| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
barcin
 v70 Katowice | 2008-07-18 13:06:37 Witam,
Przeszukuję forum już od dwóch godzin, ale nie udało mi się natrafić na problem taki jak mój.
Podczas jazdy na gazie silnik ciężko wkręca się na obroty. Czasem podczas ruszania jest wręcz dramatycznie, źle. Muszę najpierw dać gaz, poczekać dłuższą chwilę na obroty i dopiero wtedy puszczać sprzęgło. Zauważyłem, że przy gazowaniu jest coś w rodzaju dziury w gazie w okolicach 1200-1500obr (tak mniej więcej). Silnik wyraźnie przymula na moment. Na wyższych obrotach i na biegu jałowym jest ok.
Co może być tego przyczyną?
Wszystko wskazuje na to, że muszę się wybrać do gazownika, ale chciałbym już sam mniej więcej wiedzieć gdzie szukać przyczyny.
Przy okazji chciałbym poprosić o polecenie jakiegoś przytomnego gazownika w Katowicach lub okolicach.
A przy drugiej okazji: jak dobrać się do migaczy umieszczonych na błotnikach. Trzeba odkręcać plastikowe osłony nadkoli?
Jeden z moich ślicznych designerskich migaczy rodem z Żuka nie sprostał trudom eksploatacji i co kilka kilometrów wypada, po czym malowniczo wisi na drutach  Ciągnę za te przewody i ciągnę, ale złączki nie widać. Od komory silnika też oczywiście dostępu nie ma. ----------------- powiedział co wiedział ;)
pclinuxos.org.pl |
| 2017-01-06 21:34 | |
Esperynek Klubowy Weteran

 Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2008-07-18 21:33:53 Co do 1-szego probelmu, to nie mart się. To po prostu turbodziura. tego nie zmienisz.  (sorki, ale NMSP) ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
| 2025-09-23 19:46 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-07-18 22:13:54 Jeżeli chodzi o przedni prawy kierunkowskaz to jest on podłączony do wiązki kabli która idzie do komputera ....tzn w pewnym miejscu tej "komputerowej" wiązki odgałęziają się dwa przewody, które idą do migacza. Doszedłem do tego przez przypadek kiedy naprawiałem sterownik - centralkę centralnego zamka.
Musiałem wtedy wymontować komputer i wszystko miałem "jak na dłoni".
Nie wiem jak jest z lewej strony - pewnie podobnie.
Ale jak piszesz, że ciągniesz i ciągniesz kable ...to przetnij je w rozsądnym miejscu, załóż jakąś odpowiednio małą złączkę, polutuj wsztstko, dobrze zaizoluj i będzie OK. |
| 2017-07-28 21:46 | |
barcin
 v70 Katowice | 2008-07-22 20:04:21 Esperynek, to weź no teraz mi znajdź jakiegoś psychoanalityka, który wytłumaczy mojemu Esperakowi że jednak jest wolnossący i ta turbodziura to tylko w jego ECU siedzi
a serio, może ktoś podpowie mi skąd ta turbogazodziura?
mam takie wrażenie że to się nasila przy pełnym zbiorniku gazu, by niemal zniknąć gdy jest pusty. ale sam już nie wiem czy to nie moje widzimisie.
Co do migaczy to rozwiązanie z obrzynaniem przewodów też przyszło mi do głowy, ale chyba nie muszę tłumaczyć że wetknięcie wtyczki do gniazdka bardziej mi się podoba. jeśli oczywiście nie wiąże się z demontażem połowy przodu. nikt nigdy nie wymieniał migaczy? |
| 2017-01-06 21:34 | |
Outcast
 Bmw 528i E39 Różyny | 2008-07-22 21:03:56 Cytat:
| dziury w gazie w okolicach 1200-1500obr |
|
espero 1,5 do 2000obr/min wrecz nie ma momentu obrotowego wiec co sie dziwic ----------------- TDi Power |
| 2011-08-07 16:31 | |
Cwikus
 DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2008-07-22 21:19:02 Cytat:
| 2008-07-18 13:06:37, barcin pisze:
Witam, Przeszukuję forum już od dwóch godzin, ale nie udało mi się natrafić na problem taki jak mój. Podczas jazdy na gazie silnik ciężko wkręca się na obroty. Czasem podczas ruszania jest wręcz dramatycznie, źle. Muszę najpierw dać gaz, poczekać dłuższą chwilę na obroty i dopiero wtedy puszczać sprzęgło. Zauważyłem, że przy gazowaniu jest coś w rodzaju dziury w gazie w okolicach 1200-1500obr (tak mniej więcej). Silnik wyraźnie przymula na moment. Na wyższych obrotach i na biegu jałowym jest ok. Co może być tego przyczyną?
|
|
skad masz diesla i to jeszcze na gaz w turbinie w espero?
ps. zaloz zworke  ----------------- Rusza panzer, Złoty panzer
Czołg co prowadzisz go jednym palcem
Czołg co walczy z dystansem
Czołg co musi wygrać w tej walce... |
| 2015-10-23 01:03 | |
barcin
 v70 Katowice | 2008-07-22 21:19:09 że się ciężko zbiera z miejsca to ja wiem, ale jest różnica między niskim momentem, a sytuacją gdy silnik wkręcany na obroty na luzie wyraźnie "zatrzymuje" się przy około 1200obr, by dopiero po wyraźnie wyczuwalnej chwili rozkręcać się dalej. gdy nieszczęśliwie spróbuję ruszyć przy obrotach w okolicy tej turbodziury  to auto zupełnie nie ma ochoty jechać i dopiero po dobrych kilku sekundach zbiera się do jazdy.
nie muszę chyba mówić, że na skrzyżowaniu te kilka sekund to wieki |
| 2017-01-06 21:34 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-07-23 00:19:04 no fakt do 2000 praktycznie jazda jest utrudniona
wielokrotnie jak ruszam dosc dynamicznie na 1 albo potem na 2 to do 2000 nic sie nie dzieje ale pózniej-czasami gwałtownie i niespodziewanie zrywam przyczepnosc--no i powyzej 5000 tez juz nie ciagnie za bardzo
ta dziura na benzynie tez wystepuje?
moze filtr powietrza ?
w espero nie ma zadnej klapki w dolocie zeby mogła sie zawieszac(miałem auto w którym sie zawieszała klapka przepływomierza i były podobne efekty)
----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2008-07-23 00:26:08 To na 5 ciągnie powyżej 5000 ?
----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-07-23 00:29:40 Cytat:
| 2008-07-23 00:26:08, Zoltar pisze:
To na 5 ciągnie powyżej 5000 ?
|
|
oczywiscie ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
barcin
 v70 Katowice | 2008-07-23 00:49:38 Cytat:
| 2008-07-23 00:19:04, pawel12356 pisze:
ta dziura na benzynie tez wystepuje? moze filtr powietrza ?
|
|
na benzynie zachowuje się normalnie  filtr mam nowy |
| 2017-01-06 21:34 | |
AsterixGal
 ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-07-23 08:11:27 Od kiedy to się dzieje? Czy pojawiło się nagle czy raczej narastało z biegiem czasu? Jaki masz komputer od gazu (jeśli masz)?
Jaki masz parownik i jak długo już pracuje? Kiedy wymieniałeś filtr gazu?
Rzeczywiście, czas reakcji silnika na wciśniecie pedału gazu jest zbyt długi. Przyczyn może byś wiele, ale kilka typów można już sprawdzić (przy załozeniu że masz komputer w instalacji gazowej):
1)zbyt wolna reakcja silnika krokowego od gazu, może to mieć związek z samym silnikiem krokowym ( wpewnych obszarach pracy może się zacinać-brudny, uszkodzony mechanicznie) lub z ustawieniem komputera, który nim steruje
2) duża/bardzo duża odległość od silnika krokowego do miksera, lub też miksera od przepustnicy, to można poprawić, ale wymaga już fizycznej ingrencji w obecną instalację
3) zła interpretacja przez komputer gazowy połozenia przepustnicy przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, w niektórych komputerach można wpływać na sposób interpretacji położenia przepustnicy w tym na opóźnienie reakcji
4) problem z parownikiem lub filtrem gazu- spowodować to może zbyt małą wydajność , ale byłoby to wyczuwalne bardzie przy wyższych obrotach
Zacząłbym od resetu obu kompów (gazu i samochodu) i ponownej nauki. W następnym kroku trzeba się dobrać do komputera od gazu i zweryfikować/zmienić jego ustawienia.
|
| 2015-07-09 07:56 | |
barcin
 v70 Katowice | 2008-07-25 22:02:34 dzięki AsterixGal.
komputer to STAG50, parownik zdaje się Lovato i pracuje jakieś 40kkm, a filtru gazu nie wymieniałem, nie wiem nawet gdzie go szukać
nie pojawiło się nagle, raczej narastało.
1) zdejmę go i zobaczę, może coś tam się da wyczyścić
2) odległość jest niemała, ale teraz już jestem pewny, że nasila się to przy pełnym zbiorniku, a znika gdy gazu jest mało. w związku z tym i poradą którą uzyskałem na LPG forum (bogata mieszanka wolnych obrotow i prz ruszanie go zalewa), może to problem z parownikiem?
wybrałbym się nawet do gazownika żeby wszystko pooglądał i wyregulował, ale nie znam w mojej okolicy żadnego. a do takiego pierwszego lepszego to trochę się boję jechać |
| 2017-01-06 21:34 | |
AsterixGal
 ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2008-07-26 15:08:00 Z tego co piszesz to wymagana będzie regulacja parownika. Podobny efekt, gdy się gaz kończy mam i u siebie, ale nie jest on aż tak mocno odczuwalny.
CO do filtra gazu, to jeśli nie był dawno wymieniany (40tys!!!) to zrób to jak najszybciej.
Napisz jak naprawisz problem z gazem, informacja zwrotna zawsze pomaga innym. |
| 2015-07-09 07:56 | |
Cwikus
 DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2008-07-26 15:31:28 Cytat:
| 2008-07-23 00:19:04, pawel12356 pisze:
wielokrotnie jak ruszam dosc dynamicznie na 1 albo potem na 2 to do 2000 nic sie nie dzieje ale pózniej-czasami gwałtownie i niespodziewanie zrywam przyczepnosc
|
|
Zacznij jezdzic na innych oponach niz zdarte zimówki 165/90/14 jesli tak palisz gumy  ----------------- Rusza panzer, Złoty panzer
Czołg co prowadzisz go jednym palcem
Czołg co walczy z dystansem
Czołg co musi wygrać w tej walce... |
| 2015-10-23 01:03 | |
| |
|