Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Dywagacje o alternatorze

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-04-06 18:16:35

Padł 3 raz i mostek i diody

Zrobione...


Pytanie

Czy luźne klemy mogą mieć wpływ ?


Też zrobione, nowe i wszystko super trzyma

Tak sobie chciałem podyskutować w sumie


Ps.

Odżałuję 70 zł na wskaźnik ładowania...

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-04-06 18:42:11

Cytat:
2008-04-06 18:16:35, Zoltar pisze:
Odżałuję 70 zł na wskaźnik ładowania...



Bardzo dobry wskaźnik za 24 PLN

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2008-04-06 19:18:47

mój padł tez 3 razy
raz chwile po kupnie na liczniku było ok 230000km
padły diody i regulator
jakies 40000km pózniej czyli przy ok 270000km padł, znowu
diody i reg, nap minął miesiąc i znowu tym razem uzwojenie
po tej robocie myslałem ze bedzie piknie po tygodniu ładowanie spadło do ok 11-12v
sie kur..i kupiłem na allegro uzywke za 150 narazie działa zrobiłem na nim 5000km

-----------------
2022-09-29 20:45
  
 
 2008-04-06 21:17:40

Cytat:
2008-04-06 18:16:35, Zoltar pisze:
Ps. Odżałuję 70 zł na wskaźnik ładowania...



Ludzie nie dajcie się robić w ciula.....

Cytat:
Bardzo dobry wskaźnik za 24 PLN



Wg mnie to też jest szajs ...Chiński ...składany na łódce w HongKongu podczas wielkiej fali ...jak już to musiałby mieć min. 15 diod gdzie jedna dioda odpowidaałaby wartości 1V ...wówczas jego wskazania byłby miarodajne.

Nie lepiej coś tego typu >>> KLIK <<< ..nie mówię, że ten ale tego typu

można wyhaczyć jakiś podobny np. od 0 - 20 V i klasa dokładności "1"
2017-07-28 21:46
  
 
 2008-04-06 23:06:48

Znajdź coś "ładniejszego" i biorę

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-04-06 23:48:26

Cytat:
2008-04-06 23:06:48, Zoltar pisze:
Znajdź coś "ładniejszego" i biorę


profesjonalny fabryczny zestaw...ładny i pewny :

pyk!

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2008-04-07 00:48:19

No nie daje rady

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-04-07 01:46:44

Cytat:
2008-04-06 18:16:35, Zoltar pisze:
Padł 3 raz i mostek i diody Zrobione... Pytanie Czy luźne klemy mogą mieć wpływ ? Też zrobione, nowe i wszystko super trzyma Tak sobie chciałem podyskutować w sumie Ps. Odżałuję 70 zł na wskaźnik ładowania...



Ja też w esperaku zmieniałem regulator i mostek kilka razy.
Moim zdaniem przyczyna leży gdzieś w uzwojeniu lub stojanie.
Musi dostawać zwarcia lub coś w ten deseń.
Generalnie po n-tym razie - a w espero aby wymienić mostek trzeba rozebrać cały alternator, zdecydowałem sie na zakup nowego.
Od tamtego czasu problemu nie ma.
Z tego co pamiętam alternator zmieniałem przy 150 tys km, obecnie esperak ma chyba 230tys km i ładowanie jest bez zastrzeżeń

Jako ciekawostke dodam że na początku zeszłego roku robiłem alternator w bumierze - skończyły się szczotki, dosłownie po pierscieniach ślizgał się kabelek ze sprężynką
Bumier dotarł o własnych siłach do warsztatu i padł wjeżdzając do środka. Niestety akumulator fabryczny poległ definitywnie.
Dojeżdzając czułem się jak na Apollo 13.
Odpaliłem w kompie test alternatora i wyłączyłem wszystko co zbędne, starałem się też nie hamować, aby nie zapalał sie stop.
Dość długo bumier utrzymywał 11V - i wszytko działało normalnie.
Przy 9V umarły zegary - obrotomierz i prędkościomierz.
Przy 7-8V umarł wskaźnik temperatyry silnika i poziom paliwa, oraz wyskoczył bład poduszek i Abs-u
Przy 6V zapaliła się kontrolka od NIVO którego w aucie brak
Przy 5,5V bumier zgasł. Na szczęście było to już w warsztacie (dokładniej to sam przód był w warsztacie, trzeba było ze 2 metry dopchnąć)


-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-04-07 01:50:25

Cytat:
2008-04-06 19:18:47, Kula69 pisze:
mój padł tez 3 razy raz chwile po kupnie na liczniku było ok 230000km padły diody i regulator jakies 40000km pózniej czyli przy ok 270000km padł, znowu diody i reg, nap minął miesiąc i znowu tym razem uzwojenie po tej robocie myslałem ze bedzie piknie po tygodniu ładowanie spadło do ok 11-12v sie kur..i kupiłem na allegro uzywke za 150 narazie działa zrobiłem na nim 5000km



mnie nowy tzn regenerowany, z pięknie wypiaskowaną, oraz odmalowaną obudową i nowymi bebechami kosztował ze 200-250zł.



-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-04-07 08:47:47

z ladowaniem u mnei problemow niema ale zaczyna byc slychac lozyska ;/ wiec bede musial go wyciagnac( az strach pomyslec ) i zrobic

-----------------
"Szukałem Was, a teraz Wy przyszliście do mnie, za to wam dziekuje..." - Jan Paweł II
2025-01-05 10:44
  
 
 2008-04-07 10:16:54

Cytat:
2008-04-07 01:46:44, Tomek-Mydlowski pisze:
...Jako ciekawostke dodam że na początku zeszłego roku robiłem alternator w bumierze - skończyły się szczotki, dosłownie po pierscieniach ślizgał się kabelek ze sprężynką Bumier dotarł o własnych siłach do warsztatu i padł wjeżdzając do środka. Niestety akumulator fabryczny poległ definitywnie. Dojeżdzając czułem się jak na Apollo 13....


prawie jakbym slyszal swoja niemila przygode
kilka tygodni temu tez jechalem ostatkiem aku, w nocy, po wsiach gdzie na szczescie sa latarnie,
wlasciwie lecialem bez swiatel, hamowania i wszystkiego zbednego...

na nastepny dzien, okazalo sie, ze jedna szczotka wytarla sie prawie do zera (zostalo z 1mm) i przez nadmiarowe naprezenia pekl kabelek ktory dochodzil do tej szczotki (alternator od nowosci, czyli przebieg okolo 345 tys km)

-----------------
..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::..
2025-12-14 16:39
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM