2008-10-17 01:43:59
Do przewodów ciśnieniowych wystarczy zwykła 17. Siły do odkręcenia/zakręcenia nie trzeba za wiele przykładać. Trzeba również lekko popuścić obejmy gumowo-metalowe przewodów. Jeżeli ktoś może pomóc, to odginając umiejętnie przewody śrubokrętem, można wtryski wykręcić bez zdejmowania kolektora ssącego. Gdy wykręcamy wtrysk sterujący ZAWSZE trzeba zdjąć kolektor ssący.
Do wtryskiwaczy, jeżeli podejmujesz się samodzielnej wymiany lub naprawy; potrzebna ci będzie specjalne nasadka 27 z "okienkiem" na przewód od sterującego. Nie jest droga - ok. 50-70 zł na allegro lub w sklepie z... nasadkami. Warto ją kupić, bo nie zawsze wtryski się dobrze "ułożą" na początku. Nie zawsze, ale możliwe, że będą ciekły, klekotały, silnik będzie poszarpywał, itp. Po tygodniu czasu jeżeli ww. objawy nie ustaną trzeba będzie znów rozkręcać wtryski. Jeżeli nie daj Boże kupiłeś końcówki wtrysków za 28 zł na allegro, możesz tą nasadkę nosić stale w kieszeni. Nie stosuj teflonu i sylikonu do uszczelnienia gwintu wtrysku.
Nasadkę na wtryski należy nałożyć z wielką dokładnością, tak aby nie uszkodzić wypustów przelewowych, które lubią pękać.....