| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
dvirus
 Daewoo Espero 1.5 GLX Kutno | 2009-06-26 20:15:01 witam
chciałbym się dowiedzieć czy ktos może zna przyczynę braku przyśpieszenia na wyższych biegach
tak operacyjnie będzie łatwiej
Pacjent:
espero 1,5 16v + gaz
211000 przejechane
objawy
biegi 1,2,3, ładnie przyśpieszają na gazie i na benzynie
bieg 4 przyśpieszenie od 80 do 120 w jakieś 30 sek
bieg 5 porażka na maxa (max prędkość 130km - więcej nie wyciągnie
co wymieniłem
przewody, świece, filtr powietrza z obudową, wszytkie filtry gazu, parownik, cewka i palec, uszczelka pod klawiaturą.
sprawdzone u mechanika
uszczelka pod głowicą sprawna
proszę o pomoc
pozdrawiam |
| 2011-05-12 18:08 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2009-06-26 20:19:43 Ostatnio przy odbiorze Lwa wsiadłem w niego i stwierdziłem to samo - na 4 i 5 w porównaniu do diesla nie jedzie wcale...
Dwójka i trójka od obrotów 2000 to samo...
----------------- Da Bass |
| 2025-10-09 20:11 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-26 20:38:24 Cytat:
| 2009-06-26 20:19:43, DeeJay pisze:
Ostatnio przy odbiorze Lwa wsiadłem w niego i stwierdziłem to samo - na 4 i 5 w porównaniu do diesla nie jedzie wcale... Dwójka i trójka od obrotów 2000 to samo...
|
|
to porównaj np od 4000 obrotów
co wtedy lepiej przyspiesza
tak do 6000 tys coby silnika nie marnowac
tak na powaznie to tez czasem mam okazje dislem pojechac
i takie mam wrazenie ze w dislu nie ma sensu redukowac bo to i tak nic nie daje
jest to co jest i to wszystko
w benzynie jedziesz np na 5 i redukujesz na 4 i jest o niebo lepiej
a jeszcze sobie myslisz ze jakby tak na 3 zmienił to wtedy by sie działo ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
desperos Klubowy Weteran
 Volvo V70 II Lublin | 2009-06-26 21:26:37 Cytat:
| 2009-06-26 20:38:24, pawel12356 pisze:
to porównaj np od 4000 obrotów co wtedy lepiej przyspiesza tak do 6000 tys coby silnika nie marnowac tak na powaznie to tez czasem mam okazje dislem pojechac i takie mam wrazenie ze w dislu nie ma sensu redukowac bo to i tak nic nie daje jest to co jest i to wszystko w benzynie jedziesz np na 5 i redukujesz na 4 i jest o niebo lepiej a jeszcze sobie myslisz ze jakby tak na 3 zmienił to wtedy by sie działo
|
|
toś chyba tylko w dieslu ursusem jechał pisząc takie bzdury a nie porządnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym niekoniecznie z nowszych roczników...
----------------- Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić. [ wiadomość edytowana przez: desperos dnia 2009-06-26 21:28:53 ] |
| 2025-09-25 12:47 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2009-06-26 22:11:14 Cytat:
| 2009-06-26 21:26:37, desperos pisze:
toś chyba tylko w dieslu ursusem jechał pisząc takie bzdury a nie porządnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym niekoniecznie z nowszych roczników... [ wiadomość edytowana przez: desperos dnia 2009-06-26 21:28:53 ]
|
|
dobra, dobra to ja dołoże chleba do tego pieca...
na chłopski rozum i coby uczciwie było to porównywać możno ropnioka o takiej samej mocy jak espero i wówczas nie wiem czy dałby radę. Ropniok po prostu żeby miał parametry przyzwoitej beznzynki to musi mieć min. 120 KM i 250 nm. A co innego jest jeszcze ropniok podkręcony na laptopie w garażu znafcy - maszyna do kilowania i udowadniania innym jaki to diesel wspaniały - fakt, że wielkie ch...steczkę to daje ale wystarczy wyjechać na nasze piękne autobany aby sie przekonać, że jednak punkt widzenia zależy tylko i wyłacznie od punktu siedzenia, tudzież może trzymania bocznego, wyprofilowania koła kierownicy średnicy wydechu i ofkos niutów. Oczywiście przyśpieszając esperakiem ile wlezie nie ma co liczyć na spalanie w granicach 8-9 l ale i ropniok spali swoje chcąc z niego wycisnąć ile fabryka dała.
Co do tak marnych osiagów kolegi esparaka czyli meritum postu to poprostu baldego pojęcia nie mam bo mój półtorak przy 120-130 km ma chęć dalej poszaleć ale raczej na to nie pozwalam - mogę śmiało powiedzieć, że szybciej jak 150 km/h to esperakiem się nie kulałem sie już ruski rok ale w okolicach Wrócławka drogi marne a otoradaró od metra - kto był to wie o czym mówię i nie ma warunków do rozwijania takich szybkości. ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-26 23:32:24 Cytat:
| 2009-06-26 21:26:37, desperos pisze:
toś chyba tylko w dieslu ursusem jechał pisząc takie bzdury a nie porządnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym niekoniecznie z nowszych roczników... [ wiadomość edytowana przez: desperos dnia 2009-06-26 21:28:53 ]
|
|
pisze o odczuciach subiektywnych
a nie ze diesel słaby czy ze nie przyspiesza
po prostu nie ma checi w nich do redukcji czy utrzymywania wyzszych obrotów
jazda nimi rozleniwia--w sam raz na starosc
co do 1.5 w espero
własnie powyzej 130 na 5 biegu dopiero zaczyna ciagnac
----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Michal7e91 Member Klubu Espero
 Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-26 23:58:47 Cytat:
| 2009-06-26 23:32:24, pawel12356 pisze:
... co do 1.5 w espero własnie powyzej 130 na 5 biegu dopiero zaczyna ciagnac
|
|
Fakt esperak od 120-130 na V biegu bierze się za przyspieszanie. ----------------- |
| 2021-02-19 22:48 | |
dvirus
 Daewoo Espero 1.5 GLX Kutno | 2009-06-27 08:00:26 jade dzisiaj do łodzi to sprawdzę jeszcze raz i policzę ile czasu mu zajmuje co i jak. gdzie jest najbliższa hamownia od kutna to może tam sprawdze co jest grane |
| 2011-05-12 18:08 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2009-06-27 09:25:49 Cytat:
| 2009-06-26 20:38:24, pawel12356 pisze:
to porównaj np od 4000 obrotów co wtedy lepiej przyspiesza tak do 6000 tys
|
|
Stawiam flachę temu co pociśnie diesla do 6000 obrotów
A co do Twojej wypowiedzi - jeździłem dwoma 150 konnymi autami ostatnio  jeden beznyna i jeden diesel i fakt, jadąc 80 km/h na czwartym biegu i chcąc ostro przyspieszyć w pierwszym TRZEBA wbić trójkę w drugim nie - w takiej konfiguracji przyspieszenie jest identyczne. ----------------- Da Bass |
| 2025-10-09 20:11 | |
bogdan1 Klubowy Weteran
 Verona ..& Epica ;) Katowice | 2009-06-27 09:49:21 Cytat:
| 2009-06-26 23:58:47, Michal7e91 pisze:
Fakt esperak od 120-130 na V biegu bierze się za przyspieszanie.
|
|
to taka specjalna technika jazdy....wtedy auto zaczyna palić 3,5l /100
A swoją drogą...skąd się biorą w ludziach takie "rewolucyjne" teorie ?? ----------------- Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ... |
| 2020-09-09 15:08 | |
Michal7e91 Member Klubu Espero
 Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-27 11:03:13 Cytat:
| 2009-06-27 09:49:21, bogdan1 pisze:
to taka specjalna technika jazdy....wtedy auto zaczyna palić 3,5l /100 A swoją drogą...skąd się biorą w ludziach takie "rewolucyjne" teorie ??
|
|
3,5 l - nie wiem czy uda się osiągnąć spalanie tego rzędu, nawet jak na dachu zamontujemy żagiel. ----------------- |
| 2021-02-19 22:48 | |
dvirus
 Daewoo Espero 1.5 GLX Kutno | 2009-06-27 11:24:07 wracając do głównego problemu mojej esperanzy sprawdziłem dokładnie przyśpieszanie na trasie. i więc tak
na 4 biegu wyciąga max 4500obr
na 5 biegu wyciąga max 3500obr
prędkość max 130 więcej nie leci.
proszę o wewntualne sugestie i to bardzo proszę |
| 2011-05-12 18:08 | |
lucas48 Klubowy Weteran

 BMW 530i Warszawa Ursynów | 2009-06-27 11:54:57 Miałem taką sytuację jak opisujesz, u mnie przyczyną był rozpadający się katalizator - fragmenty wkładu kata przytkały rurę wydechową. Należało zdjąć połowę wydechu , pomachać nim we wszystkie możliwe strony, tak aby powypadały większe kawałki. ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
| 2025-12-14 16:39 | |
ANalfabeta
 Daewoo Espero 1.8CD Mokobody | 2009-06-27 12:06:30 Cytat:
| 2009-06-27 11:54:57, lucas48 pisze:
Miałem taką sytuację jak opisujesz, u mnie przyczyną był rozpadający się katalizator - fragmenty wkładu kata przytkały rurę wydechową. Należało zdjąć połowę wydechu , pomachać nim we wszystkie możliwe strony, tak aby powypadały większe kawałki.
|
|
Miałem to samo napisać. Z podobną przypadłością spotkalem się w byłej Astrze. Z tym, że katalizator był idealny, a zapchany był tłumik końcowy.
Dodatkowym objawem było podnoszenie sie temp. cieczy chłodzącej w momencie jazdy już "pod koniec" możliwości czyli ok. 110km/h + lekkie wniesienie |
| 2013-08-10 10:29 | |
dvirus
 Daewoo Espero 1.5 GLX Kutno | 2009-06-27 15:48:12 sprawdzę to bo tłumnuk środkowy i katalizator wymieniałem niedawno ale końcowy byl nie ruszany.
znajomy powiedzial mi jeszcze że może sprzęglo się ślizga. mam różnicę między pedałem hamulca i sprzęgla o jakieś 2cm(sprzęglo wyżej).
|
| 2011-05-12 18:08 | |
lucas48 Klubowy Weteran

 BMW 530i Warszawa Ursynów | 2009-06-30 15:22:16 ślizgające sprzęgło to podnoszące się obroty i jednocześnie nie wzrastająca prędkość - nie chodzi o wysokość pedałów
jak coś nie tak napisałem, to korygujcie  ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
| 2025-12-14 16:39 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-30 17:17:00 oraz charakterystyczny zapach ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
bogdan1 Klubowy Weteran
 Verona ..& Epica ;) Katowice | 2009-06-30 22:48:28 Cytat:
| 2009-06-30 17:17:00, pawel12356 pisze:
oraz charakterystyczny zapach
|
|
w tym problem , ze nie zawsze ----------------- Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ... |
| 2020-09-09 15:08 | |
Marcin_J
 Espero 1.5 Gniezno | 2009-07-01 14:20:43 Co do zapachu sprzągła to faktycznie nie zawsze się pojawia. Kumpel miał takie same przypadłości w swoim złomiaku i winne było sprzęgło. A najlepsze, że dopiero ja mu to uświadomiłem jak się tym cudem przejechałem bo on myślał, że to normalne (brak przyspieszenie oczywiście)
[ wiadomość edytowana przez: Marcin_J dnia 2009-07-01 14:21:27 ] |
| 2020-03-03 13:56 | |
Kula69 Klubowy Weteran
 BMW 530d Warszawa Ursynów | 2009-07-01 21:59:10 Cytat:
| 2009-06-27 09:25:49, DeeJay pisze:
Stawiam flachę temu co pociśnie diesla do 6000 obrotów A co do Twojej wypowiedzi - jeździłem dwoma 150 konnymi autami ostatnio jeden beznyna i jeden diesel i fakt, jadąc 80 km/h na czwartym biegu i chcąc ostro przyspieszyć w pierwszym TRZEBA wbić trójkę w drugim nie - w takiej konfiguracji przyspieszenie jest identyczne.
|
|
jeżdziłem ostatnio moneło 06r 2,0 tdci 90KM i nigdy klepaka nie kupie
po pierwsze nie jedzie po drugie pali 6,5 po trasie ropy za ponad 4,5zł
co stosunkowo do mocy jest to dużo
Moze Zoltar znajdzie lekarstwo?? ----------------- |
| 2022-09-29 20:45 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|