Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[K] Kupie zadbane Espero 1.8/2.0 z klimą - Wawa lub okolice

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2008-05-01 10:39:48

Znajomek szuka esperaka.
Auto musi być zadbane, bez tjuningów i idiotycznych przeróbek.
Silnik to z uwagi na problematyczność 1.5 - najlepiej 1.8/2.0
Esperal musi mieć klime.
Rocznik dowolny

Cena do 7 tys zł



-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-05-01 13:46:33

Cytat:
2008-05-01 10:39:48, Tomek-Mydlowski pisze:
Silnik to z uwagi na problematyczność 1.5



Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5?

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2008-05-01 15:21:07

Cytat:
2008-05-01 13:46:33, piotr_ek pisze:
Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5?


moze to ze dziwnie mało pali?

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-05-01 15:53:50

za 2700 był na alledrogo od helmutów 2,0 full bez ekoskóry 95r

-----------------
2022-09-29 20:45
  
 
 2008-05-01 18:13:15

Cytat:
2008-05-01 13:46:33, piotr_ek pisze:
Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5?



- kolizyjność po zerwaniu paska.
- Szybciej lecące paski.
- Problemy z aparatem zapłonowym - nie pamietam dokładnie co, ale coś tam się przy cewce rozmagnesowuje, efektem tego jest początkowe słabniecie auta, a później problemy z uruchomieniem i praca z max 1000obr/min
- problemy z głowicami - głównie uszczelniacze troche też delikatniejsze gniazda zaworów.
- uszczelki pod głowicą
itp itd.

Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka. Oprócz tego obserwujac esperaki u Sławka, a serwisuje się u niego ich naprawde sporo - nie widziałem jeszcze 1.8/2.0 zostawiajacego zasłony dymne.
Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć...

Nie chce się wdawać w dyskusje o wyższości jednego silnika nad drugim.
Człowiek który szuka auta, nie jest zbytnio kasiasty. Potrzebuje wiec bardzo taniego w utrzymaniu samochodu, który przy odpowiednim dbaniu pojeździ jeszcze kilka lat.
Dlatego chce proste jak cep i totalnie bezawaryjne, prymitywne 1.8/2.0

-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-05-01 18:35:19

Cytat:
2008-05-01 18:13:15, Tomek-Mydlowski pisze:
- kolizyjność po zerwaniu paska. - Szybciej lecące paski. -



No i? Wszystkie współczesne silniki tak mają i wiele z nich wymaga zmiany po 90 tys km. Zresztą wymiana paska to raptem 400 czy 500 zł. Wystarczy 1 gr dziennie odkładać, aby było człowieka po 2 czy 3 latach stać na pasek+wymianę.

Cytat:
Problemy z aparatem zapłonowym - problemy z głowicami - uszczelki pod głowicą



Zabobony wiejskich bab.

Cytat:
Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka.



Fakt niezaprzeczalny.

Cytat:
Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć...



No. I po 10 tys km wymaga dolania do 0,5 l oleju. Poważna sprawa!

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2008-05-01 19:29:43

Cytat:
2008-05-01 18:13:15, Tomek-Mydlowski pisze:
- kolizyjność po zerwaniu paska. - Szybciej lecące paski. - Problemy z aparatem zapłonowym - nie pamietam dokładnie co, ale coś tam się przy cewce rozmagnesowuje, efektem tego jest początkowe słabniecie auta, a później problemy z uruchomieniem i praca z max 1000obr/min - problemy z głowicami - głównie uszczelniacze troche też delikatniejsze gniazda zaworów. - uszczelki pod głowicą itp itd. Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka. Oprócz tego obserwujac esperaki u Sławka, a serwisuje się u niego ich naprawde sporo - nie widziałem jeszcze 1.8/2.0 zostawiajacego zasłony dymne. Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć... Nie chce się wdawać w dyskusje o wyższości jednego silnika nad drugim. Człowiek który szuka auta, nie jest zbytnio kasiasty. Potrzebuje wiec bardzo taniego w utrzymaniu samochodu, który przy odpowiednim dbaniu pojeździ jeszcze kilka lat. Dlatego chce proste jak cep i totalnie bezawaryjne, prymitywne 1.8/2.0


jak nie kasiasty to na co mu takie zarłoczne silniki
oczywiscie ta paliwozernosc to efekt konstrukcji pamietającej czasy Króla Cwieczka

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-05-01 19:47:34

Cytat:
2008-05-01 18:35:19, piotr_ek pisze:
Wystarczy 1 gr dziennie odkładać, aby było człowieka po 2 czy 3 latach stać na pasek+wymianę.



raczej cirka abałt 150 lat

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2008-05-01 19:49:10

Cytat:
2008-05-01 18:35:19, piotr_ek pisze:
No i? Wszystkie współczesne silniki tak mają i wiele z nich wymaga zmiany po 90 tys km.(...)



nowoczesne silniki w większości mają już łańcuch - taki powrót do starego rozwiązania w oparciu o nowe, lepsze materiały.
Natomiast wersje z paskiem - wytrzymują już grubo ponad 100-150tys km.
W espero 1.5 z LPG, rozrząd warto jest robić co 50 tys km....
Troche mało
W 1.8/2.0 od biedy można olać wymiane (czego nie polecam).....bo jak się zerwie, to trudno, założy się nowy i koniec wydatków, auto jeździ.

Cytat:


Zabobony wiejskich bab.





Sam jesteś zabobon

Głowice to temat rzeka - ba mało który warsztat potrafi to poskładać do kupy, tak aby auto nie sadziło obłoków dymu.
Sławek nie raz poprawiał takie 1.5

Odnośnie aparatów zapłonowych - to częsciej dzieje sie to w nexiach 1.5 16V, w espero mniej, ale jednak.
Problem jest o tyle nie typowy, że cholernie cieżko go zlokalizować.
Pamiętam jak kilka lat temu, Sławek trzymał jedną nexie z miesiąc i nie mógł zrozumieć czemu nie działa jak wszystko jest dobrze.
Wreszcie metodą podmieniania poszczególnych elementów doszedł że potrzebny jest nowy kompletny aparat zapłonowy, bo jakiś wałeczek sie rozmagnesował.

Cytat:
No. I po 10 tys km wymaga dolania do 0,5 l oleju. Poważna sprawa!



często nie po 10tys km, a już po 1tys km, i nie 0,5l ....a 1,5l

Podsumowując, ogłoszenie dotyczy 1.8/2.0 ...... fanatycy 1.5 proszeni są o wypad z tego wątku


* przepraszam za składnie, ale jestem po spożyciu

-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-05-01 19:59:20

Cytat:
2008-05-01 19:49:10, Tomek-Mydlowski pisze:
nowoczesne silniki w większości mają już łańcuch



Albo pasek, który wymaga wymiany po 120 tys km, a serwis zaleca po 90. I w 1.5 to 90 spokonie wystarcza.

Cytat:
często nie po 10tys km, a już po 1tys km, i nie 0,5l ....a 1,5l



To szczęście jakieś trzeba mieć wielkie. Osoby takie w lotto powinny grać!

Cytat:
Podsumowując, ogłoszenie dotyczy 1.8/2.0 ...... fanatycy 1.5 proszeni są o wypad z tego wątku



Wypad słyszałeś? Gdzie jesteś!!!

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2008-05-01 21:13:03

Witam
Ale dziwne co ty mówisz bo mam ESPERO z silnik 1.5 od 5 lat i o takich bzdurach jeszcze nie słyszałem ani sam nie doświadczyłem więc pleciesz GŁUPOTY i tyle odnośnie tego silnika.
Pozdrawiam.
2012-05-16 22:33
  
 
 2008-05-01 21:24:47

Ja również potwierdzam że to jakieś głupoty. Ja przez 4 lata jazdy moim 1.5 nigdy niemialem zadnych problemów z silnikiem. i nigdy przez 4 lata oprócz regularnych wymian nigdy oleju niedolewałem. A co do dolewania oleju to slyszalem kiedys ze w Vectrze B czy Omedze trzeba na 1000km przynajmniej 0,5 litra oleju dolać. I bylo tak od nowosci-ludzie reklamowali auta jeszcze nowe na gwarancji ale producent twierdził ze to normalne.

-----------------
Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje

!!! Strzeżcie się !!!
2016-02-05 13:30
  
 
 2008-05-01 22:58:16

Cytat:
2008-05-01 21:24:47, tommi3737 pisze:
I bylo tak od nowosci-ludzie reklamowali auta jeszcze nowe na gwarancji ale producent twierdził ze to normalne.



Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać.

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2008-05-02 01:16:13

Cytat:
2008-05-01 22:58:16, piotr_ek pisze:
Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać.



i w takim momentach zawsze mówię "niema jak Daewoo"

-----------------
Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje

!!! Strzeżcie się !!!
2016-02-05 13:30
  
 
 2008-05-02 01:19:45

Cytat:
2008-05-01 22:58:16, piotr_ek pisze:
Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać.



Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...?
2025-02-27 20:42
  
 
 2008-05-02 08:25:25

Cytat:
2008-05-02 01:19:45, pyrekcb pisze:
Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...?



Miałem opla astrę II - dwuletni brał już 1l na 5tys km.

W serwisie powiedzieli ,że na gwarancji robią dopiero jak bierze 1l na 1tys , jeśli jest mniej to wszystko w normie
2013-11-01 21:07
  
 
 2008-05-02 10:52:13

Cytat:
2008-05-02 01:19:45, pyrekcb pisze:
Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...?



Kolega ma astrę II. Min. litr na 10000 km to standard.

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2008-05-02 17:02:08

przepraszam że odejde od tematu brania oleju ..... ALE czy znacie kogoś kto chce sprzedać zadbane 1.8/2.0 z klimą

Najlepiej wawa lub okolice

-----------------
2022-01-02 11:15
  
 
 2008-05-02 18:07:16

Nie che mi sie rowodzić nad tym ale to co Tomek powiedział/napisał to sa oczywiste fakty a dyskusje i uzewnetrznianie sie tu w TYM poscie (uzytkownikow 1,5) ukazują chyba kompleks silniczka 1,5.
Pomijam tez to ze malo jest osob ktore moga porownac sie z Tomkiem co do znajomosci tego auta na tym forum.



2012-09-04 15:49
  
 
 2008-05-02 22:08:18

Cytat:
2008-05-02 08:25:25, slawekk pisze:
Miałem opla astrę II - dwuletni brał już 1l na 5tys km. W serwisie powiedzieli ,że na gwarancji robią dopiero jak bierze 1l na 1tys , jeśli jest mniej to wszystko w normie



Aż sprawdziłem - str. 32 działu Porady instrukcji szmelcwagena:
Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosic do 1,0 l/1000 km.

Typowy dupochron chyba wszystkich marek aut.
Moja asterka - jeżeli dobrze pamiętam - brała ok. 0.5 - 1l między wymianami. Bańka 5 ltr akurat starczala...
2025-02-27 20:42
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM