Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

I znów problemy z temperaturą..

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-06-13 13:30:45

Mój problem jest już rozwiązany, co się okazało styki były zaśniedziałe, po ich wyczyszczeniu, wentylator zaczął się kręcić i czujnik temperatury zaczął wskazywać temperature. Oczywiście obieg wody też już jest... Jedna wtyczka a tyle problemów... ;/
2010-03-12 15:22
  
 
 2008-06-11 08:31:18

Cytat:
2008-06-10 23:10:54, musicman pisze:
moj silnik to 1.3i , mk6 wiec jeszcze nie endura. Fakt, jest czujnik zainstalowany w obudowie termostatu - on odpowiada za wiatrak, za wskaznik na desce czy też może za oba ;] Jutro rano sprawdzę czy aby wiatrak nie włącza się za wcześnie.

ten czujnik odpowiada za wentylator...w moim pierwszym essim od niego biegł taki cienki kabelek do bloku silnika i tam był czujnik temp. wskażnika na desce

-----------------
------"Bezpiecznie do przodu"-------
------#Sympatyk FEFK#341#-------
---------#Sympatyk FKP#-----------
---------www.klubrenault.pl---------
--------www.megane.com.pl--------
2011-11-19 21:02
  
 
 2008-06-10 23:10:54

moj silnik to 1.3i , mk6 wiec jeszcze nie endura. Fakt, jest czujnik zainstalowany w obudowie termostatu - on odpowiada za wiatrak, za wskaznik na desce czy też może za oba ;]
Jutro rano sprawdzę czy aby wiatrak nie włącza się za wcześnie.



-----------------
Prawdziwy Polski Rock:
www.2strefa.prv.pl
2015-08-18 10:23
  
 
 2008-06-10 21:35:41

Więc
jeśli jest to silnik 1,3i to on czujnik temperatury odpowiedzialny za wiatrak ma albo na obudowie termostatu (super dostęp) lub tak jak u mnie przy pierwszym cylindrze pod kolektorek ssącym (dostęp bardzo ciężki)
jednak jeśli jest to silnik w mk7 czyli 1,3 Endura E to sterowanie wiatraka jest przez komputer a ten czujnik o którym pisze jedynie podaje sygnał do kompa ...

oczywiście może to być walnięte ale ja bym szukał jeszcze przyczyny w uszkodzonym takim wielkim zielonym przekaźniku przy akumulatorze.

sprawdź też ten czujnik który który jest przy obudowie termostatu taki mniejszy (czujnik na wskaźnik), być może on jest walnięty i źle pokazuje temperaturę a silnik pracuje w optymalnych warunkach ...
lub może być tak że przez złe wskazania nie masz pojęcia o przegrzewaniu silnika ...

to się rozpisałem ... ale mam nadzieje ze to coś komuś pomoże ...




-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2008-06-10 20:37:40

fotorelacja

-----------------
2021-08-22 08:03
  
 
 2008-06-10 19:13:57

Cytat:
2008-06-10 18:54:49, Ruski pisze:
To i ja się podłącze do tematu, czy przyczyną, że wentylator się nie włącza oraz nie ma obiegu układu chłodzącego może być walniety czujnik temperatury cieczy? Bo sytuacja jest u mnie podobna jak u kolegi, ale po otworzeniu maski wszystko się gotuje...

jeśli wszystko się gotuje jak to Ująłeś to sprawdz jaką temperature ma płyn w zbiorniczku wyrównawczym...jeśli nie jest ciepły (gorący) to znaczy, że termostat nie otwiera Ci układu chłodzenia

-----------------
------"Bezpiecznie do przodu"-------
------#Sympatyk FEFK#341#-------
---------#Sympatyk FKP#-----------
---------www.klubrenault.pl---------
--------www.megane.com.pl--------
2011-11-19 21:02
  
 
 2008-06-10 19:04:56

Cytat:
2008-06-10 18:54:49, Ruski pisze:
To i ja się podłącze do tematu, czy przyczyną, że wentylator się nie włącza oraz nie ma obiegu układu chłodzącego może być walniety czujnik temperatury cieczy? Bo sytuacja jest u mnie podobna jak u kolegi, ale po otworzeniu maski wszystko się gotuje...

Czujnik. Ten, który decyduje o uruchomieniu wentylatora.
Jeśli masz 1.6 16V to taki pomarańczowy, wkręcony w wąż biegnący od termostatu do chłodnicy

-----------------
Był Essi 1.6i 16V 90KM
Jest Scorpio Cossi V6 2.9i 24V Executive 197KM Marzenie...
2009-02-21 19:36
  
 
 2008-06-10 19:03:44

Cytat:
2008-06-10 18:54:49, Ruski pisze:
To i ja się podłącze do tematu, czy przyczyną, że wentylator się nie włącza oraz nie ma obiegu układu chłodzącego może być walniety czujnik temperatury cieczy? Bo sytuacja jest u mnie podobna jak u kolegi, ale po otworzeniu maski wszystko się gotuje...



Może być, u mnie tak było.

-----------------
2021-08-22 08:03
  
 
 2008-06-10 18:54:49

To i ja się podłącze do tematu, czy przyczyną, że wentylator się nie włącza oraz nie ma obiegu układu chłodzącego może być walniety czujnik temperatury cieczy? Bo sytuacja jest u mnie podobna jak u kolegi, ale po otworzeniu maski wszystko się gotuje...
2010-03-12 15:22
  
 
 2008-06-10 18:44:14

Sprawdź poziom płynu chłodniczego, jeśli ok, to czy wentylator nie chodzi na stałe (wskazywałoby to uszkodzony czujnik wentylatora), a jeśli i to działa prawidłowo, to pozostaje czujnik temperatury cieczy, który podaje info na wskaźnik na zegarach (jakieś 18zł) lub sam wskaźnik nawalił...

-----------------
Był Essi 1.6i 16V 90KM
Jest Scorpio Cossi V6 2.9i 24V Executive 197KM Marzenie...
2009-02-21 19:36
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM