Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Gaznik w fiacie 125p

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2004-01-17 01:20:04

Od pewnego czasu zastanawiam sie nad pewna rzecza...a mianowicie..oprocz gaznika standardowego ktorego mam w fiacie..mam jeszcze w piwnicy drugi gaznik tyle ze druga przepustnica w nim jest otwierana za pomoca silownika..prawdopodobnie jest to gaznik z poloneza....i jestem ciekaw ktory gaznik jest lepszy?? ten co jest w fiacie w ktorym przepustnica jest otwierana przez podcisnienie?? czy taki co ma silownik...jesli sie okaze ze lepszy jest z silownikiem..to zaloze go do fiata..pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-01-17 15:04:41

Gaźnik z drugą gardzielą otwieraną mechanicznie jest lepszy. Głownie jeśli chodzi o osiągi, i nie występuje tak wyraźna dziura w obrotach jak w przypadku gaznika gdzie druga gardziel otwierana jest podciśnieniowo. Z kolei gaznik podciśnieniowy jest ponoć oszczędniejszy.

W chwili obecnej jeżdze na gazniku podcisnieniowym..ale to już niedługo....
DRLA...czekają

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-01-17 16:20:35

DZieki...chetnie bym zmienil..gaznik..tak na probe.tylko ja nie wiem czy on jest dobrze ustawiony..a po za tym..musialbym go troche przeczyscic..bo jednak lezenie w piwnicy..nie wychodzi mu na dobre najlepiej chyba jakas benzynka go przeczyscic lub jakims rozpuszczalnikiem...chyba ze jest cos lepszego?? Czyli z tego co napisales...to na tym gazniku z przepustnica mechaniczna..bedzie mi wiecej palil?? pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-01-17 18:54:49

Witam!
A kto to trzyma gaźiki w piwnicy,gaźniki mają stać w segmencie za szybą, a w piwnicy niech sobie szkło z tej szafki stoi
2025-12-06 06:04
  
 
 2004-01-17 19:51:49

Cytat:
Gaźnik z drugą gardzielą otwieraną mechanicznie jest lepszy. Głownie jeśli chodzi o osiągi, i nie występuje tak wyraźna dziura w obrotach jak w przypadku gaznika gdzie druga gardziel otwierana jest podciśnieniowo. Z kolei gaznik podciśnieniowy jest ponoć oszczędniejszy.


Witam , dołączam się do słów Konia , chociaż każdy gaźnik może być oszczędny to wszystko jednak zależy od tego , ile mu deptasz bo na gaźniku z mechaniczną drugą możesz też mniej spalić jeżeli jej nie będziesz otwierał , ale jeśli już będzie Cię kusić deptanie do oporu ... to już więcej Ci wciągnie . Na gaźniku z drugą podciśnieniową według mnie jeździ się na obrotomierz - trzeba patrzeć kiedy już silnik dojdzie do tych upragnionych obrotów , kiedy otworzy się druga . Ja jestem zdecydowanie za mechaniczną drugą - sam używam - polecam
Pozdrówki
2020-11-10 09:16
  
 
 2004-01-17 20:37:40

a ja jaki gaznik mam???)) za cholere nie wiem)

-----------------
- ELVIS FOREVER

- życie jest jak gówno na kole - raz na górze, raz na dole
2021-03-02 11:56
  
 
 2004-01-17 23:12:38

Cytat:
2004-01-17 20:37:40, goorek pisze:
a ja jaki gaznik mam???)) za cholere nie wiem)



Podejrzewam że jak masz silnik z Poloneza to zostawili ci gaźnik polonezowski czyli z mechanicznym otwieraniem drugiej przepustnicy.
tak wygląda:



-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com



[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-01-17 23:17:21 ]
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-01-18 02:02:21

Dzieki za odpowiedzi...zastanawiam sie tylko...bo ja ten gaznik dostalem od kumpla..bo jego tata mial kiedys polda...i nie wiem czy on nie jest inaczej wyregulowany....jesli tak..to bedzie troche zabawy z regulacja...w tej sprawie..bedzie juz mi musial pomoc tata pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-01-18 02:11:38

Zakładając jakiś gaźnik , to chcąc - niechcąc musisz go wyregulować odpowiednio do Twojego silnika , nie ma takiej możlliwości żeby ustawić gaźnik na jednym aucie i włożyć do drugiego ten sam gaźnik, nie regulować i będzie śmigało , każdy silnik trzeba indywidualnie zestroić.Pozdro.
2020-11-10 09:16
  
 
 2004-01-18 02:16:56

Spoko..napewno na tym gazniku bedzie mi wiecej palil...bo sa wieksze dysze zalozone 1 przelotu jest 155 a drugiego przelotu jest 117...to sa standardowe dysze dla takich gaznikow...ja np w swoim teraz mam dysze 125 i 115..i pali mi fiacior..okolo 10 w miescie a w trasie okolo 8..ale nie rozpedzi sie wiecej jak 130..i to z trudem..niestety..cos za cos pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-01-20 01:42:05

Troszku nie rozumiem...
Po pierwsze druga przepustnica sterowana SIŁOWNIKIEM podciśnieniowym to nic innego jak sterowanie PODCIŚNIENIOWE.Te gaźniki stosowano w silnikach 115/116C czyli tzw.Fiatowskich.Dla silnika 1.5 dysze głowne paliwa to:
-1 przelot :120
-2 przelot :155
Te wymiary zmieniały się w trakcie produkcji,także jeżeli masz dyszę 117 to tez jest ok.Sterowanie podcisnieniowe jeżeli działa dobrze na pewno nie jest gorsze od mechanicznego.Nie wiem Koniu skąd wziąłeś informację o dziurze w obrotach w tych gaźnikach??Charakterystyczna "dziura" pojawila się dopiero z wprowadzeniem gaźników polonezowskich,ze sterowaniem drugiej przepustnicy MECHANICZNYM.Te gaźniki miały uboższe nastawy - miały zapewniać mniejsze zużycie paliwa.Poza tym "dziura"pojawia się przy znacznie niższych obrotach i druga przepustnica nie ma na to wpływu.
Także ja uważam całkiem inaczej:
-gaźnik ze sterowaniem podciśnieniowym:lepsza dynamika i większe zużycie paliwa
-gaźnik ze sterwaniem mechanicznym:gorsza dynamika,większa oszczędność i mniejsza emisja szkodliwych substancji w spalinach.
Kto mi nie wierzy niechaj poczyta fachowców:
USPRAWNIENIA POLONEZA

-----------------
Aktualności Garażowe
 
  
 
 2004-01-20 12:59:02

Ja mam taki w swoim 125p i wszystko jest ok.
2004-11-15 13:54
  
 
 2004-01-20 14:46:05

Cytat:
Nie wiem Koniu skąd wziąłeś informację o dziurze w obrotach w tych gaźnikach??



Swoją opinię nt. tych gaźników napisałem na podstawie własnych doświadczeń, a nie książki. Więc moje spostrzeżenia są takie a nie inne. Przejchałem na obydwu gaźnikach dość sporo tys. km i jestem wstanie odczuć, który lepiej sie sprawuje.
Ewidentnie na gaźniku "polonezowskim" lepiej szedł (niestety nie wiem na jakich dyszach ).

Na podciśnieniowym jeżdżę obecnie. I występuje dziura w obrotach podczas włączania drugiego przelotu. Jest takie pewne chwinięcie i nagle jak to nazywam z bratem występuje efekt nitro .

pozdrawiam

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-01-20 15:28:58

W sumie Koniu też racja - bo dokładność wykonania tych gaźników woła o pomstę do nieba także gaźnik gaźnikowi nierówny...Ja też wyraziłem opinię na bazie własnych doświadczeń
A jeśli masz "dziurę" przy przejściu na druga gardziel to masz coś skopane albo z regulacją siłownika,albo generalnie z tzw.układem przejściowym-często pomaga własciwe ustawenie przepustnicy względem otworków w gardzieli.

-----------------
Aktualności Garażowe
 
  
 
 2004-01-20 23:24:24

Tak dla ciekawostki napiszę, że miałem włoski gaźnik do silnika 1300 w ręcach . I pokrywka gaźnika jest tam seryjnie spasowana z szerokościa przelotu, a w gaźnikach polskiej produkcji jest taki uskok o którym piszą w książce o usprawnieniu poloneza, iż trzeba go skorygować.


Kao - widziałem, że kupiłes klasyka z silnikiem 1300 tam pewnie masz gaźnik jeszcze włoskiej produkcji to możesz pomacać i sprawdzić.

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-01-21 01:18:21

Hmm no tak..teraz mi pozostaje wybrac lepsza dynamike i wieksze zuzycie paliwa czy gorsza dynamike..i mniejsze zuzycie paliwa....chyba pozostane przy swoim podcisnieniowym w takim razie...ale dzieki za wyczerpujace opinie..
A mam jeszcze jedno takie dosc ciekawe pytanko...byl ktos z was odwazny i wkrecil dysze 200 do gaznika??? hehe bo kupilem zestaw dysz do gaznika kiedys..i tam wlasnie mam dysze 200 czy 210..ciekaw jestem czy wogole fiat jest w stanie pojechac na takich dyszach...a jesli tak..to juz nawet nie mysle o tym jakie ma spalanie wtedy chyba poczuc sie w nim jak w amerykanskim samochodzie..tyle tylko..ze galon a litr to jednak roznica pozdrawiam serdecznie Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-01-21 15:59:40

ciekawy temat !
 
  
 
 2004-01-21 17:37:42

Wlasnie ja mialem u siebie podcisnieniowke i nigdy nie zauwazyłem zadnej dziury poza tym ze silnik szybciej sie wkrecał na wyzszych obrotach...
P.S. Konik, kaovitez... wy juz lepiej nic nie macajcie

-----------------
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Każda nowa pulsacja moje tętno podwaja
2021-01-21 21:44
  
 
 2004-01-22 00:55:57

Cytat:
2004-01-21 01:18:21, MUSTANG65 pisze:
Hmm no tak..teraz mi pozostaje wybrac lepsza dynamike i wieksze zuzycie paliwa czy gorsza dynamike..i mniejsze zuzycie paliwa....chyba pozostane przy swoim podcisnieniowym w takim razie...ale dzieki za wyczerpujace opinie..
A mam jeszcze jedno takie dosc ciekawe pytanko...byl ktos z was odwazny i wkrecil dysze 200 do gaznika??? hehe bo kupilem zestaw dysz do gaznika kiedys..i tam wlasnie mam dysze 200 czy 210..ciekaw jestem czy wogole fiat jest w stanie pojechac na takich dyszach...a jesli tak..to juz nawet nie mysle o tym jakie ma spalanie wtedy chyba poczuc sie w nim jak w amerykanskim samochodzie..tyle tylko..ze galon a litr to jednak roznica pozdrawiam serdecznie Mariusz

Kolego - dysze 200 i 220 to dysze POWIETRZA a nie PALIWA !!!

-----------------
Aktualności Garażowe
 
  
 
 2004-01-23 00:45:42

Potrafie odroznic dysze powietrzna od dyszy paliwowej...ta jest na 100% dysza paliwowa...jesli nie mozesz uwierzyc to sie pofatyguje i zrobie Ci nawet jej fotke..i zamieszcze na forum.
Powtarzam moje pytanie..czy ktos kiedy probowal jezdzic na takiej dyszy??jakie sa wtedy osiagi i spalanie samochodu...czy taka dysza nie powoduje...zalewania silnika??? czekam na odpowiedz..pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM