2008-05-12 16:35:02
Zapodam wam cos oryginalnego- bo nawet mechanicy nie wiedza co sie stalo.
Odrazu wam napisze, ze koło pasowe wału korbowego zostalo już sprowadzone z Korei przez GM Daewoo za 190zl. To i tak nie duzo...
Moje Espero jednak postanowilo znow zastrajkowac. Co jest na tyle dziwne, ze powinno sie naprawic auto i powinno dzialac. Nie tu...
Do rzeczy. Koło pasowe wału korbowego zostało juz wymienione, to jest to koło co napędza alternator i jest na nim miejsce na pasek od klimatyzacji. Ono jest nowe, ale to co wiem i z czym jest problem juz pisze.
Problem dotyczy glownie klimatyzacji bo o nia glownie chodzi:
-stare kolo pasowe okazalo sie ze mialo podkladki i bylo cos tam klejone bo chodzilo troche krzywo a chyba po stluczce klej stracil na wlasciwosciach i klekotalo sie przez co byl szum w samochodzie.
- elektryk wczesniej przed zalozeniem kola pasowego zalozyl mi na to stare pasek klimy bo go nie bylo
- po zalozeniu wieksze byly wibracje kola pasowego - po zdjeciu ustapily, i nadal nie mam klimy (chlodnica klimy jest okay-zbiorniczek czynnika chlodzacego jest pusty)
-mechanik z poczatku twierdzil ze cos moglo sie stac z walem korbowym-ale po rozebraniu i sciagnieciu starego kola pasowego, kolo glowne walu korbowego jest proste i nic tam nie ma. Jedynym spostrzezeniem moze byc to, ze moze wal jest troszke krzywy? tylko po czym to poznac
- i teraz niedlugo bede musial sie umowic na naprawe klimatyzacji-ale mechanik mi mowil, ze nadal po zalozeniu paska klimy kolo pasowe wariuje. Tylko dlaczego?
- rowniez okazalo sie co pisalem wczesniej, ze paska nie bylo - i miejsce na pasek na kole pasowym bylo troszke nadrdzewiale, czyzby wlasciciel nie byl tego swiadomy?
Wkrotce umowie sie na przeglad klimy tym ultrafioletem (po napelnieniu czynnikiem) a wczesniej po zalozeniu paska
Glownie mam pytanie do was czego kolo pasowe chodzi nadal troszke krzywo - ma wibracje ale minimalne? Starsze mialo wieksze.
Czy to moze byc cos zwiazanego z walem korbowym bezposrednio? - mam na mysli glownie silnikiem, bo wiem, ze jesli trza wymienic wal korbowy to lepiej chyba szukac nowego silnika, wogule to ile by kosztowal taki wal ? Nowe silniki do Espero 1.5 16 V kosztuja 2999zl do 1.8 nie widzialem.
PS. Chyba mialem problem z czesciami do Espero (kolem pasowym) bo popatrzylem na numery VIN i okazalo sie, ze montowalo go Daewoo Motor w Korei Poludniowej. Moze sie troszke minimalnie ta czesc czyms roznila. Lub nadal sie rozni.
Teraz goraco wiec rodzinak krzywi sie dlaczego, "zamiast chlodzic jest goraco ".
Dzieki za konkretne odpowiedzi, ktore moze naprowadza nas na zdiagnozowanie przyczyny tego stanu.
Tak przy okazji- w USA sprzedawali Espero ? lub w Australii ? bo jaka marka tam to bylo sprzedawane? Holden? Bo cos slyszalem, ze Australijczycy testowali crash test i w USA tez i ponoc esperaki byly tam obecne.
[ wiadomość edytowana przez: flykrzysiek dnia 2008-05-12 16:36:48 ]