Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK5] Escort 1,4i Niedogrzany silnik po wymianie termostatu

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-02-01 22:11:06

Zgadza się, też przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Dla wyjaśnienia - po prostu jednym z kanalików bocznikowany jest termostat, problem wg nas w tym, że ten kanalik ma zbyt dużą średnicę lub faktycznie czegoś w środku brakuje (odpowietrzanie).
Inna sprawa, że problem ten (ustalając ze znajomymi) chyba? występował w Essich produkowanych w Hiszpanii - celowo? by się silnik nie przegrzewał ?
Pozdrówka

-----------------
Chasm
Escort 1.4i LPG 92' bordo Kraków
2011-07-08 15:11
  
 
 2009-02-01 10:05:09

Dzięki Magik123. Już znam ten post, oglądałem go.
2010-01-06 15:16
  
 
 2009-01-30 21:17:51

PRZERóBKA, NAPRAWA OBUDOWY TERMOSTATU

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-01-30 20:47:54

Witam.
Parę dni mnie nie było. Jednak wielkie dzięki wszystkim za rady i wskazówki.

Pzdr
2010-01-06 15:16
  
 
 2009-01-25 23:22:31

a co ma komp do niedogrzania ? grzałki nie włącza ? A z termostatem mam podobnie, tez grzeje sie równomiernie , ale temperaturę trzyma lepiej.

-----------------
2020-02-22 00:36
  
 
 2009-01-25 23:13:01

Cytat:
2009-01-25 22:29:47, thall pisze:
Co do tras jakie robię to raczej krótkie. Trudno to trasami nazwać. Po mieście głownie jeżdżę. Zwykle to 5-6 km, czasem więcej. Przez to niedogrzanie auto wciągnęło mi ostatnio 14l/100km. Co ogrzewania to wydaje mi się, że jest OK. Oczywiście jak w końcu silnik się rozgrzeje to jest lepiej ale generalnie nie narzekam. Dzisiaj jechałem do Wrocka i z powrotem jak na trasie troszkę mu depnąłem (ok. 140-150km/h) to w sumie się rozgrzał. Dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Otóż w obudowie termostatu są ponoć jakieś kanaliki służące odpowietrzania układu chłodzącego. Doszukałem się, że tam powinny być jakieś zaworki, które, jak sądzę mają zapobiegać przeciekaniu niedogrzanego płynu do dużego obiegu. Jeśli tak jest, to wygląda na to, że właśnie one mi padły... Czy same zaworki da się wymienić, czy trzeba całą obudowę termostatu? Czy ktoś wie coś więcej na temat tych kanalików? Czy dobrze kombinuję, że właśnie przez nie dostaje się płyn do dużego obiegu omijając termostat? To by w sumie wyjaśniało zachowanie mojego układu chłodzenia.



Jakbys potrzebowal obodowy to wal do mnie - mam ze swojego auta ktore grzalo jak nalezy i dobrze trzymalo temperature .

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2009-01-25 22:33:46

A jak zrobić test czy nie mam błędów w kompie???
Ja nie mam żadnego interfejsu, a jak kiedyś pytałem o podłączenie to trudno znaleźć w Opolu warsztat, który ma sprzęt i sensowne ceny. Jak już znalazłem to gość powiedział, że przy takim starym aucie to się mija z celem. Nie pamiętam ile sobie ryknął (może 150-200zł) ale mnie skutecznie zniechęcił...
2010-01-06 15:16
  
 
 2009-01-25 22:29:47

Co do tras jakie robię to raczej krótkie. Trudno to trasami nazwać. Po mieście głownie jeżdżę. Zwykle to 5-6 km, czasem więcej. Przez to niedogrzanie auto wciągnęło mi ostatnio 14l/100km.
Co ogrzewania to wydaje mi się, że jest OK. Oczywiście jak w końcu silnik się rozgrzeje to jest lepiej ale generalnie nie narzekam.
Dzisiaj jechałem do Wrocka i z powrotem jak na trasie troszkę mu depnąłem (ok. 140-150km/h) to w sumie się rozgrzał.

Dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Otóż w obudowie termostatu są ponoć jakieś kanaliki służące odpowietrzania układu chłodzącego. Doszukałem się, że tam powinny być jakieś zaworki, które, jak sądzę mają zapobiegać przeciekaniu niedogrzanego płynu do dużego obiegu. Jeśli tak jest, to wygląda na to, że właśnie one mi padły... Czy same zaworki da się wymienić, czy trzeba całą obudowę termostatu? Czy ktoś wie coś więcej na temat tych kanalików? Czy dobrze kombinuję, że właśnie przez nie dostaje się płyn do dużego obiegu omijając termostat? To by w sumie wyjaśniało zachowanie mojego układu chłodzenia.
2010-01-06 15:16
  
 
 2009-01-25 13:53:56

Cos ,ktos,kiedy mowil,ze w CVH (taki silnik masz) czasami cos sie dzieje w obudowie termostatu i za cholere nie bedzie mial temperatury i ogrzewanie mizerne. A wlasnie powiedz jak z ogrzewaniem,grzeje??

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2009-01-25 12:17:46

mozesz zrobic test czy nie masz bledow w kompie. jak dlugie trasy robisz?

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM