Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Nierówna praca silnika

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-01-29 19:14:25

uprzedzając protesty nadmienię, że przejrzałem formu i wykluczając elementy, które wymieniłem naprawdę nie mam pojęcia już co to może być z tąd moja prośba i pytanie. Ok 3 tyg temu auto przerywało mi na benzynie i na gazie (2.0 automat) . w pierwszej kolejności wymieniłem przewody i świece (115zł). Auto jednak szarpało nadal. pojechałem na kompleksową diagnostykę (150zł) podczas której wykryto niesprawną sondę lambda (105zł). niestety podczas nierównej pracy i wystrzałów rozerwało obudowę filtra powietrza (mam nadzieje, że nic więcej). Pojechałem zatem na diagnostyke tym razem gazu (180zł z wymiana filtra i owej sondy oraz ponownie wymieniono świece). auto przestało szarpać i strzelać jednak jak już zauważyłem ok 2 miesiące wcześniej ubywało nadal płynu chłodzącego. pomyślałem, że pompa wody a że i tak musiałem rozrąd wymienic uczyniłem to (510zł). płyn nadal jednak uciekał ale nie kapało. diagnoza prosta - uszczelka pod głowicą. (400zł z wymianą) jednak od tamtej pory auto gaśnie podczas np hamowania oraz skręcaniu kierownicą i to głównie na benzynie. poradźcie co zrobić oprócz zepchnięcia go do jeziora bo mnie zrujnuje ten samochód...
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-01-29 19:30:33

Masz automat ?
To czysty strzał - może to przez błąd w oprogramowaniu skrzyni ?

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2009-01-29 21:29:38

Cytat:
2009-01-29 19:30:33, DeeJay pisze:
Masz automat ? To czysty strzał - może to przez błąd w oprogramowaniu skrzyni ?


Skrzynia nie ma nic do tego . Jeżeli to zaczęło się dziać po wymianie UPG, to może jest źle złożony silnik,albo kwestia elektryczna

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2009-01-30 01:46:43

jak przy hamowaniu gasnie zaczalbym od krokowego. Niestety ty nie masz mozliwosci wcisniecia sprzegla podczas jazdy.... bo mozna by bylo spojrzec czy wtedy takze gasnie. Moze pompa paliwa daje male cisnienie, mozesz takze sprobowac sil u innego mechanika jesli chodzi o regulacje. moze to takze byc cewka i inne elementy w jej okolicy.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-01-30 02:22:38

A trzeba było sprzedać jak oglądał taki jeden pod Realem...
2018-06-12 01:32
  
 
 2009-01-30 07:36:42

Auto gaśnie na "luzie" czy podczas jazdy też?np.jedziesz 100 i dodajesz gazu to jest szarpnięcie?


-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-11-03 18:39
  
 
 2009-01-30 08:50:11

Jeśli strzelał na LPG to bardzo dokładnie sprawdziłbym układ dolotowy. Być może nie tylko filtr się uszkodził. Każda nieszczelność ma wpływ na wolne obroty ( ja tak miałem gdy zrobiła się dziura w rurze gumowej między filtrem powietrza a przepustnicą - gasł na benzynie i na LPG).
W następnej kolejności trzeba sprawdzić silnik krokowy biegu jałowego. Na początek można spróbować go wyczyścić a jeśli to nie pomoże wymienić. Jego zadaniem jest właśnie utrzymanie wolnych stałych obrotów niezależnie od obciążenia.
2024-08-13 14:42
  
 
 2009-01-30 12:17:09

Niedawno też miałem podobny problem.
Samochód nagle stracił moc, zachowywał się tak jak kończy się gaz.
Z tym, że identyczne oznaki były na LPG i na Pb.
Dodatkowo na Pb falowały wolne obroty.
Szukałem jakiegoś lewego powietrza, wymieniałem filtry, a przyczyna była banalna.
Okazało się, że wtyczka od sterownika LPG (AL700) nie było dociśnięta do końca. Po wypięciu i ponownym wpięciu wszystko wróciło do normy.
Dlatego może warto pójść tym tropem i posprawdzać wszystkie wtyczki.

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2009-01-30 14:24:24

Cytat:
2009-01-30 12:17:09, kisztan pisze:
Dlatego może warto pójść tym tropem i posprawdzać wszystkie wtyczki.



Zgadza się. Przyczyna może być błaha. Nie mniej zacząłbym szukać od tych najbardziej prawdopodobnych właśnie takich jak lewe powietrze, silnik krokowy, układ zapłonowy.
2024-08-13 14:42
  
 
 2009-01-31 13:52:21

już dodaję. Obecnie nic nie strzela po wymianie lambdy i świec . tylko przy skręcaniu w miejscu kierownicą lub hamowaniu silnikiem (zimnym) na PB potrafi zgasnąć. ustawiłem zapłon ponownie i na razie niby lepiej. dodam, że obroty wcześniej lekko falowały na jałowym. a strzelanie i szarpanie przed wymiana świec i lambdy miałlo miejsce. pojeżdże troche i zobaczę co się bedzie dalej. wszystkie styki i wtyczki sprawdzałem już . obudowa filtra powietrza jest pęknieta ood wystrzału ale to raczej na LPG powinien gasnąć a nie na PB. obudowe niebawem będę miał więc zobacze jak bedzie sie zachowywac. z tą cewką tez myślałem ale sprawdziłem i na diagnostyce wszystko ok było. Dzięki za zainteresowanie chłopaki. jeszcze do jeziora go wrzucał nie bęę.
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-01-31 16:32:26

Cytat:
2009-01-31 13:52:21, Rafi pisze:
już dodaję. Obecnie nic nie strzela po wymianie lambdy i świec . tylko przy skręcaniu w miejscu kierownicą lub hamowaniu silnikiem (zimnym) na PB potrafi zgasnąć. ustawiłem zapłon ponownie i na razie niby lepiej. dodam, że obroty wcześniej lekko falowały na jałowym. a strzelanie i szarpanie przed wymiana świec i lambdy miałlo miejsce. pojeżdże troche i zobaczę co się bedzie dalej. wszystkie styki i wtyczki sprawdzałem już . obudowa filtra powietrza jest pęknieta ood wystrzału ale to raczej na LPG powinien gasnąć a nie na PB. obudowe niebawem będę miał więc zobacze jak bedzie sie zachowywac. z tą cewką tez myślałem ale sprawdziłem i na diagnostyce wszystko ok było. Dzięki za zainteresowanie chłopaki. jeszcze do jeziora go wrzucał nie bęę.


Problemy robi krokowiec.Wyczyść go bądź wymień

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-11-03 18:39
  
 
 2009-02-16 21:32:13

zmuszony jestem odświerzyć wątek z uwagi na stale narastające problemy. obecnie auto chodzi dobrze, nie gaśnie nie szarpie, nie strzela, niestety kilka razy zdarzyło się już , że pzry próbie uruchomienia silnika po przekręceniu kluczyka świeca kontrolki normalnie a przy samym uruchamianiu wszystko gaśnie tak jakby prąd znikał całkowicie. chwile postoi i już jest normalnie. boje sie juz nim jechac gdziekolwiek zeby posłuszeństwa nie odmówił. chodzi o to, że zapalajac stacyjke jest ok ale przy samym uruchamianiu silnika silnik oczywiscuie nie odpala bo wszystko gaśnie i prąd cały znika. doradźcie coś chłopaki jeżeli mieliście podobny problem. zdarza sie to rzadko bo dopiero kilka razy ale nie jest to bynajmniej normalne
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-02-16 21:39:20

Kostka od stacyjki mówi papa. Wymień szybko,bo problem będzie się pogłębiał , a aftomata raczej z pychu nie odpalisz

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2009-02-16 21:40:40

yhmm, takąkostkę sie kompletną wymienia czy sztukuje noi czy jest to praca dal takiego laika jak ja..
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-02-16 21:45:49

Wymiana kostki to pikuś. Jak masz poduchę ( a chyba masz) to potrzebujesz mały króciutki śrubokręcik, bo zwykłym nie podejdziesz. Kostka pasuje od poloneza plusa,matiza i nexii. I postaraj się kupić oryginał, bo przy zamienniku mogą być kłopoty (np.z blokadą kierownicy). Może jacyś dobrzy ludzie wrzucą fotkę gdzie jest ta kostka

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2009-02-16 21:52:26

jutro zorientuje się wobec tego ile taka kostka kosztuje. za ewentualny opis wymiany lub fotkę pomocniczą będę zobowiązany. dzięki za pomoc i wskazówki. nigdy bym sie chyba sam nie domyslił , że może to być kostka..
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-02-17 00:58:32

na 99% jest to kostka ale ja mialem przewod przy klemie oraz kleme bardzo zasniedziale i mialem podobne objawy, po wyczyszczeniu klemy na aku oraz wymianie klemy + wszystko ok.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-02-19 14:41:29

dzięki serdeczne. Jednak to była klema przy akumulatorze. okazało się że była calkowicie luźna. dokręcona na maksa ale i tak luźna. widocznie końcówki akumulatora sa za cienkie... jeszcze raz dzięki chłopaki.
2025-07-22 19:35
  
 
 2009-02-19 18:32:21

Cytat:
2009-02-19 14:41:29, Rafi pisze:
dokręcona na maksa ale i tak luźna. widocznie końcówki akumulatora sa za cienkie...



No właśnie I założę się, że ta od masy
Mając Esperaka i Żabę się zastanawiałem co za gówniane klemy, bo było tak jak opisujesz

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2009-02-19 20:56:11

Cytat:
2009-02-19 14:41:29, Rafi pisze:
dzięki serdeczne. Jednak to była klema przy akumulatorze. okazało się że była calkowicie luźna. dokręcona na maksa ale i tak luźna. widocznie końcówki akumulatora sa za cienkie... jeszcze raz dzięki chłopaki.



Miałem podobny problem z klemą zarówno "-" jak i "+". Po wymianie na nowe oryginalne (tzn. takie jak były wcześniej kupione w serwisie) po niedługim czasie znowu "-" klema pękła. Postanowiłem wywalić ten "kawałek blachy" i założyłem normalne klemy mosiężne i jest gicior

-----------------
2021-02-19 22:48
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM