Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Rzuca silnikiem na wolnych obr. Nie działa wtrysk?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-10-26 08:59:49

Qwet mam jeszcze pytanie. Ze schematu wynika, że sonda lambda jest wpięta pomiędzy pin 44 i 46 (sterowanie). We wcześniejszych postach podawano, że szary (masa sondy) powinien być na masie pojazdu a często tak nie jest i należy zrobić taki mostek. Jak więc być powinno?
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-10-25 08:18:38

Qwet teraz schemat się otwiera i jest dość czytelny. Problem udało się rozwiązać. Kolega wziął samochod i pojechał do znajomego na warsztat a ten podpiął komputer i zresetował kompa. Twierdzi, że przyczyną były kabel albo świeca tego jednego cylindra, gdzie nie działał wtrysk i dlatego komp. go wyłączył. Później po wymianie kabli i świec komp. dalej pamiętał uszkodzenie i należalo go zresetować (mogło tak być?). Odpowiadam dopiero teraz poneważ kilkakrotne zmeniałem kod potwierdzajacy i nie mogłem wejść na forum. Teraz korzystam z IE a firefox dalej mi nie przyjmuje hasła. Dziękuję za podpowiedzi, które na pewno wykorzystam przy kolejnej awarii.
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-10-21 21:27:20

Nie możesz? Ciekawe dlaczego... Nieważne, dam ci z imageshacka

Schemat elektryczny układu wtryskowo zapłonowego


/edit
Cytat:
"Wtrysk padnięty jeśli żarówka się zaświeci, a nie tylko gdy we wtyczce jest zasilanie +12V", - chodzi o to, że musi być jeszcze zapas prądowy?, aby żarówka się zaświecila a nie tylko wskazanie napięciowe?


Żaden zapas prądowy. Najpierw spójrz na schemat i przeanalizuj to co napisałem na początku poprzedniego postu. Wtryski mają podane na stałe twarde zasilanie +12V, a komputer steruje wtryskami poprzez podawanie na drugą końcówkę ich cewki potencjał masy, powodując przepływ prądu. Jeśli we wtyczce będzie +12V, a komputer nie będzie zwierał wtrysków do masy, to zmierzysz napięcie miernikiem ale żarówka nie zaświeci.



-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-10-21 21:32:19 ]
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-10-21 21:02:08

Qwet jutro sprawdzę, i jeszcze jedno: "Wtrysk padnięty jeśli żarówka się zaświeci, a nie tylko gdy we wtyczce jest zasilanie +12V", - chodzi o to, że musi być jeszcze zapas prądowy?, aby żarówka się zaświecila a nie tylko wskazanie napięciowe?
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-10-21 20:51:17

Nie mogę otworzyć tego linku, wyskakuje komunikat: "You don't have permission to access", dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-10-21 20:38:31

sambor2 trochę nie za dobrze zrozumiałeś. Gdy włączysz zapłon, na wszystkie wtryski zostaje podane +12V na stałe, a komputer je otwiera przez "zwieranie" ich potencjału do masy. Tu masz schemat układu wtryskowego połączonego z kompem:
SCHEMAT UKŁADU WTRYSKOWO ZAPŁONOWEGO 1.6 16V / 1.8 16V

Wtryski "21" są zasilane z dwunastu wolt "7" przez przekaźnik "8" i ściągane do masy przez komputer 22.

Cytat:
2009-10-20 20:13:16, sambor2 pisze:
Qwet, czy dobrze zrozumialem: - jeżeli na wtyku ( wtrysk odłączony, silnik pracuje ) jest 12 V - wtrysk padnięty,

Wtrysk padnięty jeśli żarówka się zaświeci, a nie tylko gdy we wtyczce jest zasilanie +12V.


Cytat:
- jeżeli nie ma żadnego napięcia a raczej jego wzrostu ( przy przegazowaniu),brakuje sterowania,

Jeżeli żarówka się nie zaświeci, to znaczy że brakuje albo zasilania +12V, albo zwierania wtrysku do masy przez komputer.


Cytat:
-jeżeli pomiędzy minusem aku a stykami wtyczki nie ma napięcia ( włączony zapłon, nie silnik),wtrysk nie dostaje zasilania

Tak, wtedy nie ma zasilania +12V, więc nawet gdy komputer próbuje zwierać wtrysk do masy, wtrysk się nie otworzy.


Cytat:
- jezeli w jednym ze styków jest +12, kabelek od kompa przerwany.

Jeśli jest +12V a wtrysk się nie otwiera, to trzeba sprawdzić przejście kabelka sterowania między komputerem a wtryskiem.


Cytat:
Jeszcze jedno: przejście pomiędzy kompem a wtykiem jak sprawdzić, czy na kompie są jakieś oznaczenia.

Sprawdzić możesz metodą bateryjka-żaróweczka, albo multimetrem cyfrowym na opcji 200ohm.


Tu masz schemat wtyczki komputera:



Od strony lewej są piny 1-21-41, a od strony prawej 20-40-60. Piny wtrysków to 35, 39, 58, 59. Tyle że nie pamiętam w jakiej kolejności, więc musisz sam to sprawdzić.

Komputer znajduje się w okolicach nóg pasażera, z boku od strony drzwi, pod słupkiem. Miłej zabawy

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-10-21 08:19:30

Cytat:
2009-10-21 08:07:00, sambor2 pisze:
W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?



Kolega ci Dobrze napisał odepnij Aku na jakieś tam 30minut
podepnij z powrotem nie musisz spinać żadnych Klem i odpal Auto
pochodzi trochę na wolnych i możesz jechać w trasę sprawdzić jak
się zachowuje Auto po Resecie

-----------------
2013-07-21 21:47
  
 
 2009-10-21 08:19:10

Cytat:
2009-10-21 08:14:00, grzesiek127 pisze:
nawet chwilowe odłączenie resetuje kompa, nie treba robić takich cyrków


Dzięki tak zrobię, ale co z pracą na wolnych obrotach 10 min a potem dopiero jazda?.
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-10-21 08:14:00

Cytat:
2009-10-21 08:07:00, sambor2 pisze:
W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?

nawet chwilowe odłączenie resetuje kompa, nie treba robić takich cyrków
2014-10-21 09:49
  
 
 2009-10-21 08:07:00

W jednym z postów czytałem, że trzeba aku odłączyć na dłużej najlepiej na noc i na ten czas zewrzeć ze soba klemy?, a potem zapalić silnik, zostawić 10 min na wolnych obrotach i dopiero potem przejechac 10km?
2018-08-26 10:21
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM