Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Omega A 2.6 Brak mocy, nierowna praca

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-02-26 08:24:32

to 1-sze

-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2009-02-26 01:03:46

Niechce zakladac nowego tematu, wiec zapytam tutaj.

Odpalajac samochod z rana zabardzo przebogaca mi mieszanke paliwa.

Po ok 2 minutach wszystko jest juz ok.

Co moze byc przyczyna? czujnik temp ? sonda ?
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-20 19:55:38

ten od strony silnika podlaczasz do bloku i to jest zasilanie
Odkamienic
Zlej caly plyn i wlej wode oraz dodatek do plukania ukladu chlodniczego
Zagrzej auto by sie otworzyl termostat Pojezdzij tak z 20 minut a nastepnie Zlej cala wode.Przydalo by sie abys odkrecil wtedy weza od pompy wody do termostatu oraz nagrzewnicy i w niego dmuchal Takim sposobem wypchniesz wiekszosc wody i z nagrzewnicy i z bloku
Reszta jest oczywista

-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-20 18:01:32

Silnik odpalony, chodzi calkiem przyzwoicie.
Wszystkim dziekuje za pomoc

Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie nagrzewnicy. Ktore wejscie nagrzewnicy to zasilenie a ktore powrot ? oraz czy zasilenie powinno isc z bloku ?


Przy okazji chcialbym sie dopytac czym najlepiej odkamienic caly uklad ?


[ wiadomość edytowana przez: darek_1 dnia 2008-11-20 18:02:43 ]
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-15 00:32:12

z nowych wiadomosci:

Miska olejowa nie bardzo chce wyjsc. Trzeba uniesc lekko silnik i opuscic troche sanki.

Po niedzieli dam znac czy samochod po zlozeniu wogole jezdzi
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-13 08:33:33

Cytat:
Od 2 lat posiadam omege 2.6, lecz w ostatnich dniach silnik zaczal odmawiac pomocy. Zaczal nierowno pracowac, jakby nie palil na jeden gar. Po sprawdzeniu kopulki i swiec oraz podmianie na drugi komplet brak pozytywnych efektow.

..........................


masz farta, u mnie w tym silniku przy podobnych objawach okazało się że są ponadtapiane tłoki, zmaltretowane tuleje, popękane pierścienie, głowica krzywa jak cholera.......... śmietnik jednym słowem

POWODZENIA

-----------------
Transport 1,6t cała Polska
2013-01-30 20:08
  
 
 2008-11-13 00:05:13

tak z 4
a pozatym kup silikonu OPLA czarnego
i klej do srub bo miche przykreca sie na 5NM ale z kejem
ja tak zlozyem i zero nawet zapocenia

-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-12 23:49:24

Cytat:
2008-11-12 17:16:30, SENATOR pisze:
wyjdzie wyjdzie i to calkiem spokojnie




Zamowilem uszczelke pod miske, ona sklada sie z 4 czesci ?

Tak pozatym uszczelka pod glowice glasera wyszla 50 pare zlotych, chyba ze w sklepie sie pomylili

Cytat:
2008-11-12 20:38:45, PiotrS pisze:
Jak masz all na wierzchu zrób prawdnice zaworowe, spalanie oleju spadnie. Dokręcanie na 20 Nm najlepiej w dwóch podejściach na krzyż i chyba od środka, i daj klej.... no i daj czarny silkon. [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-11-12 20:39:15 ]



Prowadnic nie ruszam, nie mialem problemu z braniem oleju, jedynie wymienie gumki na zaworach.


Sa tez i straty, ulamalem przez przypadek czujnik cisnienia oleju :/
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-12 20:38:45

Jak masz all na wierzchu zrób prawdnice zaworowe, spalanie oleju spadnie.
Dokręcanie na 20 Nm najlepiej w dwóch podejściach na krzyż i chyba od środka, i daj klej.... no i daj czarny silkon.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2008-11-12 20:39:15 ]
2025-11-14 21:21
  
 
 2008-11-12 17:16:30

wyjdzie wyjdzie i to calkiem spokojnie

-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-12 17:04:32

Cytat:
2008-11-12 16:25:07, ilku pisze:
nie




ze tak bez problemu nie wyjdzie to sie domyslam, ale czy bez wyciagania silnika da sie ja zmienic ?
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-12 16:25:07

Cytat:
2008-11-12 16:01:26, darek_1 pisze:
Jeszcze jedno pytanie. Przy wymontowaniu obudowy rozrzadu uszkodzilem uszczelke miski olejowej. Miska wyjdzie bez problemu od spodu ?


nie

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2008-11-12 16:01:26

Jeszcze jedno pytanie.

Przy wymontowaniu obudowy rozrzadu uszkodzilem uszczelke miski olejowej. Miska wyjdzie bez problemu od spodu ?

2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-12 08:41:42

jesli silnik nie byl rozbierany a to jego 1 raz to bym zostawil
kamien- jak dasz rade to czemu nie
walek niema ale napewno sam sie nie wysunie.Iabys niewpadl na pomysl jego wyjecia z mysla o wlozeniu po przykreceniu glowicy bo czeka ciebie ponowne jej odkrecanie


[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2008-11-12 08:42:24 ]
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-11 23:42:54

Głowica rozebrana w drobny mak. Zawory oczyszczone z nagaru. Planowac nie bede gdyz po sprawdzeniu okazalo sie ze jest prosta, jedynie oczyszcze tylko troche drobnym papierkiem oraz dotre zawory, chociaz po rozebraniu i mimo przebiegu ponad 300 000 km uwazam ze sa w bardzo dobrym stanie jak rowniez i dol silnika.

Silnika nie bede wymontowywal, jakos bede musial sobie poradzic ze slizgami bez tego. Z racji ze pod maska nie ma wiekszosci osprzetu zakonserwuje troche blachy wokol silnika.

Teraz czas na kolejne pytania:

czy zakladac stare sruby od glowicy czy dac nowe ?
czym oczyscic uklad chlodzacy z kamienia ?
Czy walek rozrzadu ma jakas blokade, aby sie nie wysunal w trakcie pracy silnika ?

[ wiadomość edytowana przez: darek_1 dnia 2008-11-11 23:46:26 ]
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-11 09:08:10

troche sie niezgodze gdyz miska olejowa nijako zazebia sie z pokrywa rozrzadu wiec napewno wypadalo by ja odpuscic.Dodatkowo pokrywa rozrzadu pasowana jest na 2 kolki ustalajace.
ja bym miske poluzowal.
popychacze hydrauliczne heh
wiec wszystko robisz z lupa przy popychaczach Ustawiasz po kolei silnik jak do regulacji luzu. Nastepnie kasujesz luz na 0 do omentu gdy zobaczysz ze gora popychacza zaczyna sie w niego wciskac.Nastepnie od tego momentu robisz jeszcze 3/4 obrotu.
i tak ze wszystkimi.

Na twoim miejscu joz bym mial wyjety silnik.znacznie niej pracy

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2008-11-11 09:08:49 ]
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-11 07:55:03

Pozwolę sobie odpowiedzieć. Naturalnie nawet nie próbuję podrywać autorytetu Senatora. Jest niekwestionowanym znawcą.

Cytat:
Osłone aluminiową rozrzadu musze sciagnac to juz wiem. Czy oprocz tego miska olejowa i pompa oleju bedzie musiala byc zdemontowana ? Przeraza mnie ogrom pracy przy jednoczenym braku czasu. Na co zwrocic jeszcze uwage, aby nie bylo pozniej niespodzianek ?



Miska zostaje, pompa oleju w obudowie rozrządu. zdejmujesz jeden element i masz dostęp do wymiany ślizgów. Warto mieć dobry silikon do montażu (np: victorreintz, optid, lub dirko szary).

Cytat:
Kolejna sprawa. Chce rozebrac glowice, dac do splanowania. Jak pozniej po zlozeniu wyregulowac zawory ? Wiem ze sa na hydraulice, lecz jest wstepna regulacja. Po zmontowaniu wszystkiego, przekrecajac silnikiem ustawic po kolei luz 0,2 a reszte juz sama sie doreguluje ?



To łatwe, nie ustawiasz 0,2 tylko kasujesz na zero i jeszcze ciut napinasz tak na -0,1 i jest gicio. Szklanki wracają na swoje miejsca z przed demontażu ( to oczywiście wiesz); warto popychle zweryfikować (te miękkie do wymiany), rozmontować i wymyć ze szlamu olejowego i dopiero do głowiczki. Przecierka zaworków bardzo zalecana (na złym paliwie śmigasz).



-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2008-11-11 01:21:19

sorry, że tak mecze, ale caly czas po glowie chodzi mi wymiana tych slizgów. Za wszelka pomoc bardzo dziekuje

Osłone aluminiową rozrzadu musze sciagnac to juz wiem. Czy oprocz tego miska olejowa i pompa oleju bedzie musiala byc zdemontowana ? Przeraza mnie ogrom pracy przy jednoczenym braku czasu. Na co zwrocic jeszcze uwage, aby nie bylo pozniej niespodzianek ?

Kolejna sprawa. Chce rozebrac glowice, dac do splanowania. Jak pozniej po zlozeniu wyregulowac zawory ? Wiem ze sa na hydraulice, lecz jest wstepna regulacja. Po zmontowaniu wszystkiego, przekrecajac silnikiem ustawic po kolei luz 0,2 a reszte juz sama sie doreguluje ?
2009-02-26 01:00
  
 
 2008-11-10 22:51:16

- Slizg lancucha ten obok aparatu zaplonowego jest ulamany 1 cm od gory. Jaki jest koszt nowych slizgow?
-Do wymiany wszystkie 3 elementy koszt ich wszystkich to nie wiecej jak 100zl
czy aby je wymienic musze sciagac kolo na wale oraz aluminiowa oslone rozrzadu. Tak musisz
Przeczytalem kiedys, ze powinno sie je wymieniac profilaktycznie co 200 000 km.-Czas temperatura i olej powoduje ze guma z jakiej one sa zrobione staje sie twardym i pekliwym plastikiem wiec tak jak wyzej
- Jaki jest mniej wiecej koszt nowych uszczelniaczy zaworowych okolo 2.50 za szt.
oraz uszczelki pod glowice - jakies 160 orginal 360
oraz jakim momentem ja dokrecac ? 60NM a po 10 minutach 100 stopni
sruby te imbusowe(M6) 25NM



-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2008-11-10 22:52:51 ]
2015-10-26 16:51
  
 
 2008-11-10 22:13:02

Glowica juz zdjeta. Przepalona byla uszczelka pomiedzy dwoma garnkami. Niewiedzialem ze cholera jest taka ciezka. Do zamontowania nie obejdzie sie bez wciagarki

Na forum jest pare obeznanych posiadaczy 3.0, a 2.6 jest konstrukcja blizniacza, wiec moze ktos ostatnio rozbieral silnik, lub robil maly remont i bedzie mogl mi podpowiedz w paru kwestiach.

- Slizg lancucha ten obok aparatu zaplonowego jest ulamany 1 cm od gory. Jaki jest koszt nowych slizgow? czy aby je wymienic musze sciagac kolo na wale oraz aluminiowa oslone rozrzadu. Przeczytalem kiedys, ze powinno sie je wymieniac profilaktycznie co 200 000 km.

- Jaki jest mniej wiecej koszt nowych uszczelniaczy zaworowych oraz uszczelki pod glowice oraz jakim momentem ja dokrecac ?

2009-02-26 01:00
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM