznikiem ze sterowaniem elektromagnetycznym. Włącza się on do pracy podczas rozruchu silnika i "wyłącza" przewód opornościowy dwubiegónowej cewki zapłonowej, ułatwiając rozruch silnika, szczególnie w trudnych warunkach rozruchu. W obwodzie tym wykorzystuje sie dwie diody BYP 155-600"
Ten przewód włąśnie robił takie cyrki... wyjąłem go i jest git. na zime kupie taki przewód albo diody i założe teraz nie jest konieczny.

-----------------
2010-07-05 22:13
  
 
 2003-07-20 17:19:34

Taaaak... Inżynierowie robili wszelkie możliwe cuda żeby się uchronić przed założeniem jakiegokolwiek cywilizowanego elektronicznego zapłonu do 126.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM