Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Napinacz paska klinowego - B 2,5 TD

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-07-24 23:59:26

Po raz kolejny potwierdzam, że Chemik ma rację . Do założenia sprawnego amorka "na sposób" trzeba niekiedy 2 osób. Takie zużyte to można sobie kijem albo ręką dopchnąć. Ze sprawnym amorkiem jest już trochę zabawy i każdy sposób założenia go jest dobry, pod warunkiem, że nacisk na jego dolną ściankę (pod tuleją) będzie jak najmniejszy. Wynika to z materiału, stopu aluminium, który pęka przy niewłaściwym przyłożeniu siły. Jeżeli ma się stary pasek i jest on do wymiany lub prawie do wymiany, to można się pokusić na "dopychanie" rolki np. płaską brechą. W tym przypadku również złe przyłożenie siły może uszkodzić rolkę i pasek. Pęknięcie amortyzatorka (dolne gniazdo się rozchodzi się na pół|) objawia się zwykle po ~tygodniu jazdy, kiedy nieszczęśnik poczuje brak wspomagania.
W przypadku śrubokręta... do napinania, to można go stosować do średnio zużytych amort. Książka jest pomocna ale nie do końca należy się nią sugerować.
2010-09-17 21:09
  
 
 2008-07-22 17:07:22

Cytat:
2008-07-22 12:37:33, omegabmaks pisze:
Chemik, może nie w tę stronę ciągnąłeś ....



Smiej sie smiej, ale tak na prawde, dopoki mialem amortyzatorek stary, zuzyty, to radzilem sobie pretem bez najmniejszego problemu, podwazalem za cokolwiek i bylo ok - wystarczala jedna wieksza przedluzka 1/2". Jednak przy zakladaniu nowki sztuki jak poczujesz jak cholerny opor tam jest, to precik sobie mozna wsadzic... gdzies indziej. Tak wiec jezeli Tobie pret wystarcza to ok, ale pora wymienic amortyzatorek Wiec teraz sie smiej hehehe
Po zalozeniu nowego niby mozna preta uzyc, ale wtedy tak maly jest ten margines bezpieczenstwa ze nie peknie podczas luzowania/napinania, ze NIE WARTO RYZYKOWAC!!!

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!
2018-07-16 13:30
  
 
 2008-07-22 12:51:47

kluczem lepiej i bezpieczniej, jak zle pret oprzesz, to jak pisal chemik rozwalisz amorek

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
 2008-07-22 12:37:33

W książce (naprawa omegi) sugerują użycie: "pręta", śrubokręta, itp odpowiednio długiego, grubego i twardego, który umożliwi poluzowanie napinacza

Chemik, może nie w tę stronę ciągnąłeś ....
2015-12-12 16:58
  
 
 2008-07-21 22:49:25

Nie pret!!! Pret kosztowal mnie 100zl i koniecznosc jeszcze jednej wyprawy po amortyzatorek!
Jak ktos ma zestaw kluczy to dobrze podwaza sie to wsadzajac tam dluga koncowke nasadowa klucza chyba 17 i do tego podlacza sie dwie przedluzki 1/2" (zwykla i krotka). Taki zestaw spokojnie wystarcza do skutecznego podwazenia.

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!
2018-07-16 13:30
  
 
 2008-07-21 08:50:45

potrzebny tylko pręt, aby odgiąć napinacz !
Jeśli masz klimę, tak jak pisał chemik, od dołu trzeba poluzować napinacz paska klimy i zdjać pasek.
2015-12-12 16:58
  
 
 2008-07-20 13:02:44

Dzięki chemik333 za szybką i sprawną odpowiedź - będę walczył !!!

-----------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
2016-01-17 17:10
  
 
 2008-07-20 12:18:56

1. Luzujesz gorny, glowny pasek (delikatnie z amortyzatorkiem! nie naciskac od dolu na jego "oko" tylko napierac na zwezajace sie ramionka lapy napinacza).
2. Obawiam sie ze potem musisz sciagnac dolny pasek do klimatyzacji. W tym celu zdejmujesz z napinacza pokrywke z jednej strony i odpowiednia sruba go luzujesz.
3. Odkrecasz srube z rolki napinacza gornego paska i wyjmujesz pasek.
4. Zakladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci uwazajac znowu na dolny zaczep amortyzatorka glownego paska, oraz na to aby nie dokrecic rolki napinacza w glownym pasku za mocno tak jak mi jakis popapraniec dokrecil i teraz ni kija nie mam jak tego zdjac bo mi sie kolko w srubie torx zrobilo.

Klucze - nic specjalnego, standardowy zestaw wystarczy.

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!
2018-07-16 13:30
  
 
 2008-07-20 11:06:32

Podepnę się pod ten temat - pytanie moje - czy sam dam radę wymienić pasek wielorowkowy? Czy trzeba tam jakieś czarodziejskie klucze? Muszę wymienić pasek bo zauważyłem że pękł już do połowy w jednym miejscu, a że jestem praktycznie non stop poza domem i jestem praktycznie tylko w niedzielę w domu muszę sam sobie radzić. Wszyscy piszą że oddawali auto do warsztatu - stąd moje pytanie. Jeśli ktoś to sam robił proszę o wskazówki - co muszę zdjąć żebym mógł założyc nowy pasek itd.

-----------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
2016-01-17 17:10
  
 
 2006-01-09 19:06:23

Miałem kilka tygodnitemu to samo co chemik333. Kupiłem nowy napinacz i przy wymianie okazało się że pasek pękł i połamał napinacz prawdopodobnie przez drugą rolke tzw. napinacz dolny.
Jest on od spodu powleczony na bieżni jakimś tworzywem u mnie to tworzywo skruszło i z rolki zrobiło sie jajo z zadrami a przez to szczelił pasek. Więc radzę sprawdzać też od spodu


-----------------
Troche mało koników
2009-02-10 09:08
  
 
 2005-12-27 23:20:50

w tych motorach są 2 paski jeden bliżej bloku silnika napędza alternator,pompe wspomagania i pompe cieczy chlodzacej pozatym są tam 2 rolki z czego jedna tworzy można powiedzieć napinacz ale różnie to nazywają np tłumik drgań , drugi króciutki pasek napedza tylko agregat z klimy i ma rolkę napinającą dla zainteresowanych mogę posłać rysunek .

pozdro
2007-06-02 17:03
  
 
 2005-12-19 11:38:31

Bylem ostatnio w zwyklym samochodowym sklepiku u znajomego. On ma programik z czesciami do wszyskich (prawie ) modeli samochodow i od razu mi powiedzial ze dwa wchodza tylko ze koszt za te paski zamknie sie w 60 zeta
2017-02-16 10:36
  
 
 2005-12-19 11:32:07

bzdura, bzdura... wiem ze to troszke absurdalne ale dokladnie tak bylo A serwis byl to ASO w Warszawie na Rudnickiego, przy czym kozystali z dokladnie tego samego programu ktory widzialem w innych miastach w tamtejszych serwisach.
2018-07-16 13:30
  
 
 2005-12-19 02:04:56

Bzdura. Trafiles na jakis dziwny serwis. Ja mam 2 paski (rocznik 96). Popytaj w innym serwisie. Moze to zabrzmi smiesznie ale ja kiedys pytalem o wtryski do 2.5TD w FOTA S.A i powiedzieli, ze nie maja i nie beda miec. Wedlug mnie smiechu warte...

P.S W wiekszosci samochodow, ktore maja klime jest oddzielny pasek.
2007-12-23 16:15
  
 
 2005-12-18 10:35:37

Przy okazji powiem ze gdy dla porownania ceny spytalem sie w serwisie opla podczas kupowania lapy o pasek klimatyzacji, to gosc szukal, szukal, z 5 lub wiecej minut, pozniej zawolal kolege i nic nie znalezli. Stwierdzili ze musze miec na pewno zakladana gdzies i wogole nie ma nigdzie w zadnym takim oplu osobnego paska do klimy. Troszke dziwne, ale jak patrzylem na ten ich program to tez nic nie widzialem... Wydaje mi sie ze nie jestem jedynym posiadaczem 2,5TD ktory ma osobny pasek do klimy i mysli ze mimo iz nie jest posiadaczem tej omy od nowosci, to nie uwaza aby ona miala dorabiana klime. Moze maja jakies braki w tym programie? Nie mam pojecia, ale z tego wniosek ze jak by ktos chcial kupic ten pasek w autoryzowanym serwisie to moga byc z tym problemy
2018-07-16 13:30
  
 
 2005-12-18 08:26:46

u mnie przyczyna urwania napinacza był właśnie pasek sprężarki który jak wiadomo ma tez napinacz i trzeba przy wymianie prawidłowo go naciagnąć (róznie zależnie od silnika)x,y.Przy okazji rozwaliło mi tez częściowo wentylator(włąsnie szukam na alegro)
2012-09-18 09:26
  
 
 2005-12-10 11:45:53

Czy sprezarka jest dobra - tego nie wiem. Wiem ze cala instalacja jest pusta i klima nie dziala, a przed wiosna nie bede tego sprawdzal. Pasek juz jest kupiony... 25 zeta to nie jest na szczescie duzy wydatek
2018-07-16 13:30
  
 
 2005-12-10 06:42:55

Witam,
Wzgledem paska do klimy - jeśli masz dobrą sprężarke, a pękł ci pasek, to na długą metę nie praktykuj jeżdzenia bez paska, uszkodzenie łożysk sprężarki wielce prawdopodobne! Poza tym klimatyzacja w zimie też jest przydatna.
--------------
Pozdrawiam
2013-08-20 13:22
  
 
 2005-11-28 18:23:46

No to fajnie, ze udalo Ci sie wszystko zalatwic w miare tanio. Ja zaplacilem jakies 45GBP za napinacz i 70GBP za wymiane co daje razem 115GBP czyli wedlug obecnego kursu jakies 670zl A zaznaczam, ze robilem to zaraz po objeciu fotela przez Ka..ke wiec kurs byl wtedy wyzszy niz teraz.

Pozdrawiam
Marian
2010-07-11 08:57
  
 
 2005-11-28 16:57:27

Oki. juz po sprawie. Za porada Taxikrzyska (serdeczne dzieki ) zakupilem nowa lape w serwisie opla (135 zl) i znalazlem zaklad ktory to wymieni i wyreguluje - nie autoryzowany opla, ale "zwykly" opla - w godzine wszystko zrobili (wymienili lape, zalozyli paski i naciagneli je) - koszt w serwisie 100 zl czyli razem z paskami (100zl) jest jakies 340 zl. Nie najgorzej Przy okazji dowiedzialem sie ze mam peknieta lewa lape pod silnikiem i natychmiast trzeba to wymienic... ech... kolejne 300 zl pojdzie.
2018-07-16 13:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM