Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ktos jezdzil na 100 oktanach???

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-10-06 10:11:24

Ja czasem zaszaleję i wleję sobie ze 20l V-Powera i nie szczędzę wtedy obrotów. Mam wrażenie że silnik pracuje inaczej niż na pb98(tylko na 98jeżdżę). haha Silnik pracuje jakoś tak jakby jego moc przerosła potęgę Stąd wzięło się określenie 1.4v10. Ale tak na poważnie to moim zdaniem idzie odczuć różnicę między 98 a Vpowerem, niewiem jak ta różnica wygląda pomiędzy V-Powerem a 95 bo ja nie używam 95 ale fajnie się jezdzi na (rzekomo)100oktanach

-----------------
Mogłem jechać, wyjechać i stąd się oddalić - jednak zostałem z tymi co zostali...

13.08.2011 Spoczywaj w Spokoju ... †
2023-03-30 06:10
  
 
 2008-10-06 09:53:27

patrz jak pamieta to bylo dokladnie to...
Cytat:
2008-10-06 09:28:47, deathrider_85 pisze:
To był Auto Świat, a samochodem był Opel Astra II i chyba jeszcze jakieś drugie. Natomiast Auto Świat testował magnetyzery między innymi na Fordzie Escorcie 1.6 16V i wyszło, że nie dość, że nie poprawiają osiągów, to jeszcze do tego w Essim spadła moc.



-----------------
2014-10-07 12:07
  
 
 2008-10-06 09:28:47

Cytat:
2008-10-06 08:47:14, JarcioFordzik pisze:
a ja kiedys czytalem testy tych wszystkich shell powerow (nie pamietam magazynu) itp to dla zwyklych autek (rocznikowo powyzej 2000r,bo kto by testy na escorcie prowadzil ) nie przynosily jakis znaczacych popraw osiagow czy pracy silnika.autor podsumowal to,ze nie warto poprostu



To był Auto Świat, a samochodem był Opel Astra II i chyba jeszcze jakieś drugie.

Natomiast Auto Świat testował magnetyzery między innymi na Fordzie Escorcie 1.6 16V i wyszło, że nie dość, że nie poprawiają osiągów, to jeszcze do tego w Essim spadła moc.
2025-03-05 21:05
  
 
 2008-10-06 08:47:14

a ja kiedys czytalem testy tych wszystkich shell powerow (nie pamietam magazynu) itp to dla zwyklych autek (rocznikowo powyzej 2000r,bo kto by testy na escorcie prowadzil ) nie przynosily jakis znaczacych popraw osiagow czy pracy silnika.autor podsumowal to,ze nie warto poprostu

-----------------
2014-10-07 12:07
  
 
 2008-10-06 08:36:25

Cytat:
2008-10-05 23:04:41, deathrider_85 pisze:
Ja swoim 1.8 potrafię zejść poniżej 10l Pb95 w mieście bez problemu i wcale nie kulam się jak 80letni dziadek.



zalej 100okt to bedziesz potrafil zejsc ponizej 9l i nie kulac sie jak 80letni dziadek

jeden silnik/kierowca w roznych miastach spali 12l/100km a inny 9l/100km.... wszystko zalezy....
2012-01-03 18:59
  
 
 2008-10-05 23:04:41

Cytat:
2008-10-05 23:01:32, swierszczu79 pisze:
wlasnie na tym bardziej mi zalezy osiagi na drugim planie w ostatnim czasie zrobilem sobie test - tankowalem w ciagu miesiaca jeden rodzaj paliwa i prowadzilem statystyki... z Shella 95, potem Shell v-power i pb98 i z 12l/100 zszedlem na 9.30l/100 po miescie...



Ja swoim 1.8 potrafię zejść poniżej 10l Pb95 w mieście bez problemu i wcale nie kulam się jak 80letni dziadek.
2025-03-05 21:05
  
 
 2008-10-05 23:01:32

Cytat:
2008-10-05 22:46:37, deathrider_85 pisze:
Z tego co się orientuje to im więcej oktanów, to silnik ładniej pracuje, mniej pali, ale osiągów to nie przybywa .



wlasnie na tym bardziej mi zalezy osiagi na drugim planie

w ostatnim czasie zrobilem sobie test - tankowalem w ciagu miesiaca jeden rodzaj paliwa i prowadzilem statystyki...

z Shella 95, potem Shell v-power i pb98 i z 12l/100 zszedlem na 9.30l/100 po miescie...

-----------------
-=Swierszczu79=-

Zajrzyj tu by dowiedzieć się co robię ze swoim Escortem ;)

Mam:
Audi 80 Cabrio 92r 2.3 Benzyna 135KM
[url=http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=214867&c=129&f=20]Fo
2018-05-26 02:51
  
 
 2008-10-05 22:56:45

Cytat:
2008-10-05 22:39:27, RemikGT pisze:
swierszczu raczej nie paliwo jest winne wyzszej predkości obtotowej silnikana biegu jałowym a cos masz skoopane



zrobie maly offtopik

co do obrotow to moze zle sie wyrazilem...

przy pb98 na jalowym to nieznaczna roznica - wskazowka czesto wskakuje na 1000... na pb98 mam ponizej 1000...
podczas wolnej jazdy na 1 czy 2 to widze roznice taka ze na pb98 jade te 10-20km/h i autko cichutkie, gazu leciutko - a na pb98 musze dac wiecej gazu bo inaczej troche szarpie, a wiecej gazu to i glosniejszy...

a co do silnika to cos mam wrazenie ze cos sie dzieje ostatnio zlego ale wyzej opisane wrazenia spostrzeglem duzo wczesniej zanim praca silnika mnie zaniepokoila

-----------------
-=Swierszczu79=-

Zajrzyj tu by dowiedzieć się co robię ze swoim Escortem ;)

Mam:
Audi 80 Cabrio 92r 2.3 Benzyna 135KM
[url=http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=214867&c=129&f=20]Fo
2018-05-26 02:51
  
 
 2008-10-05 22:46:37

Jak wyczaję, gdzie jest przełącznik od liczby oktanowej (a w essie podobno taki jest) to może przetestuje.
Z tego co się orientuje to im więcej oktanów, to silnik ładniej pracuje, mniej pali, ale osiągów to nie przybywa .
2025-03-05 21:05
  
 
 2008-10-05 22:39:27

tyle ze te 100 oktanów pewnie nimi nie jest a te 95 to pewnie z 80 pare
z technicznego punktu widzenia nie ma sensu stosowani apaliwa o wyzszej liczbie oktanowej w silnikach nie wyposazonych w system zmiennych faz rozrządu, ponad to odczucia moga byc rtaczej subiektywne.
swierszczu raczej nie paliwo jest winne wyzszej predkości obtotowej silnikana biegu jałowym a cos masz skoopane

-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
2020-12-14 21:51
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM