2008-09-18 16:44:33
Jak wiemy, układem hamulcowym dla wyżej wymienionych dwóch wersji escorta zajęła się firma ATE. Efekt - przód heble 260mm, tył 270mm - tarczobęben. Wszystko pięknie i ładnie. Ale mam jedno ALE. Wszystko psuje ABS. Mam prawie nowe tarcze gładkie Brembo i całkiem niezłe klocki. Ale hamuje zdecydowanie ZA SŁABO. W skrócie - PADAKA. Na mokrym hamowania prawie wogóle nie ma bo przy mocniejszym wciśnięciu hamulca odrazu włącza się ABS.. Na suchym - podobnie. Wyjąłem bezpiecznik od ABSu, wdarłem na suchy kawałek drogi i jazda. Efekt? Żaden, jeszcze bardziej zgłupiałem. Droga hamowania Z absem i BEZ jest niemalże identyczna. Ale bez ABSu koła blokują się w MOMENT, odpuszczam i dociskam i znów w milisekundę koła się BLOKUJĄ (przednie)! Nie ma czegoś takiego że hamuję mocną siłą - albo prawie wcale albo koła są zablokowane.. Opony w super stanie, Dunlop SP Sport MAXX 205/40/17... Przejechałem się XR3i który fabrycznie nie miał ABSu i w nim hamowanie jest o NIEBO lepsze... Nawet na mokrym.
-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91