2009-02-06 16:28:49
Przede wszystkim, ukłon w stronę Kirsa - informacje które otrzymałem na priv wykorzystałem w praktyce, tzn:
Jestem "spokojny" że dźwignia WG nie rusza się na postoju. (Ciśnienie zmierzone w kolektorze ssącym przy max obr na postoju to 0,5 bar.) Kwestia immo - jak mówiłem została rozwiązana przez kolegę elektryka na poziomie skrzynki bezpieczników)
Zgodnie z instrukcją dokonałem regulacji boostera, i auto w zakresie 2000 - 3500 było zadowalająco dynamiczne, jednak prędkość max nadal pozostawała w granicach 140kmh
W związku z tym zastosowałem się do instrukcji (anglojęzycznej)
LINK dotyczącej m.in. sposobu zwiększenia dawki w tej pompie, ponieważ nabrałem podejrzeń że pracowała ona wcześniej w jakimś wolnossącym silniku...
ZWIĘKSZENIE GŁÓWNEJ DAWKI PALIWA NA POMPIE LUCASa
Bardzo utrudniony jednak jest w Essim dostęp do korka - zaślepki.
Zrobiłem to bez kanału "z góry" Odkręciłem plastik nad zderzakiem - przed chłodnicą. Umożliwiło mi to dodatkową kontrolę przez odsłonięty w ten sposób otwór w przedniej belce na wprost pompy. Następnie zgodnie z instrukcją z linku, metodą "ruskiego klucza" delikatnie postukując małym młoteczkiem w ustawiony pod odp. kątem długi śrubokręt - odkręciłem zaślepkę.
Dalej po około 30 minutach (sic!) zabawy z lusterkiem lampą i stosując różne (prawie ginekologiczne

) techniki udało mi się "wrazić" imbus zrobiłem taki toporny szkic - który pomoże zrozumieć "co autor miał na myśli"
Klucz IMBUS jaki tam jest potrzebny to niestety zapomniałem zerknąć, ale autor cytowanej strony też nie był pewny (pisze że 5mm) ale potrzebny jest mniejszy - chyba 4mm
I radze skorzystać z jego rady, i nie pakować tam "kulistego" imbusa bo jak się to-to urwie... to pompa "do góry"
Ale wróćmy do sedna. Zgodnie z instrukcją WKRĘCIŁEM tę śrubę nie o 10st ale o około 30, ponieważ uznałem że jest mocno kiepsko (autor pisze ze max to 40 st)
Efekt
powalający na kolana
Silnik pracuje bardzo spokojnie, wkręca się w obroty "just like that - >KLICK<"
prędkość maks osiągnięta na średnio rozgrzanym silniku (przed chwilą) około 180kmh i bałem się więcej
Dziękuję za wsparcie Krisowi - i tym którzy dotrwali do końca elaboratu...
Ps
Wzmiankowana (anglojęzyczna) instrukcja dotyczy tuningu, ja wykorzystałem tylko opis zwiększenia dawki - dziwigni WG (na razie) nie zaczepiałem
[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2009-02-07 08:30:44 ]