2008-08-25 16:42:04
Witam
Przeszukałem trochę forum, ale nie udało mi się znaleźć dobrego tematu. Mam kilka problemów z moją Omegą (X20XEV, 1998r, kombi).
Zacznijmy od zawieszenia. Do wymiany były wszystkie tuleje w wahaczach przednich. Nie chciało mi się tego samemu robić, oddałem więc auto do warsztatu, w miarę porządnego. Wymienili te tuleje, tarcze i klocki (przód). Odebrałem samochód ucieszony, że moje autko będzie dobrze jeździć

Niestety, jak tylko wyjechałem, to od razu poczułem, że coś jest nie tak - Omegę ściąga na prawo, przy hamowaniu czułem bicie na kierownicy, samochód jeszcze bardziej skręcał w prawo.
To z kierownicą jest szczególnie dziwne, bo jak troszkę mocniej hamuję to kierownica sama skręca mi dość mocno w lewo, a samochód i tak jedzie prosto... Wróciłem do warsztatu, zdjęli tarcze, oczyścili z rdzy (czyścili też wcześniej, ale widać coś tam zostało) i kazali się przejechać, zabrałem też mechanika. Bicie na kierownicy zniknęło, ale cyrki typu ściąganie w prawo i krzywienie kierownicy zostało. Męczę ich już któryś dzień, ustawiali zbieżność na wszelkie możliwe sposoby, na nic. Powiedzieli, że to może jakieś badziewne tuleje, jutro jestem umówiony na ponowną wymianę.
Mam nadzieję, że będzie ok, ale czuję, że to nic nie da. Powiedzieli mi, że to nie jest pierwszy przypadek z omegą, że kilka już robili i każda odstawiała takie rzeczy. Mnie to nie obchodzi, przed naprawą samochód jeździł dobrze, po wymianie też ma tak jeździć. Poradźcie coś, macie jakieś sugestie co do tego? Zaczyna mnie to wkurzać.
Silnik. X20XEV, ogólnie jest ok. Obroty czasem falują, ale nie gaśnie. Dziś jak pojechałem trochę ostrzej, to obroty przywiesiły się na poziomie ~1700 obr/min. Do tego nie ma hamowania silnikiem, tzn. nie odcina dopływu paliwa po puszczeniu gazu. To też nie zawsze występuje. Zauważyłem, że jak wtedy zrobię sprint np. ze świateł to wszystko wraca do normy. Czasem jest też odwrotnie. Na pewno mam przepływomierz do wymiany, ale to nie jego wina, bo jeździłem dzisiaj ze sprawnym i było to samo. Tylko autko dużo lepiej się zbierało. Check się nie zapala. Mam gaz sekwencję, ale to samo jest na benzynie. Krokowy wymieniony na nowy oryginał
Mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać te problemy. Omega to fajny samochód, i chcę ją doprowadzić do super stanu
Pozdrawiam