2009-10-21 20:38:31
sambor2 trochę nie za dobrze zrozumiałeś. Gdy włączysz zapłon, na wszystkie wtryski zostaje podane +12V na stałe, a komputer je otwiera przez "zwieranie" ich potencjału do masy. Tu masz schemat układu wtryskowego połączonego z kompem:
SCHEMAT UKŁADU WTRYSKOWO ZAPŁONOWEGO 1.6 16V / 1.8 16V
Wtryski "21" są zasilane z dwunastu wolt "7" przez przekaźnik "8" i ściągane do masy przez komputer 22.
Cytat:
|
2009-10-20 20:13:16, sambor2 pisze:
Qwet, czy dobrze zrozumialem: - jeżeli na wtyku ( wtrysk odłączony, silnik pracuje ) jest 12 V - wtrysk padnięty, |
|
Wtrysk padnięty jeśli żarówka się zaświeci, a nie tylko gdy we wtyczce jest zasilanie +12V.
Cytat:
|
- jeżeli nie ma żadnego napięcia a raczej jego wzrostu ( przy przegazowaniu),brakuje sterowania, |
|
Jeżeli żarówka się nie zaświeci, to znaczy że brakuje albo zasilania +12V, albo zwierania wtrysku do masy przez komputer.
Cytat:
|
-jeżeli pomiędzy minusem aku a stykami wtyczki nie ma napięcia ( włączony zapłon, nie silnik),wtrysk nie dostaje zasilania |
|
Tak, wtedy nie ma zasilania +12V, więc nawet gdy komputer próbuje zwierać wtrysk do masy, wtrysk się nie otworzy.
Cytat:
|
- jezeli w jednym ze styków jest +12, kabelek od kompa przerwany. |
|
Jeśli jest +12V a wtrysk się nie otwiera, to trzeba sprawdzić przejście kabelka sterowania między komputerem a wtryskiem.
Cytat:
|
Jeszcze jedno: przejście pomiędzy kompem a wtykiem jak sprawdzić, czy na kompie są jakieś oznaczenia. |
|
Sprawdzić możesz metodą bateryjka-żaróweczka, albo multimetrem cyfrowym na opcji 200ohm.
Tu masz schemat wtyczki komputera:
Od strony lewej są piny 1-21-41, a od strony prawej 20-40-60. Piny wtrysków to 35, 39, 58, 59. Tyle że nie pamiętam w jakiej kolejności, więc musisz sam to sprawdzić.
Komputer znajduje się w okolicach nóg pasażera, z boku od strony drzwi, pod słupkiem. Miłej zabawy

-----------------