| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2008-07-29 22:39:49 W silnikach V6 z klimą występują 2 termowłączniki wentylatorów oba dwuobiegowe (nie wiem jak to dokładnie w rocznikach występuje). W mojej 97r jest prostokątna, 3-pinowa wtyczka. W późniejszych oraz FL jest okrągła.
1. identyfikacja XA - zakres 95-100 oraz 105-110
oznacza to, że np. 1szy bieg wiatraków włączy się przy +/- 100 stopniach i wyłączy po obniżeniu do 95 stopni itd.
2. identyfikacja XK - zakres 90-95 oraz 100-105
Identyfikacja jest napisana na czujniku i można ją odczytać po podniesieniu maski (wkręcony w chłodnicę poniżej górnego króćca wlotowego).
Ja mam właśnie XA i temperatury takie jak kolega (latem dosyć wysoko).
Koszt czujnika w IC to ~50zł bez zniżek.
Jak komuś za ciepło, można zmienić i po kłopocie
P.S. Dla ścigantów i innych tuningowców jest jeszcze jedna opcja, którą to zamierzam zastosować po uturbieniu. Identyczny termowyłącznik z citroena jumpera (gwint i wtyczka ta sama) o parametrach 82-87 i 87-92. Ciepło twój wróg !!!
P.S.2 Może komuś się przydadzą nr z IC, a więc:
XA - 1850672
XK - 1850677
jumper - 1850700
gwint M22x1,5
----------------- who dares wins [ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-07-29 22:47:39 ] |
| 2019-12-21 15:28 | |
Dimitry
 OPEL OMEGA 2.5 V6 SŁUBICE | 2008-07-29 22:01:28 OMEGA 2.5 V6 95r. AUTOMAT
Przy takich upałach jak teraz.
Bez włączonej klimy temperatura silnika między 92,5 a 95stopni.
Przy włączonej klimie w trasie 120-130km/h temperatura osiąga nawet 100stopni może spadnie do 97,5 ale przeważnie 100stopni, wyłaczam klime i temperatura spada do 95stopni w tych upałach.
włącze klime i znowu do 100stopni dochodzi.
jeszcze przy temperaturze silnika np 95stopni wylaczam silnik na chwile, odpalam i wskazówka leci powyżej 100stopni i szybko opada do 95stopni, cały czas po włączeniu silnika pokazuje gdzies o 10stopni więcej niż było zaraz przed wyłączeniem.
prosze o opinie czy to jest normalne, jesli nie to co powinienem zrobic.
pozdrawiam ----------------- OPEL OMEGA 2.5 V6 |
| 2010-01-31 14:52 | |
szyna1 DEADSOUL
 Kielce | 2008-07-29 13:14:13
Witam Wszystkich.
Omega 2.5 td 1998 klimatronik.
Pytanie moje dotyczy wiatraków na chłodnicy klimatyzacji.
Wiatraki powinny pracować na I i II biegu w zależności od temp. silnika. Okazuje sie, że od pewnego czasu( ostatnie upały) II bieg włącza się przy 90 stoponiach na wskaźniku. Gdy samochód trochę postoi ale nie tak aby całkowicie sie wystudził razem z klimatyzacją włacza sie od razu II bieg.. Jest to wyraźnie słyszalne. Temperatura na wskaźniku w czasie jazdy utrzymuje się pomiedzy 92,5 a 95 stopni.
Termostat nowy Wahler wymieniony rok temu , dobrany do tego silnika.Zresztą były to zupełnie inne objawy. Chłodnice nowe w idealnej czystości regularnie przemywane dla dobrego przepływu powietrza. Wisko działa prawidłowo.
Wieczorem sprawdziłem wiatraki raz jeszcze, od zimnego silnika.Po włączeniu zapłonu i klimatyzacji wiatraki obracają się na I biegu b. cicha praca. Gdy temperatura na wskaźniku przekroczy 90 stopni włącza się II bieg wiatraków. Słychać to wyraźnie. Silnik pracuje w zakresie temperatur 92 - 95 stopni bez wzgłędu na temperaturę zewnętrzną i na to czy jadę w korku czy nie. Przy gwałtownym przyspieszaniu np pod górę temp . na chwilę podnosi się do 97 i zaraz opada ( wisko pracuje na max) do wartości jak wyżej. Wobec powyższego wiatraki zawsze pracują na II biegu. Na ciepłym silniku po wyłączeniu zapłonu ale pod napięciem cichnie szum wisko no bo przecież razem z silnikiem przestało pracować, słychać głośny szum witraków klimy. Jak temp. na wskażniku spadnie do 90 stopni wyłączają się. Na pewno wcześniej ten układ tak nie pracował, coś jest nie tak z przkaźnikami, czujnikami temp. w chłodnicy? nie mam bladego pojęcia i dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
A może tak ma być ?
|
| 2014-10-22 10:20 | |
Cezik
 Opel omega 2.0 Kombi Opole | 2008-06-16 21:48:30 Problem rozwiązany po tak długim czasie....winowajcą okazał się zamieniony miejscami przekażnik. Tzn. ten który steruje pracą wentylatora chłodnicy i tym wentylatorkiem skrzynki bezpieczników był włożony w innym miejscu dopiero po wyjęciu go i obejrzeniu (6 nóżek- gniazdo też ma 6 nóżek) i umiejscowieniu na swoim miejscu wszystko jest OK!! |
| 2012-07-05 18:00 | |
BoruPl DEADSOUL
 Opel Omeba B Combi Cd Wroclaw | 2008-06-10 15:02:27 W takim razie musisz poszukać zwarcia. Albo właśnie ten przekaznik. Może jakieś kable mają uszkodzoną izolacje. A i czy to zawsze tak się dzieje czy może np. kiedy jest wilgoć? |
| 2014-03-12 21:58 | |
omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-06-10 13:01:57 Wyczaj przekaźnik sterujący chłodzeniem kompa, być może ma sklejony zestyk. (K-49, nr 19 ?) ----------------- |
| 2011-09-25 15:07 | |
Cezik
 Opel omega 2.0 Kombi Opole | 2008-06-10 12:43:11 Dzięki kolego Boru za radę ale ja mam odwrotny problem on mi się NIE WYŁĄCZA tzn. chodzi cały czas nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.Jedyne wyjście na wyłączenie go to wyjęcie bezpiecznika ze skrzynki bezpieczników, ale wtedy NIE ZAŁĄCZA mi się I-szy bieg wentylatora chłodnicy i silnik się grzeje ponieważ wentylator rusza na II-im biegu jak silnik osiągnie temp. ok. 120st. Podpowie ktoś co może być....?
|
| 2012-07-05 18:00 | |
BoruPl DEADSOUL
 Opel Omeba B Combi Cd Wroclaw | 2008-06-10 06:28:44 Ja też miałem problem z tym wentylatorkiem. Był zwyczajnie zawalony syfem. Z racji wieku auta to normalne. Zdemątuj nadkole i wyciągnij z piankowatej osłony, odłacz go a wtedy zobaczysz czy jest na chodzie po podłączeniu bezpośrednio do aku... Może gdzieś na stykach ma zware. Powodzenia |
| 2014-03-12 21:58 | |
Cezik
 Opel omega 2.0 Kombi Opole | 2008-06-06 20:33:10 Może ktoś pomoże...otóż nie wyłącza mi się nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki mały wentylatorek służący prawdopodobnie do chłodzenia skrzynki bezpieczników. Po wyjęciu odpowiedniego bezpiecznika który go wyłącza nie załącza mi się 1-szy bieg wentylatora chłodnicy. |
| 2012-07-05 18:00 | |
BoruPl DEADSOUL
 Opel Omeba B Combi Cd Wroclaw | 2008-06-03 05:28:04 Dzięki koledzy. Podłącze auto pod kompa i zobacze wtedy. Tak jak jeden z was mi radzi. Zycze wszystkim powodzenia. |
| 2014-03-12 21:58 | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2008-06-02 21:50:41 Cytat:
| 2008-06-02 20:19:40, zpetz pisze:
ten syf miałeś w środku chłodnicy w układzie czy na zewnątrz ?
|
|
z zewnątrz też ale głownie w środku, w takim stanie była że nie pomogło przepychanie jej, musiałem kupić drugą: |
| 2010-08-05 15:26 | |
zpetz LOB SYMPATYK
 x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-06-02 20:19:40 Cytat:
| 2008-06-02 15:22:16, Schizm pisze:
ja problem rozwiązałem jak pisałem tu, u mnie wina była zapchana chłodnica, teraz mam 92,5 na mieście, 95 w korku i już zaczyna wiskoza załączać, na zapchanej chłodnicy by wiskoza mi sie nie rozłączała a teraz trochę przejadę aby tylko wiatr powiał na wisko i od razu mi rozłącza i temperatura zbija na 92,5.
|
|
ten syf miałeś w środku chłodnicy w układzie czy na zewnątrz ? |
| 2013-11-18 18:18 | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2008-06-02 15:22:16 Cytat:
| 2008-06-02 15:09:27, zpetz pisze:
mamy troche inne silniki ale u mnie jest podobnie 95 i słychać jak załącza się wentylator nie wiem czy jeden czy dwa bo się na tym nie skupiam u mnie taka temperatura jest tylko w korkach przy 30 stopnia ciepła i moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo. 95 nie przekracza raczej nigdy chyba że ostro przycisne na autostradzie w zwykłym ruchu normalna jazda czy miasto czy trasa mam 90-91 ale tu kolega moim zdaniem ma za niską temperature i za wcześnie mu się ten układ z chładza i raczej jest to niedogrzany silnik co w wypadku 2.5td zle się przy ostrym wcisnięciu konczy "(2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze: no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie, "
|
|
ja problem rozwiązałem jak pisałem tu, u mnie wina była zapchana chłodnica, teraz mam 92,5 na mieście, 95 w korku i już zaczyna wiskoza załączać, na zapchanej chłodnicy by wiskoza mi sie nie rozłączała a teraz trochę przejadę aby tylko wiatr powiał na wisko i od razu mi rozłącza i temperatura zbija na 92,5. |
| 2010-08-05 15:26 | |
zpetz LOB SYMPATYK
 x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-06-02 15:09:27 Cytat:
| 2008-06-01 10:46:33, BoruPl pisze:
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Omegi b 2,5 v6. W moje omie wentylator zaczyna pracować przy 95-100 stopni. Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp.. Dodam że silnik jest po kapitalce. Termostat nowy, wszystkie czujniki nowe, chłodnica wyczyszczona, zero zanieczyszczeń. Więc prosze napiszcie czy to normalne. Pozdrawiam.
|
|
mamy troche inne silniki ale u mnie jest podobnie 95 i słychać jak załącza się wentylator nie wiem czy jeden czy dwa bo się na tym nie skupiam u mnie taka temperatura jest tylko w korkach przy 30 stopnia ciepła i moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo. 95 nie przekracza raczej nigdy chyba że ostro przycisne na autostradzie w zwykłym ruchu normalna jazda czy miasto czy trasa mam 90-91 ale tu kolega moim zdaniem ma za niską temperature i za wcześnie mu się ten układ z chładza i raczej jest to niedogrzany silnik co w wypadku 2.5td zle się przy ostrym wcisnięciu konczy "(2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze:
no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie, " |
| 2013-11-18 18:18 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2008-06-01 15:11:39 ten gorny patrzac od przodu po prawej pod kruccem steruje wentylatorem tym od komory silnika. Przerabiałem temat bo go zmieniałem i wglebiałem sie w temat całego układu sterujacego wentylatorami. ----------------- moja aukcje |
| 2013-03-24 13:31 | |
omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-06-01 15:08:28 Ten górny steruje chłodzeniem (i dodatkową pompą) po unieruchomieniu silnika, nie wciągajmy go narazie do tematu.
Na oko chłopak ma wszystko ok, szuka dziury w całym. ----------------- |
| 2011-09-25 15:07 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2008-06-01 12:30:00 czujnik w chlodnicy ma dwa biegi ten u gory pod wezem od termostatu. pierwszy bieg sie wlacza 105-100 drugi bieg 120-115. drugi czujnik ktory jest dostepny to pierwszy bieg 100-95 drugi bieg 110-105 wiec mozesz sobie podjechac i kupic jeden z dwoch. Wskazaniem na desce nie ma co sie sugerowac bo rozbieznosc temperatury miedzy czujnikiem ktory wskazuje na desce a tym sterujacym ECU jest mniej wiecej 5-10 stopni. warto podlaczyc sie jakis interfejsem i zobaczyc jaka rzeczywiscie jest temperatura.
Cytat:
| Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp.. |
|
Kolego wystarczy spotkac sie kims z wrocławia z klubu (np spot albo zagadac na priv.) To bys sie dowiedział ze ktos z klubu ma komputer do podlaczenia Opli wział bys browarka jakiegos i bys wiedział wszystko dokładnie co gdzie i jak. Jak bym sie sluchał mechaników to bym w zime w klapkach chodził. Wrzuci ci narzute na czesciach za robote i na wymysla ci ze to jest zapsute i trzeba wymienic.
To chyba tyle. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-06-01 12:35:48 ] |
| 2013-03-24 13:31 | |
omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-06-01 11:05:43 A przy jakiej temperaturze chciałbyś żeby zadziałał wentylator? Czym odczytałeś temperaturę? Wskaźnikiem na desce? ----------------- |
| 2011-09-25 15:07 | |
BoruPl DEADSOUL
 Opel Omeba B Combi Cd Wroclaw | 2008-06-01 10:46:33 Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Omegi b 2,5 v6. W moje omie wentylator zaczyna pracować przy 95-100 stopni. Pytałem się mechanika czy to normalne. On powiedział że tak. Moim zdaniem to chyba raczej zbyt wysoka temp.. Dodam że silnik jest po kapitalce. Termostat nowy, wszystkie czujniki nowe, chłodnica wyczyszczona, zero zanieczyszczeń. Więc prosze napiszcie czy to normalne. Pozdrawiam. |
| 2014-03-12 21:58 | |
Schizm
 Saab 95 AERO Lublin | 2008-05-17 16:52:30 Cytat:
| 2008-04-30 19:55:36, Schizm pisze:
no to u mnie sie włącza za wcześnie, może mi źle pokazuje wskaźnik na desce, bo przy 87,5 jest idealnie, cisza wisco chodzi tylko tylko, przy 90 już zaczyna go słychac a przy 92,5 tyle max mam przy korkach i po przygazowaniu już jest odrzutowiec. Niedługo umyje chłodnice może mi coś ogólnie obniży temperaturę o te 2,5 stopnia wtedy by było prawie idealnie,
|
|
po 3 lat mam cisze, niestety żadne mechanik mi przez 3 lata nic nie pomógł dopóki sam im nie powiedziałem co jest... gdybym nie chciał montować wiatraka elektrycznego zamiast wiskozy to bym dalej jechał z zapchana chłodnica, wiskoza pomimo nowej by chodziła na maxa, automat, silnik by sie przegrzał, automat tez.... póki co mam taka cisze że elektrycznego wiatraka nie montuje, chodź mam ochotę żeby kompletnie pozbyć sie szmeru wiskozy.. to Tyle i odwołuje wszystko co mówiłem na temat głośności TD, silnik jest bardzo cichy jak jest dobry i osprzęt dobry, jak nie to tak jak u mnie jakby zarzynali świnie tak chodził... |
| 2010-08-05 15:26 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 5 ] |
|